Gå til innhold

Hvorfor blir alltid shoppingglade kvinner fremstilt som et problem for mannen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så nettopp den dumme reklamen for zalando for ørtende gang og det er ikke første gang vi kvinner som er glad i å shoppe blir fremstilt som et problem for mannen eller samboeren.

http://www.youtube.com/watch?v=Yj-3j4PBzqQ

Hvorfor ødelegger det liksom livet til mannen at vi kvinner kjøper klær, sko og tilbehør? Jeg legger merke til dette her hjemme også. Samboern blir sur hver gang jeg kommer hjem med poser eller har hentet en pakke på postkontoret.

Hva jeg bruker mine penger på etter jeg har betalt regningene har vel ikke han noe med vel? Ikke tar tingene mine all plassen heller. De er pent brettet sammen, hengt opp eller satt pent på plass i skapet mitt.

Kjæresten har et eget skap som ser helt bombet ut inni.

Andre som føler det sånn?

Anonym poster: 1a751e0eaa207d4340e25389f1a9f52d

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig med deg! :) Den reklamen gir meg lyst til å filleriste tv'n!

Anonym poster: 19509e0cb2d5a9a5eeedca9e606e300d

• Liker 5
Skrevet

Jeg syntes den reklamen er morsom jeg :fnise:

Men så har nok jeg veldig dårlig humor.

Uansett, jeg tror at de fleste vet at mange menn liker å shoppe. Tror egentlig den bare er ment for å være morsom, og litt sånn stereotypisk :-)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Føler det likedan. Tror min er lært opp til at man skal klage på at kvinner shopper, og at han sammenligner mine innkjøp med sine egne, han som kjøper klær en gang i skuddåret.

Jeg betaler regningene mine, har kjøpt meg bolig, jeg har en fin sparekonto som stadig vokser og jeg jobber ekstra for å ha råd til litt "luksus"! Han blir sur når jeg tar ekstra vakter fordi han vet at jeg nå kommer til å shoppe, og så blir han sur på nytt når jeg shopper. Når jeg ber han fortelle meg hvor mange titusen han har brukt på å kontinuerlig fornye pcen sin i løpet av året så blir det som regel stille :P

PS, jeg hater den reklamen der. Den har ingen positiv effekt på meg, og jeg kommer aldri til å handle der. Fatter ikke hvorfor de tror at denne reklamen skal påvirke oss til å en gang besøke nettbutikken. Møkk.

Anonym poster: 2c69eb573f3e59fb95aad4f4787fbb3c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er en reklame, herregud. Kvinner er slik når det kommer til sport.

Anonym poster: d44b9f43e12ad2cfef649e389a220ea6

Skrevet
Hvorfor ødelegger det liksom livet til mannen at vi kvinner kjøper klær, sko og tilbehør? Jeg legger merke til dette her hjemme også. Samboern blir sur hver gang jeg kommer hjem med poser eller har hentet en pakke på postkontoret.

Går vel på at noen kvinner snylter veldig på økonomien til mannen for å shoppe 24/7, reklamen gjør vel uansett først og fremst narr av de som er helt fanatisk i shoppingen og er ufattelig materialistisk av seg.

• Liker 3
Skrevet

Finnes det kvinner som ikke er sånn altså? :klo:

• Liker 1
Skrevet

Finnes det kvinner som ikke er sånn altså? :klo:

Omtent 90 prosent av alle kvinner i Norge idag bruker sine egne penger på shopping.

Menn bruker pengene sine på drikking, fotball, biler og PC, så kan ikke se problemet med shopping..

Anyway, søt reklame.

• Liker 1
Skrevet

Omtent 90 prosent av alle kvinner i Norge idag bruker sine egne penger på shopping.

Menn bruker pengene sine på drikking, fotball, biler og PC, så kan ikke se problemet med shopping..

Anyway, søt reklame.

Omtrent 90% av menn i Norge i dag bruker pengene sine på andre ting enn drikking, fotball, biler og PC.

Forøvrig syns 88,94% av alle menneskene i verden at statistikker folk trekker ut av brunøyet er lite interessante.

• Liker 2
Skrevet

Omtrent 90% av menn i Norge i dag bruker pengene sine på andre ting enn drikking, fotball, biler og PC.

Forøvrig syns 88,94% av alle menneskene i verden at statistikker folk trekker ut av brunøyet er lite interessante.

Nåja, nå var jo ikke dette reale faktatall hentet fra SSB, men mer ment som et motsvar til de som måtte tro de fleste kvinner i dagens samfunn lever på mannens lønninger...

Forøvrig så synes vel de 88,94% det samme om din uttalelse og..hehe.

Skrevet (endret)

Nåja, nå var jo ikke dette reale faktatall hentet fra SSB, men mer ment som et motsvar til de som måtte tro de fleste kvinner i dagens samfunn lever på mannens lønninger...

Forøvrig så synes vel de 88,94% det samme om din uttalelse og..hehe.

Jeg ville bare poengtere hvor meningsløst det er å kaste rundt slike tall når de ikke har rot i fakta. :P

Og til de som klager over at mannen sutrer når dere shopper: Folk har forskjellige prioriteringer, slik er det bare, og slik vil det fortsette å være. Sutringen går begge veier, det er ikke alle kvinner som blir overlykkelige når mannen f.eks investerer i oppgraderinger eller annet rask til bilen heller.

Endret av Kåre Kålrabi
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville bare poengtere hvor meningsløst det er å kaste rundt slike tall når de ikke har rot i fakta. :P

Og til de som klager over at mannen sutrer når dere shopper: Folk har forskjellige prioriteringer, slik er det bare, og slik vil det fortsette å være. Sutringen går begge veier, det er ikke alle kvinner som blir overlykkelige når mannen f.eks investerer i oppgraderinger eller annet rask til bilen heller.

TS her. Vel jeg har en mann som er datagal og jeg har aldri sutret hver gang han investerer i dyrt pc- utstyr. Jeg vet at det er hobbien hans og synes at han skal få lov til å ha den. Han fikk til og med en ekstern harddisc av meg til jul med 2 terabyte lagring.

Men med engang jeg kjøpte meg noen sko jeg ønsket meg for penger jeg fikk til jul. Da var sutring med engang. Er det innlært eller noe sånt?

Jeg er av den oppfatningen at så lenge folk har styring på økonomien sin ellers, så skal de få lov til å bruke pengene som er til overs til det de vil. Enten det er mobil, bil, data eller klær.

Anonym poster: 1a751e0eaa207d4340e25389f1a9f52d

Gjest nobilian
Skrevet

Det finnes shopping, og det finnes overdreven shopping.

For meg er det en turn-off når noen eies av eiendelene sine, når de bruker mye penger på noe som høyst ikles to-tre ganger, og som attpåtil blir liggende og ta opp plass. I tillegg sier det noe om evne til prioritering i fall man snakker om felles økonomi (nei, jeg vil ikke høre om pc`en hans, den har om ikke annet en bruksverdi).

Avhengighet av shopping er ekstremt usexy, som all annen avhengighet er det.

AnonymBruker
Skrevet

Fordi dyre biler, pcer, nettbrett og mobiler er mye viktigere må skjønne. Kan ikke ha noe billig og brukbart her i gården nei. :)

Synes man bare kan gi søren i å legge seg i andres økonomi så lenge det ikke går utover noen. Forøvrig synes jeg også at den reklamen bare er komisk.

Anonym poster: b64eebf089baf87aed953a97298b1a4c

Skrevet

Å shoppe er en samfunnskade. Det er skadelig å forbruke masse penger på unødvendigheter og det er ikke selve tingene du føler nytelse for, men selve handlingen å "kjøpe".

Det er selve overleveringen av kontanter i bytte mot varer som gir sånn rus, ikke glede over tingene i seg selv.

Hvorfor særlig kvinne finner sånn enorm lystfølelse ved å anskaffe seg varer er for de aller fleste menn en stor gåte?

- kvinner blir jo ikke akkurat rikere av dette her?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal innrømme at jeg er en mann som veldig ofte gir uttrykk for at dama shopper alt for mye. Forklaringer min er som følger: Som de fleste andre mennesker så har vi begrenset med penger, vi er langt fra fattige, men vi har budsjett å forholde oss til og vi har ca like mye penger til overs etter at faste utgifter er betalt. Problemet oppstår hvis vi f.eks planlegger å gjøre noe ekstra en helg, reise bort eller gjøre noe som koster utenom det som er budsjettert, da har alltid jeg penger til overs, men dama ikke har det fordi hun aldri sparer pengene hun har til overs fra en måned til en annen. De går alltid til shopping. Så da får jeg alltid valget, "enten blir det ikke tur, eller så må jeg spandere"..

Anonym poster: b7440dc8b31a71ca32735833d025a464

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Å shoppe er en samfunnskade. Det er skadelig å forbruke masse penger på unødvendigheter og det er ikke selve tingene du føler nytelse for, men selve handlingen å "kjøpe".

Det er selve overleveringen av kontanter i bytte mot varer som gir sånn rus, ikke glede over tingene i seg selv.

Hvorfor særlig kvinne finner sånn enorm lystfølelse ved å anskaffe seg varer er for de aller fleste menn en stor gåte?

- kvinner blir jo ikke akkurat rikere av dette her?

Mange vil påstå at markedsføringen retter seg særlig mot kvinner, men hvor mange ganger hører man ikke damen si "men jeg har tingenting å ha på meg", eller "jeg har ønsket meg de støvlettene leeenge, og nå er de på salg", "Jeg trenger et par sommersko til", "mannen min bruker masse penger på bilen og verktøy og slikt, da er det bare rettferdig at jeg kan bruke penger på shopping".

Gjest Lille-pus
Skrevet

For mange, ikke alle, er det opplevelsen av å 'shoppe' som gir en kortvarig følelse av' lykke'.

Et endorfinkick som trigges av 'å ha fått tak i' noe.

Årsakene til at i hovedsak kvinner søker denne formen for kortvarig lykkefølelse er nok mangslungne.

Opplevelsen av å mangle andre viktige basalfaktorer i livet tror jeg er en viktig medvirkende årsak i dette bildet.

Basalfaktorer i denne sammenheng er; nærhet, tid til fellesskap uten tidspress, det å føle seg' god nok' tross ufullkommenhet, aksept, 'å bli sett' og verdsatt.

AnonymBruker
Skrevet

Provoserende hvor dårlig og dumme dere er til å sammenligne, kvinnenek. Hadde det ikke vært for at mennene deres kjøpte verktøy, utstyr, elektroniske oppdateringer osv å måtte dere selv ha gjort det før eller siden. Shoppinga deres er barnslig og ubrukelig. Det er som et lite barn som bruker alle lommepengene på godteri. "mamma pappa bruker masse penger på mat så jeg bruker penger på gdteri :):):))" Grow up, dere aner ikke hvor patetisk denne tråden får dere til å se ut.

Anonym poster: bfae05f5a409cee2ae07dade952f4a49

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Provoserende hvor dårlig og dumme dere er til å sammenligne, kvinnenek. Hadde det ikke vært for at mennene deres kjøpte verktøy, utstyr, elektroniske oppdateringer osv å måtte dere selv ha gjort det før eller siden. Shoppinga deres er barnslig og ubrukelig. Det er som et lite barn som bruker alle lommepengene på godteri. "mamma pappa bruker masse penger på mat så jeg bruker penger på gdteri :) :) :))" Grow up, dere aner ikke hvor patetisk denne tråden får dere til å se ut.

Anonym poster: bfae05f5a409cee2ae07dade952f4a49

Enten bruker mannen for mye penger på verktøy, eller så er han ikke en handyman. Det er tydeligvis greit for kvinner å ha en mann som er istand til å gjøre det de selv ikke vil eller kan, men da bør de selv i gjengjeld få bruke pengene sine på klesshopping ettersom mannen bruker penger på verktøy. Grei kvinnelogikk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...