Levy Skrevet 3. januar 2013 #1 Del Skrevet 3. januar 2013 Min samboer kjøpte tomta før vi ble sammen, og nå som vi har bygget huset er det altfor dyrt å tinglyse eiendommen slik at den også står i mitt navn. Begge står som låntakere og vi har felles økonomi. Vi har også en avtale om hvordan vi fordeler eiendom og innbo om forholdet skulle bli slutt. I fjor ble min samboer student, og har 0,- i inntekt, mens jeg jobber. Er det mulig for oss når selvangivelsen kommer å få ført ALT lånet over i mitt navn? Størsteparten iallefall? På selvangivelsen som kom i fjor var alt oppført i min samboers navn, og vi gadd ikke endre det, men det er vel mye å tape på å ikke gjøre det? Banken har ikke gitt oss noe godt svar på dette.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2013 #2 Del Skrevet 3. januar 2013 Skriv avtale der det står at du er ansvarlig for for 100% av lånet mens han er student, da kan du få fradrag for alle rentene. Usikker på om denne må sendes til skatteetaten, men skriv avtalen slik at dere har den. Når selvangivelsen kommer vil sannsynligvis rentene være ført på ham, men dette kan dere rette opp ved å stryke dem fra hans selvangivelse og skrive dem opp hos deg. Anonym poster: 88a10625fdc1a6e5a874de08137ebe69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levy Skrevet 3. januar 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 3. januar 2013 Tusen takk for svar! Da skal vi jammen få gjort dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå