NIKI Skrevet 12. mars 2004 #1 Del Skrevet 12. mars 2004 Heisann! Jeg lurer på om det er noen av dere som har erfaring med denne. Jeg kunne tenkt meg en prevansjonsmetode som er hormonfri, og ønsker ikke sette inn spiral. Har lest om den fra de som selger den. Så det jeg lurer på er hva dere synes om den. Er den sikker? Hvor lenge må man holde på med målinger før den er sikker? Og så lurer jeg på om noen vet hvor man kan få kjøpe en sånn brukt (om det går an da) Er takknemlig for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 12. mars 2004 #2 Del Skrevet 12. mars 2004 Hei, jeg kan prøve å svare på noen av spørsmålene dine. Sikkerheten leste du jo sikkert om på sidene, for det står der et sted. Jeg husker ikke hva det stod i papirene på den jeg hadde. Hvor lenge man må måle før man kan betegne den som "sikker" er avhengig av syklusene dine, og hvor stabile disse er. Er de svaært stabile, så vil jeg tro at den kan gi deg "klart svar" etter 2-3 sykluser, men har du ustabile sykluser som svinger ganske mye, så er det ikke sikkert at du får noe klart svar i det hele tatt (jeg har ustabile sykluser, og LC kunne ikke gi meg det "svaret" jeg behøvde - da ble jeg gitt mest gule-dager) Jeg har sett anonser for brukt LC(/BC) inne på www.snartgravid.com Jeg skjønner godt at dy synes LC er dyrt. Jeg gjorde også det da jeg kjøpte min, men jeg angret etterpå. Jeg sitter nå med kunnskaper som sier at jeg aldri skulle ha kjøpt LC til mange tusen, men heller kjøpt et termometer til 100,- på apoteket, og invistert i et program til å ha på PC'en(ca 400,-). Termometeret + programmet gir nøyaktig de samme finessene som LC (/BC) gir - men til en langt billigere penge. Termometer+program er like sikkert som LC - om ikke enda sikrere, da en også kan "mate" programmet med annen informasjon også, som hjleper i letingen etter EL. LC basserer seg kun på temeratur, og det vises først på temperaturen ETTER at eggløsning har vært. Altså får du først vite det i etterskudd når EL har vært. Om du mater andre "tegn" (som utflod/slim og livmortapp-stillig/"konsistens") inn i programmet du har skaffet deg, så får du også en pekepinn på forhånd, altså FØR EL, om når EL intreffer, og du kan da unngå å ha "ubeskyttet" sex på de dagene om du vil unngå å bli gravid, eller du kan "intensivere" sex'en disse dagene om du prøver å bli gravid) Men dette er jo ikke hva du spurte om da, men er du int, så kan du lese mer på min hjemmeside (WWW-knappen). (Penger spart er penger tjent) *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NIKI Skrevet 12. mars 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 12. mars 2004 Takk for kjapt svar. Ladycomp er vel kanskje ikke noe for meg da... Jeg har ikke peiling på om jeg har stabile sykluser eller ikke. Jeg har gått på p-piller inntil for 2-3 uker siden da. Brukte dem i 9 år. Var inne på siden din og så, og det hørtes ganske interessant ut. Virker jo som om det nesten er sikrere enn å bruke LC. Må vel bruke noen mnd på å finne ut av syklusen min ihvertfall. Noen andre med erfaringer? Takk takk Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppelure Skrevet 12. mars 2004 #4 Del Skrevet 12. mars 2004 Jeg har brukt Persona sin monitor, og er veldig fornøyd med den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NIKI Skrevet 12. mars 2004 Forfatter #5 Del Skrevet 12. mars 2004 Hva er persona da? Og hvordan bruker du den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppelure Skrevet 12. mars 2004 #6 Del Skrevet 12. mars 2004 Hva er persona da? Og hvordan bruker du den? http://www.persona.info/no/ Det skulle gi de fleste svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NIKI Skrevet 12. mars 2004 Forfatter #7 Del Skrevet 12. mars 2004 Takk takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susanna Skrevet 12. mars 2004 #8 Del Skrevet 12. mars 2004 Jeg bruker Ladycom, og ville ikke vert foruten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NIKI Skrevet 12. mars 2004 Forfatter #9 Del Skrevet 12. mars 2004 Fortell litt mere da Hva er dine erfaringer? Positivt/negativt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå