Villa90 Skrevet 3. januar 2013 #1 Skrevet 3. januar 2013 Hei:) Jeg sluttet på p-pillene 9.oktober fordi vi ønsker å bli gravid. Siden da har jeg hatt 2 menstruasjoner. Den første var vell den såkalte p-pillemensen, som kom noen dager etter at jeg sluttet. Mens nr 2 kom 6 uker etter den først, altså 22.november. Nå sitter jeg her å håper på at mensen snart skal komme. Har tatt graviditetstest for en uke siden, men den var negativ. Vet det er vanlig å ha litt problem med syklusen etter p-pilleslutt, så derfor lurer jeg på om det er noen som har noen råd eller tips til hva jeg kan gjøre for å få kontroll på den? Finnes det noen tabeletter, kurer eller lignende?
boks Skrevet 3. januar 2013 #2 Skrevet 3. januar 2013 Den må nok bare få stabilisert seg igjen etter all kluss med hormonene etter piller!
Silfen Skrevet 3. januar 2013 #3 Skrevet 3. januar 2013 Det kan dessverre ta mange måneder før ting stabiliserer seg etter hormonprevensjon. Du må bare vente.
Villa90 Skrevet 3. januar 2013 Forfatter #4 Skrevet 3. januar 2013 Den må nok bare få stabilisert seg igjen etter all kluss med hormonene etter piller! Det kan dessverre ta mange måneder før ting stabiliserer seg etter hormonprevensjon. Du må bare vente. Ja, vet egentlig alt det der:) får vell bare vente selv om det er veeldig kjedlig. Trodde aldri jeg kom til å savne mensen
Athene Skrevet 3. januar 2013 #5 Skrevet 3. januar 2013 Du må bare vente, er den fortsatt ustabil etter et år kontakter du lege. IKKE begynn med kjærringråd og naturpreparater. Jeg har lest om mange tilfeller der det klusser til hormonene ytterligere, og gjør vondt verre. Det er en god grunn til at dette ikke er godkjente legemidler.
Villa90 Skrevet 3. januar 2013 Forfatter #6 Skrevet 3. januar 2013 Du må bare vente, er den fortsatt ustabil etter et år kontakter du lege. IKKE begynn med kjærringråd og naturpreparater. Jeg har lest om mange tilfeller der det klusser til hormonene ytterligere, og gjør vondt verre. Det er en god grunn til at dette ikke er godkjente legemidler. Okei, er nok lurest å bare vente ja:) Burde jeg ikke høre med legen om Vitex heller? Den må du jo ha resept for å få her i Norge
Athene Skrevet 3. januar 2013 #7 Skrevet 3. januar 2013 (endret) Okei, er nok lurest å bare vente ja:) Burde jeg ikke høre med legen om Vitex heller? Den må du jo ha resept for å få her i Norge Vitex er ikke et godkjent legemiddel i Norge. Og i beste fall har det ingen effekt, det er ett av de naturpreparatene jeg er ganske skeptisk til da mange har opplevd ytterligere sykluskluss av dem. Endret 3. januar 2013 av Athene
Villa90 Skrevet 3. januar 2013 Forfatter #8 Skrevet 3. januar 2013 Vitex er ikke et godkjent legemiddel i Norge. Og i beste fall har det ingen effekt, det er ett av de naturpreparatene jeg er ganske skeptisk til da mange har opplevd ytterligere sykluskluss av dem. Okei:) Får vell bare vente da. Var å snakket med legen rett før jeg sluttet på pillene, og han sa jeg bare måtte komme igjen om jeg lurte på noe. Så er mulig jeg drar til legen, bare for å få snakket med han. Takk for svar forresten:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå