AnonymBruker Skrevet 3. januar 2013 #21 Skrevet 3. januar 2013 Kanskje litt, ja... Uansett...hva skulle jeg gjort da? Kasta den ut? Gitt den til katta? Drept den? Drept den, eller sluppet den ut selvsagt. Noe så uhygienisk å slippe musa fri igjen inne i huset sitt. Og ikke minst tåpelig. Anonym poster: 2dc3c33e762e740cd4967ceed0f41b90 3
Gjest Blue Jeans Skrevet 3. januar 2013 #22 Skrevet 3. januar 2013 Knytt igjen posen og sluppet den ut utendørs? Ja, burde nok ha gjort det. Har verken sett eller hørt noe mer til den, men er her nok et sted.
Lutetium 71 Skrevet 3. januar 2013 #23 Skrevet 3. januar 2013 Musefeller funker sikkert det, men er det ikke litt på kanten? Vet folk har forskjellig syn på det, men jeg kan umulig være den eneste som aldri vil ha en musefelle ihus? Man kan vel kanskje si det er på kanten. Man myrder jo små pattedyr. På den annen side kan man risikere at musene spiser opp isolasjonen på det elektriske anlegget. Jeg ser personlig ikke store problemet med å stoppe en brannfelle i emning. Den beste løsningen er selvsagt å forhindre at musene kommer inn. Linken jeg postet listet opp noen punkter. Men om de først er kommet inn, kan man ikke akkurat la de gnage i vei. Om man ikke gjør noenting for å tette bygningen mot mus, og bare slipper dem løs utenfor, gir man musene frisk luft og lite annet. Beklager pessimismen.
Alvina Skrevet 3. januar 2013 #24 Skrevet 3. januar 2013 Musefeller funker sikkert det, men er det ikke litt på kanten? Vet folk har forskjellig syn på det, men jeg kan umulig være den eneste som aldri vil ha en musefelle ihus? Det finnes "moderne" musefeller som dreper momentant. Musa risikerer ikke å sette seg fast og lide. Du får kjøpt de på f.eks. Felleskjøpet. Det er ikke morsomt, men noen ganger må man. Vil du f.eks. være sikker på at forsikringselskapet dekker skadene hvis du lar det gå for langt? Men er du sikker på at det kun er en mus.. Det kan vel gå. Jeg har også vært sikker på at det kun var en mus siden den var så søt og virket litt trygg, selv om den stakk når man "oppdaget" den. De viste seg i alle fall bare en av gangen. Men det var bare en. Når den gikk i fella var det ikke flere mus å se. Trist, men jeg tok ikke sjansen. Det er ikke morsomt, men noen ganger nødvendig.
Gjest Blue Jeans Skrevet 3. januar 2013 #25 Skrevet 3. januar 2013 Det finnes "moderne" musefeller som dreper momentant. Musa risikerer ikke å sette seg fast og lide. Du får kjøpt de på f.eks. Felleskjøpet. Det er ikke morsomt, men noen ganger må man. Vil du f.eks. være sikker på at forsikringselskapet dekker skadene hvis du lar det gå for langt? Men er du sikker på at det kun er en mus.. Det kan vel gå. Jeg har også vært sikker på at det kun var en mus siden den var så søt og virket litt trygg, selv om den stakk når man "oppdaget" den. De viste seg i alle fall bare en av gangen. Men det var bare en. Når den gikk i fella var det ikke flere mus å se. Trist, men jeg tok ikke sjansen. Det er ikke morsomt, men noen ganger nødvendig. Vet ikke med sånt skade og forsikrigsgreier. Bor enda hjemme så sånt tenker jeg ikke stort over. Har en katt og jeg går ut i fra at han hadde fanget noen om det var mange her, har tatt med fugler inn noen ganger så han er en flink jeger Men om det finnes litt bedre feller ja, så er det noe annet. Men ville ikke tatt sjansen på å sett en mus bli pinet i en liten felle. Har ørkenrotter så har litt sansen for sånne smådyr:)
Tippy Skrevet 3. januar 2013 #26 Skrevet 3. januar 2013 Jeg bodde i et gammelt hus på en gård en stund og tenkte med grøss at det måtte være mye mus der siden huset også hadde stått ubebodd noen år før jeg flyttet inn. Men jeg fikk meg en skikkelig overraskelse, det var nesten ingen mus, fella tok kun 4mus i løpet av vinteren i det gamle huset med mye veier for mus å komme seg inn i. Da våren (jeg flyttet inn i midten av oktober) kom så merket jeg hvorfor, det bodde nemlig en skikkelig bad ass diger buorm av en jeger i GRUNNMUREN min. Pluss at vi hadde flinke katte jegere på gården, men mest av æren gir jeg faktisk ormene. Nå skal ikke jeg anbefale deg å skaffe deg en buorm, men måtte bare fortelle historien Lykke til med muse fangsten... 2
