Gå til innhold

Dating: noen kg for mye.. dealbreaker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For noen uker siden var jeg på min første sukkerdate.

Fyren virket veldig hyggelig, og på bildene virket han veldig kjekk. Han hadde også listet opp kroppstype "atletisk".

Det viste seg at vi hadde utrolig god kjemi, og jeg syntes han var mye kjekkere i virkeligheten enn på bildene. Vi var på en ny date ganske kjapt etterpå, og jeg begynte å bli ganske betatt.

På 3.date inviterte jeg han jeg til meg selv. Vi hadde bra sex. Men da ser jeg at han har en god del kg for mye (egentlig bare på magen). Vi har møttes to ganger til etterpå. Vi har hatt sex hver gang, og det er ikke noe problem for meg i sexakten. Jeg blir absolutt tent.

Men merker det likevel er et problem for meg, og jeg kan ikke skjønne at jeg ikke la merke til det på de tidligere datene. For nå ser jeg det jo når han har klær på også.

Jeg føler jeg så utrolig slem som fokuserer på dette. Når jeg tenker på om jeg bør forsette å treffe han er det egentlig bare pga vekten. Men hvis jeg hadde likt han godt nok hadde jeg vel sett forbi sånne bagateller??

Noen med lignende erfaringer? Som kanskje var skeptisk i begynnelsen, men greide å se forbi det?

Jeg får virkelig dårlig samvittighet... Han fortjener bedre.

Anonym poster: f86b527f93a150b5d6ff6f603d26125c

Videoannonse
Annonse
Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

ja, han fortenar betre! send han over til meg!

Skrevet

Jeg synes du er overfladisk.

Men hvis jeg hadde likt han godt nok hadde jeg vel sett forbi sånne bagateller??

Ja.

• Liker 1
Gjest SpaceBaby
Skrevet (endret)

Dersom du med "kg" mener "kilo", så er det helt greit. Men etter min erfaring er det også veldig individuelt hva folk mener med "noen kilo for mye", "atletisk" og "normal", det har jeg lært etter å ha drevet litt med nett-dating selv. For meg er det snakk om kanskje 10% ekstra i forhold til normalvekten og ikke dobbel størrelse som kan regnes som "noen kilo ekstra". Har altså opplevd noenlunde det samme som deg. "Noen kilo ekstra" blei plutselig til "morbid overvektig".

Forøvrig syns jeg ikke du er slem og overfladisk bare fordi du har visse preferanser. Man ønsker så klart å bli tent på den en er sammen med, og uansett treffer han sikkert noen andre som ikke har de samme preferansene som deg. De aller fleste mennesker har tross alt visse preferanser, samtidig som man jo håper at det finnes noen der ute for alle.

Dersom du med "kg" mener "kvinneguiden", da er det en deal-breaker. Hun må ikke henge for mye på kg.

Endret av SpaceBaby
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du fortsatt finner han tiltrekkende, hva er egentlig problemet du har med de kiloene?

Anonym poster: 0dae8d5715ad6f42df2c4f28487cf464

• Liker 3
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt - du sier at du absolutt tenner på han, men samtidig at du er veldig opphengt i at han har noen kilo for mye på magen. OK, jeg er forvirret.

Personlig bryr jeg meg ikke i det hele tatt - jeg tenner nesten mer på menn som er litt kraftige/har noen kilo for mye. Og dette til tross for at jeg neppe kan kategoriseres som noe annet enn tynn selv (evt. slank, hvis man vil velge et finere ord).

Jeg tror du bør se deg om etter en mann du virkelig liker - og ikke bare gå for det første og "beste". Jeg tror ikke han er den rette for deg, med tanke på spørsmålene du stiller deg allerede.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg så forbi det i starten og fokuserte på det etterhvert. Så nå unngår jeg bare store mager.

Anonym poster: beb3b0584d058f528ca8abf4ad8e15ab

• Liker 1
Gjest winston
Skrevet

Kanskje han bare har lagt på seg litt i julen, og er El athletico igjen snart.

• Liker 1
Skrevet

Du må da få lov til å ha dine preferanser du og. Det er jo helt legitimt for menn å dumpe damer pga for stor mage eller hengeræv så hvorfor ikke motsatt vei og?

Når det er sagt så er det jo "bare"fett. Han er jo Mr.Obese på 200kg heller, og jeg antar at dere kan sikkert gjøre aktiviteter som gjør at han minsker fettet og spise sunnere sammen.

Har han en flott personlighet synes jeg du bare burde se forbi magefettet hans egentlig, men det er jo du bestemmer selv hva du vil gjøre.

AnonymBruker
Skrevet

At han trykket på kroppstype "atletisk", mente han kanskje at han trener mye? Var han ikke fin i kroppen ellers? Trener han mye vil jo kosemagen etterhvert forsvinne.

Anonym poster: 99fdde2abe2d5dda99cef614a8cc3c7b

Skrevet (endret)

En sumobryter er også atletisk. :opplyser:

Endret av Chloe-
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke du liker han godt nok. Hadde di gjort det, hadde du ikke fokusert så mye på dette. Synes du skal tenke igjennom om du vil noe mere. For meg høres ikke dette ut som noe som er liv laga.

Anonym poster: d5e180a85307607b328521a3cf7f6872

• Liker 1
Skrevet

Skjønner ikke at det kan være stor forskjell på han med og uten klær? Du må ha lagt merke til magen før du så han naken? Skjønner egentlig ikke problemet, du liker han, dere har bra sex, du brydde deg ikke om kiloene på magen før du plutselig ble fokusert på det?

Min personlige mening er at du er overfladisk. Ikke bare bare å møte noen man liker (og som liker deg også) og når man gjør det og etterhvert får et problem med noen kilo for mye som man først ikke la merke til, ja da tror jeg ikke du liker han nok.

Gjest likeeverything
Skrevet

For noen uker siden var jeg på min første sukkerdate.

Fyren virket veldig hyggelig, og på bildene virket han veldig kjekk. Han hadde også listet opp kroppstype "atletisk".

Det viste seg at vi hadde utrolig god kjemi, og jeg syntes han var mye kjekkere i virkeligheten enn på bildene. Vi var på en ny date ganske kjapt etterpå, og jeg begynte å bli ganske betatt.

På 3.date inviterte jeg han jeg til meg selv. Vi hadde bra sex. Men da ser jeg at han har en god del kg for mye (egentlig bare på magen). Vi har møttes to ganger til etterpå. Vi har hatt sex hver gang, og det er ikke noe problem for meg i sexakten. Jeg blir absolutt tent.

Men merker det likevel er et problem for meg, og jeg kan ikke skjønne at jeg ikke la merke til det på de tidligere datene. For nå ser jeg det jo når han har klær på også.

Jeg føler jeg så utrolig slem som fokuserer på dette. Når jeg tenker på om jeg bør forsette å treffe han er det egentlig bare pga vekten. Men hvis jeg hadde likt han godt nok hadde jeg vel sett forbi sånne bagateller??

Noen med lignende erfaringer? Som kanskje var skeptisk i begynnelsen, men greide å se forbi det?

Jeg får virkelig dårlig samvittighet... Han fortjener bedre.

Anonym poster: f86b527f93a150b5d6ff6f603d26125c

Det er ikke lett å finne en bra fyr her om dagen. Ikke kast bort denne sjansen fordi han har litt magefett.

Skrevet

Jeg ville ha fortsatt datingen og heller vurdert det down the road. Magefett er ikke noe problem for meg, men jeg ville vært litt i stuss på hvorfor han stod oppført som "atletisk". Om det er en glipp, om selvbildet er forstyrret, eller om han er en av de mange som smører grovt på når de møter folk fra nett.

Gjest likeeverything
Skrevet

Du må da få lov til å ha dine preferanser du og. Det er jo helt legitimt for menn å dumpe damer pga for stor mage eller hengeræv så hvorfor ikke motsatt vei og?

Når det er sagt så er det jo "bare"fett. Han er jo Mr.Obese på 200kg heller, og jeg antar at dere kan sikkert gjøre aktiviteter som gjør at han minsker fettet og spise sunnere sammen.

Har han en flott personlighet synes jeg du bare burde se forbi magefettet hans egentlig, men det er jo du bestemmer selv hva du vil gjøre.

Du kan ikke si at bare fordi det er typisk for en mann å dumpe en kvinne for å ha en dårlig kropp, så betyr det ikke at det er riktig å være så pirkete selv. Ikke gjør til andre, det du ikke vil at de skal gjøre mot deg...

Skrevet

Dere må begynne å trimme/trene i lag - viss han er interessert i det da - dermed så får dere flere felles interesser og kan bygge forholdet videre.

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat det med at folk sier de har en annen kroppstype enn de har på nettdatesider har jeg opplevd selv også. En skrev at han hadde "noen kilo for mye", men han vil nok gå inn under kategorien sykelig overvektig om du tenker på BMI. En annen skrev at han var "gjennomsnittlig" og med klær på så jeg jo at han var litt lubben, men virket ikke som han hadde så veldig mye ekstra. Men så var han naken hos meg og han var jo overvektig! Fyren skrøt av at han løp turer mye også. Vet ikke hvor mye det egentlig var. Jeg tror mange ikke skjønner at når du har mage er du faktisk ikke "gjennomsnittlig", da er du overvektig og trenger å begynne å trene og spise sunnere.

Tilbake til spørsmålet ditt så tror jeg ikke du har de rette følelsene for ham, ellers ville du ikke tenkt det du tenker. Men ikke dump ham før du kjenner ham godt nok til å vite om du kan endre mening. Date han litt til. I og med at du faktisk hadde sex med ham og at han tenner deg så må det være noe der. Jeg hadde aldri kunnet ligge med en fyr jeg ikke tente på. (Og jeg tente ikke på han siste jeg nevnte som jeg så naken, og vi hadde ikke sex.) Gi ham noen sjanser til.

Anonym poster: 60288523561a7da40ba3d136fe5a2de0

Gjest SpaceBaby
Skrevet (endret)

Skjønner ikke at det kan være stor forskjell på han med og uten klær? Du må ha lagt merke til magen før du så han naken?

Jo da, det er faktisk mulig. Selv tar jeg meg ganske ok ut med klærne på, men med en gang de kommer av blir det tydelig at jeg egentlig bare er "tynnfeit". D.v.s. at i omkrets og volum er jeg ganske normal, men p.g.a. særdeles lite muskelmasse er jeg allikevel dvask som en tjukkas. Mage, pupper, BMI i taket, hele pakken.

På nettdating pleide jeg å føre opp "normal" som kroppstype, men det er bare fordi de ikke hadde en egen kategori for oss tynnfeite.

Endret av SpaceBaby
Skrevet

Du la ikke merke til kiloene/magen på første daten når han hadde klær på, men du gjør det nå når han har klær på. Det betyr at du a begynt å se negativt på noe som du ikke brydde deg om første gangen. Hadde dette vært mannen med stor M for deg hadde du bare likt han bedre og bedre og ikke dårligere og dårligere.. ;) uansett mage eller ikke mage.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...