Gå til innhold

Hente seg selv inn igjen

Anbefalte innlegg

Gjest Blue Jeans
Skrevet

Jeg vet det er mange som sliter med nettopp dette, men også mange som ikke gjør det, hva gjør dere?

Jeg er trøtt. Jeg har "overspist" det vil si at i dag har jeg fått i meg ca 2000 kalorier, så ingen krise, men hva har jeg gjort i dag? Jeg har sovet i HELE dag. Eller, det vil si at jeg ikke fikk sove i natt, for jeg var sulten...gikk ned å spiste kl 06.00 så gikk jeg opp å la meg. Våknet igjen kl 15.00 spiste litt til (en hel pakke med kjeks...) la meg, våknet noen timer senere, stod opp og spiste litt til (en yougurt og 3 remser sjokolade) nå vil jeg bare legge meg igjen, og sånn går dagene...

Jeg har perioder hvor jeg er flink, trener 2 timer om dagen og spiser normal mengde, men så skipper jeg å trene 1 dag, så kommer jeg i et sløvemodus som er umulig å komme ut av.

Jeg er bare drit trøtt, jeg har sånne perioder hver vinter, går i dvale og ligger i sengen hele dagen, vil ikke gå ut døra på dager. Vil bare sove.

Kan jo ikke holde på sånn...

Hvordan sparke meg selv igang igjen? Har et mål, løpe/jogge en mil på en time, og ligger for øyeblikket på 7km på en time, skal klare en mil innen 1 Februar, og jeg VET jeg kan få det til om jeg bare fortsetter å trene hver dag, men kommer jeg inn i en dvale klarer jeg bare ikke å våkne før det bare skjer av seg selv.

Hva gjør dere i sånne situasjoner?

Videoannonse
Annonse
Gjest Blue Jeans
Skrevet

Jobber? Ja skulle gjerne gjort det.

Jeg har vært sånn de siste vinterene, og egentlig på sommeren også, men blir jo verre når det er mørkt ute og ovnen står på. Blir helt sløva ned av den lyden, kødder ikke, blir hypnotisert av den lyden.

Så er det noe jeg er ganske usikker på, jeg går på cipralex, vet noen blir mer trøtt av det, men kan det være en årsak? Kan ikke helt se den heller, for jeg er jo flink i perioder. Føler meg litt hyper, men så plutselig "faller jeg om" og blir lat. Skjønner ikke...er jo bare å reise seg opp, gå noen få meter bort til tredemøllen og sette i gang? MÅ ikke trene 1-2 timer om jeg ikke orker. Kan ta 30 min bare for å holde på rutinen, men jeg får en slags sperre. "skal ikke trene" wtf jeg er bare lat...

Skrevet

Tror det lureste knepet er å komme seg utendørs og gå en tur i løpet av dagen - kjenne den friske, kalde luften i ansiktet, få opp pulsen, og ikke minst komme seg ut av den døsende, klamme innendørsvarmen. Jeg tror mange har en tendens til å undervurdere de små tingene, som å gå på butikken i stedet for å kjøre bil (selv om det er kaldt ute - da blir du våken og opplagt!), ta en tur rundt i nabolaget og lignende ting. Alle monner drar, og når det gjelder søvnighet er dette med å komme seg utendørs og få frisk, kald luft i ansiktet osv. en real oppvekker. Sollys (dog det ikke er så mye av det om vinteren, men alltids noe!) og vitaminer er også viktig for å fungere optimalt. Spis frukt og grønnsaker, vær ute mens det er lyst, og gjør noe annet - det gjør godt for hele kroppen! Og så blir du ikke så fristet til å gi f.. etter 10 min som du lett kan bli når du trener inne og den varme sofaen kaller (I know the feeling.. :fnise:) :laugh:

AnonymBruker
Skrevet

Morgenrutiner er viktig. Når du våkner til så kle på deg noe du tør å gå ut døren med, slå på alle lys rundt deg og lag en ordentlig frokost.

Anonym poster: 277fb7d3b1aa06828d32c66d7bddb47a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...