Rumle Skrevet 4. januar 2013 #27 Skrevet 4. januar 2013 (endret) --- Da våren (jeg flyttet inn i midten av oktober) kom så merket jeg hvorfor, det bodde nemlig en skikkelig bad ass diger buorm av en jeger i GRUNNMUREN min. --- Jeg visste jeg aldri skulle gått inn i denne tråden! Endret 4. januar 2013 av Rumle 2
Tippy Skrevet 4. januar 2013 #28 Skrevet 4. januar 2013 Jeg visste jeg aldri skulle gått inn i denne tråden! Ha ha sånn ble jeg først også, men klarte faktisk å venne meg til buormene, de er ikke farlige. Verre var det med huggormene. Jeg har hund, så jeg følte meg aldri 100% sikker når hun var alene ute i hagen eller bak på beitet til hestene, så jeg flyttet høsten etter. Jeg oppdaget kun en huggorm i hagen,men vet jo at er det en så er det flere
Chloe- Skrevet 4. januar 2013 #30 Skrevet 4. januar 2013 (endret) Hehe, sikkert ikke. Men for øyeblikket virker det som om den er alene for det meste. Har ikke sett eller hørt noe annet så. Men er kanskje litt naivt å tro at den lever alene her inne... Åh, grøss!! Og vet foreldrene dine at du holder skadedyr i huset? Endret 4. januar 2013 av Chloe-
Marsipan Skrevet 4. januar 2013 #31 Skrevet 4. januar 2013 Vet ikke med sånt skade og forsikrigsgreier. Bor enda hjemme så sånt tenker jeg ikke stort over. Hvor gammel er du egentlig? Jeg tror min datter på tolv vet mer om å ta ansvar enn du gjør... Datteren kom faktisk inn og vekket oss en natt fordi hun hørte noe hun trodde kunne være mus i veggen, og ville si ifra så hun ikke glemte det dagen etter. Hun er også dyre-elsker, og har hatt gnagere i ulike størrelser som kjæledyr, men hun forstår da forskjellen på kjæledyr og skadedyr. Jeg hadde virkelig blitt både overrasket og ganske forbannet dersom en av ungene hadde fortalt at de hadde sluppet en mus ut på rommet sitt igjen!
Tippy Skrevet 4. januar 2013 #32 Skrevet 4. januar 2013 Orm i huset! Fysj, nå fikk jeg småangst her Ikke i huset, men en sprekk i grunn muren, og spekken gikk ikke helt inn til kjelleren, heldigvis...men den fikk nok varme fra stuen over til å ligge der i dvale på vinteren Jeg hadde skikkelig FOBI for ormer før, men det gikk litt over ved å bo der. Men nå som jeg ikke bor der så skal jeg innrømme at jeg hopper til siden dersom det rasler i gresset på stien jeg går på i skogen med hunden...det kan være huggorm og det er IKKE gøy
Gjest Skrevet 4. januar 2013 #33 Skrevet 4. januar 2013 Kanskje litt, ja... Uansett...hva skulle jeg gjort da? Kasta den ut? Gitt den til katta? Drept den? Tror katta vil fange sin egen mat, men de to andre alternativene dine var ganske bra. Du må tenke litt på konsekvensene av skadedyr. Smittemessig Bygningsteknisk, brann og isolasjon Generell hygiene
Gjest Blue Jeans Skrevet 4. januar 2013 #34 Skrevet 4. januar 2013 Hvor gammel er du egentlig? Jeg tror min datter på tolv vet mer om å ta ansvar enn du gjør... Datteren kom faktisk inn og vekket oss en natt fordi hun hørte noe hun trodde kunne være mus i veggen, og ville si ifra så hun ikke glemte det dagen etter. Hun er også dyre-elsker, og har hatt gnagere i ulike størrelser som kjæledyr, men hun forstår da forskjellen på kjæledyr og skadedyr. Jeg hadde virkelig blitt både overrasket og ganske forbannet dersom en av ungene hadde fortalt at de hadde sluppet en mus ut på rommet sitt igjen! Ta mer ansvar? Kanskje jeg tar lite ansvar på akkurat det området der, men akkurat dette sier lite om hva slags person jeg er, eller hvor ansvarlig jeg er? Det var natt, jeg hørte lyder i søpla, sjekket og det var en mus opp i der (nei, posen har ikke stått siden 2 verdenskrig for den som måtte lure) helt ærlig, kunne ikke brydd meg mindre om det er en mus i veggen, men ser jo nå at jeg burde kasta den ut, eller bare latt vær å "fange" den i utgangspunktet. Å drepe den kunne jeg aldri gjort. Spiser ikke kjøtt og kommer aldri til å drepe en mus. Det ville kanskje vært annerledes om det var en stor ROTTE, men tro meg, det der var en veldig liten mus, og hun var alene, så vidt jeg vet, for jeg har ikke hørt eller sett noe annet. Men jøss så mange som måtte kommentere at jeg ikke gjorde noe med musen
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2013 #35 Skrevet 4. januar 2013 Ta mer ansvar? Kanskje jeg tar lite ansvar på akkurat det området der, men akkurat dette sier lite om hva slags person jeg er, eller hvor ansvarlig jeg er? Det var natt, jeg hørte lyder i søpla, sjekket og det var en mus opp i der (nei, posen har ikke stått siden 2 verdenskrig for den som måtte lure) helt ærlig, kunne ikke brydd meg mindre om det er en mus i veggen, men ser jo nå at jeg burde kasta den ut, eller bare latt vær å "fange" den i utgangspunktet. Å drepe den kunne jeg aldri gjort. Spiser ikke kjøtt og kommer aldri til å drepe en mus. Det ville kanskje vært annerledes om det var en stor ROTTE, men tro meg, det der var en veldig liten mus, og hun var alene, så vidt jeg vet, for jeg har ikke hørt eller sett noe annet. Men jøss så mange som måtte kommentere at jeg ikke gjorde noe med musen Det er ikke så rart. Hadde jeg hatt Vært foreldrene dine hadde jeg blitt rasende. Du er klar over at huset til foreldrene dine kan bli omtrent verdiløst når musene har spist opp alt av isolasjon og treverk? Jeg vil gjerne vite hvor gammel du er. Anonym poster: 2dc3c33e762e740cd4967ceed0f41b90 1
skrue Skrevet 4. januar 2013 #36 Skrevet 4. januar 2013 Å drepe den kunne jeg aldri gjort. Spiser ikke kjøtt og kommer aldri til å drepe en mus. Det ville kanskje vært annerledes om det var en stor ROTTE, men tro meg, det der var en veldig liten mus, og hun var alene, så vidt jeg vet, for jeg har ikke hørt eller sett noe annet. Gjør istand et bur som kan holde den fanget (fint gitter). Om du kommer over musen igjen så plasserer du den der og holder den der til vinteren har gitt seg. Og, om du plutselig finner en eller fler til samtidig som den første er fanget kan det hende du revurderer beste løsning
wilmap Skrevet 4. januar 2013 #37 Skrevet 4. januar 2013 Var borte på ferie i 3 dager, og da vi kom hjem oppdaget vi litt muselort, og en potet som var gnaget på i skapet under vasken. Vi har oppbevart drikkevarer, potetposer og bokser med proteinpulver der. Det er der vi har uttaket til vasken, så de må ha kommet gjennom der. Kjøpte musefeller, og etter bare 5-6 timer ble den første musa fanget.. Neste natt fant vi en til i fellen, og nå 1 dag etter dette, fant jeg den tredje musa. Lokker vi de inn uten i fra nå, pga osten vi har lagt ut?? Jeg er virkelig veldig glad i alle dyr, og har vondt i hjertet mitt for å ha tatt livet av disse musene. Kan jeg bare tette igjen uttaket med stålull, også er problemet løst?? Eller har vi en farm av mus inni der? Jeg vil ikke lokke mus inn i døden, hvis de egentlig er ute og bare kommer inn pga de lukter osten! Hva skal jeg gjøre? Anonym poster: 1ff88135c874f1e0dca27420bbcf550e Besteforeldrene mine hadde rotter i huset der de bodde og de tente det på og bygget nytt hus, men virker nok som denne løsningen er utelukket for deg, men da blir du kvitt musene.
Gjest Blue Jeans Skrevet 4. januar 2013 #38 Skrevet 4. januar 2013 Det er ikke så rart. Hadde jeg hatt Vært foreldrene dine hadde jeg blitt rasende. Du er klar over at huset til foreldrene dine kan bli omtrent verdiløst når musene har spist opp alt av isolasjon og treverk? Jeg vil gjerne vite hvor gammel du er. Anonym poster: 2dc3c33e762e740cd4967ceed0f41b90 Unskyld meg, men nå tror jeg ting kommer litt feil ut... La meg gjette, du tror jeg er 13-15 år? Kanskje 12? pga jeg slapp fri en mus? Og om jeg skriver at jeg er langt eldre enn som så, så er jeg umoden, uansvarlig, merkelig og dum? Om det er veldig viktig for deg å vite alderen min, skal du få vite det, jeg er 19 år. Noe mer du lurte på? Det er dette som er skummelt med kg
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2013 #39 Skrevet 4. januar 2013 Å drepe den kunne jeg aldri gjort. Spiser ikke kjøtt og kommer aldri til å drepe en mus. Du trenger ikke spise dem, altså. Anonym poster: 8dacb3d7abbf6065eadb919878180d79
Gjest Blue Jeans Skrevet 4. januar 2013 #40 Skrevet 4. januar 2013 Du trenger ikke spise dem, altså. Anonym poster: 8dacb3d7abbf6065eadb919878180d79 Nei. Men grunnen til at jeg ikke spiser kjøtt er jo pga dyra blir drept. Men ærlig talt, er jo ikke dette tråden handler om. Ikke at jeg slapp fri musen heller. Kanskje vi skal fokusere på det ts egentlig spurte om?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå