AnonymBruker Skrevet 3. januar 2013 #1 Del Skrevet 3. januar 2013 Hva er det de tenker med når de ikke en gang gidder å svare på søknader man skriver? Fått legeerklæring, sendte søknaden til 2 stykker. Det er snart 3 måneder siden, men ingen av dem tok seg bryet til å svare. Har de fått inn de 3 pasientene de trenger for å leve resten av livet uten å jobbe igjen? Er det derfor de ikke svarer!? En annen ting er sosionomer. Hva skal vi med dem?! De kan ikke hjelpe med noe som helst og gir feil råd på grunn av mangel på kompetanse. Jeg er så lei hele opplegget nå. De som trenger hjelp blir sviktet på det groveste. Jeg skjønner ikke hvordan de har samvittighet! Hører snakk om kriseteam når mennesker dør plutselig, men hvor er de når det ikke kommer i avisa!?!??!?!?!? PR kåte jævler. Anonym poster: 46d67d6247a0c6dd43316e19f9b72672 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2013 #2 Del Skrevet 3. januar 2013 1. Aldri opplevd å ikke få svar. Ikke mist helt troen på dem ennå, ut fra egen erfaring ville jeg tro at du rett og slett har vært svært, svært uheldig. Det høres uansett vanvittig uprofesjonelt ut, så du får "trøste" deg med at de neppe er all verden til psykologer uansett. 2. Helt enig om sosionomer. Sosionomer hadde hatt noe for seg dersom de ante hvordan regelverkene er, men det har jeg til gode å oppleve. Stort sett opplevd kvasipsykologi av typen "mest penger får du om du jobber". Jahaja. Det finnes sikkert en og annen flink sosionom, men det er virkelig ikke mange av dem. Anonym poster: af6eb9e391925822b60ba9670fc2813e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2013 #3 Del Skrevet 4. januar 2013 Må man sende søknad til psykolog selv nå? Legen sendte for meg etter at jeg var der til samtale, og kort tid etterpå hadde jeg time hos psykolog. Dette er noen år siden. Godt mulig sosionomer kan gi feil råd, men det kan pokker meg psykologer også. Psykologen jeg gikk til var fullstendig ubrukelig. Ikke én gang rådet eller hjalp han meg til å bli trygg på avgjørelsen det var åpenbart at jeg trengte å ta: å forlate samboeren som mishandlet meg. Psykologen visste at det ville innebære at jeg flyttet ut av kommunen, og han ville mistet meg som pasient. Han hang ser derfor opp i helt andre ting, som barndommen min. Jeg hadde null utbytte av å gå dit, og følte meg ofre svakere og tristere etter en time enn før. Hvis du føler behov for psykolog, men ikke får time, prøv dette: Forestill deg at du snakker med den klokeste og mest fornuftige personen i verden, som bare vil det beste for deg. Legg ut om alt som plager deg. Hva råder den personen deg til å gjøre? Vær din egen psykolog. Det funket for meg. Jeg tok kontroll over mitt eget liv og dumpet både samboeren og psykologen. Siden det har livet ordnet seg! Anonym poster: d9a9c3a96e3d9a91f6457847c8b717a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 4. januar 2013 #4 Del Skrevet 4. januar 2013 Jøss, hvorfor sender ikke legen søknader for deg? Det gjorde min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2013 #5 Del Skrevet 4. januar 2013 Må man sende søknad til psykolog selv nå? Legen sendte for meg etter at jeg var der til samtale, og kort tid etterpå hadde jeg time hos psykolog. Dette er noen år siden. Anonym poster: d9a9c3a96e3d9a91f6457847c8b717a0 Generelt er det vel slik at fastlegen henviser deg til f.eks. distriktspsykiatrisk eller andre fullt offentlige tjenester, og der får du time uten å gjøre noe selv. Når du derimot skal over til privatpraktiserende (med driftsavtale, men driften er jo privat), mener de ofte at du selv bør skrive en søknad der du selv forteller, selv om de alltids gir råd om gode psykologer og kan sende med deg en epikrise med sine vurderinger. Kan alltids hende det er forskjellige måter å gjøre dette på, men det er i hvert fall slik jeg har forstått det. Anonym poster: af6eb9e391925822b60ba9670fc2813e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Corto Maltese Skrevet 4. januar 2013 #6 Del Skrevet 4. januar 2013 Pyskologer er ikke annet en mennesker som var sinnsyke i et tideligere . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Testosteron Skrevet 5. januar 2013 #7 Del Skrevet 5. januar 2013 Pyskologer er ikke annet en mennesker som var sinnsyke i et tideligere . Et tidligere hva for noe? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Corto Maltese Skrevet 5. januar 2013 #8 Del Skrevet 5. januar 2013 liv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomst83 Skrevet 21. januar 2013 #9 Del Skrevet 21. januar 2013 En annen ting er sosionomer. Hva skal vi med dem?! De kan ikke hjelpe med noe som helst og gir feil råd på grunn av mangel på kompetanse. Anonym poster: 46d67d6247a0c6dd43316e19f9b72672 . Min terapaut gjennom snart 8 år er sosionom,og hun har hjulpet meg mer en ord kan beskrive.En rådyktig behandler som jeg ikke ville ha bytta ut for alt i verden. Tror mye kommer ann på menneske og ikke tittelen de innehar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå