Gjest caramiacaramella Skrevet 3. januar 2013 #1 Skrevet 3. januar 2013 Jeg vil begynne å trene mer regelmessig og på en måte som funker for meg, og jeg har et par spørsmål som jeg gjerne vil ha svar på. Jeg er ei jente på 22 som trener 4-5 dager i uka, mest cardio men også litt styrke for armene og ryggen. Jeg er slank og målet mitt er ikke å gå ned i vekt, men heller å komme bedre i form generelt, og kanskje stramme opp litt i mageområdet og armene. Jeg har svake ankler (brakk den ene en gang, og begge har blitt forstuet og tråkket over flere ganger) og jeg kan derfor ikke løpe noe særlig. Det jeg pleier å gjøre er å gå litt fort på tredemølle i 15 min for å varme opp, så sykler jeg i 10 min (jeg får fort vondt i ankelen dersom jeg sykler for lenge) og så går jeg på Crosstrainer eller X-trainer som det heter her jeg bor (vet ikke hva det heter i Norge), den går jeg på i 25 min. Så trener jeg litt styrke på vibrasjonsplate - jeg gjør den øvelsen hvor man bøyer knærne og den hvor man "sitter" på kanten av platen og løfter seg selv opp med armene. Så tar jeg et par repetisjoner med vekter. Jeg trener bare styrke hver 2 dag, og de dagene jeg ikke gjør det pleier jeg å svømme i ca 20 min. I tillegg går jeg fra og til uni hver dag, 30 min hver vei. Høres dette greit ut for å stramme opp litt og bli sprekere generelt? Er det noen andre cardio maskiner som er lurt å bruke? Og hva slags strekkeøvelser bør jeg gjøre etter treningen? Jeg merker at jeg blir veldig støl, mest i armene. Det jeg gjør trener jo ikke magen noe særlig, så hvis noen har tips til mageøvelser man kan gjøre på vibrasjonsplate hadde det vært kjempefint! Jeg lurer også på om det er bra for musklene eller noe sånt hvis man setter seg i boblebad etter svømming/trening - vi har et boblebad i svømmeområdet og jeg lurer på om det er noen fordeler med det eller om det bare er der for avslapning. Kjempegreit om noen har tips eller råd å dele med meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå