Gå til innhold

Hvilken nettleser bruker du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Det finnes en hel verden av ulike nettlesere der ute, hvilken bruker du og hvorfor? Jeg har alltid brukt Internet Explorer fordi det er det som er standard på de fleste maskiner, og jeg har ikke tenkt noe særlig på det. Har prøvd litt med Google Chrome nå, og synes den virker raskere. Er vel ikke noen grunn til ikke å bruke den, men er redd jeg "går glipp av noe" ved å gå vekk fra IE.. Noen synspunkter?

Anonym poster: f37e24b4bce9ff6a8b2ccae039e91fb3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Firefox og Safari

Firefox på Mac OS (hjemme) og MS Windows (jobb). Har brukt det i 8-9 år så langt, og så lenge den virker og jeg er fornøyd ser jeg ingen grunn til å bytte.

Safari på iPhone og iPad. Standard nettleser på iOS, og funker som et skudd.

Skrevet

FF til surfing og chrome til spill.

AnonymBruker
Skrevet

Internet explorer er så gammel og utdatert at den vil forsvinne ila året. Chrome og firefox er vel best.

Anonym poster: bea7133dc086e1fddb10d4b60bf6014b

• Liker 1
Skrevet

Chrome all the way. Internet Explorer er så ræva som det går an å få blitt.

AnonymBruker
Skrevet

Glad jeg oppdaget Chrome jeg da :-) Er litt treig med dataen.. Men da er det vel ingen fare med å gå vekk fra IE..

Gjest Spiderpig
Skrevet

Bruker Google Chrome. Liker ikke IE, syntes det er tregt og tungvindt og jeg skjønner ikke hvordan folk orker det :ler:

AnonymBruker
Skrevet

Opera, raskest. Opera Mini på iphonen.

Anonym poster: 74127fe8d184f730c67e3681bc33f947

Skrevet

Opera. Har brukt Opera siden en 98? Tror jeg? 98 eller 99. Den gang da var den revolusjonerende fordi det var mulig å ha flere "tabs" åpne på en gang. Før det brukte jeg Netscape. Netscape er vel den nettleseren jeg brukte helt fra jeg oppdaget internettet. Prøvde meg på den nettleseren som var forløperen til Internet Explorer også (den hadde en S i ene hjørnet med en fancy globe som snurret når man lastet ned en nettside). Men ble aldri helt betatt av den...

Skrevet

Chrome, rett og slett fordi jeg synes den er mest brukervennlig. Før det brukte jeg FF (og før det igjen Netscape).

Mvh Yvonne :heiajente:

AnonymBruker
Skrevet

Brukte IE i mange år, og var egentlig fornøyd med den bortsett fra at det gikk veldig tregt. Skiftet til Google Chrome, og det er en helt annen opplevelse! Først og fremst at den er så kjapp, men det er også en del andre ting jeg liker bedre med den. Skifter nok aldri tilbake!

Anonym poster: eacb497f1dbd46212504cb2b2fc3126e

Skrevet

Hei. Det finnes en hel verden av ulike nettlesere der ute, hvilken bruker du og hvorfor?

Firefox, med diverse nettlesertillegg. Det er også tilpasningsmulighetene som nettlesertilleggene gir, som gjør at jeg har holdt meg til FF i åresvis. FF er som et slags nettlesernes svar på android. Minuset er at den har en tendens til å være sulten på RAM.

Jeg har alltid brukt Internet Explorer fordi det er det som er standard på de fleste maskiner, og jeg har ikke tenkt noe særlig på det. Har prøvd litt med Google Chrome nå, og synes den virker raskere. Er vel ikke noen grunn til ikke å bruke den, men er redd jeg "går glipp av noe" ved å gå vekk fra IE.. Noen synspunkter?

Du kan gå glipp av gråt og tenners gnissel.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Et spørsmål bare: Er alle gratis, og hvis ikke, er det stor forskjell i pris?

Gjest Applestore
Skrevet

Alle er vel gratis?

Jeg bruker bare chrome!

Skrevet

Alle er vel gratis?

Jeg bruker bare chrome!

Opera hadde et reklamebanner i gratisversjonen sin opp til 2005. Nettleseren har, så vidt jeg vet, vært gratis fra da av. Ellers er vel alle de mest brukte nettleserne gratis i dag.

Skrevet

Chrome på PC, Safari på mobil. Bruker Firefox hvis det av en eller annen grunn skulle være noe tull med Chrome. Er så utrolig lei av Internet Explorer; treigt, krøkkete, føler generelt det ikke er noen flyt.

Skrevet

Byttet til Firefox fra Explorer for noen år siden. Har forsøkt Chrome og, men det falt ikke helt i smak hos meg. Også bruker jeg den som er lagt inn på brettet mitt da(Tab), vet ikke hva den heter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...