AnonymBruker Skrevet 3. januar 2013 #1 Skrevet 3. januar 2013 Jeg driver og rydder i bokser jeg har med garn her. Jeg har en del halvferdige strikkeprosjekter og en hel haug med garn som jeg tenkte å få laget noe av. Men, det viser seg at noen har spist på garnet mitt! Flere halvferdige sokker har hull, et garnnøste har åpenbart blitt "kappet" av flere steder, og det er akkurat som om det er støv og rusk inni garnet, litt sånn som små tørrgjærklumper. Noen som vet hva dette er, hvor det kommer fra og hvordan jeg kan bli kvitt det? Jeg regner med at det holder at jeg vasker plaggene/garnet før det tas i bruk. Noen sokker må visst også stoppes før de gjøres ferdig....... Boksene har ikke lokk, de har stått under bokhyllene i stua. Anonym poster: 17ed07ce74ccfbecf15befa6400017f8
Minya Skrevet 3. januar 2013 #3 Skrevet 3. januar 2013 (endret) Synes det høres ut som du har fått pelsbiller jeg. Særlig om garnet er ull. Søk etter brun pelsbille på google og se om du kan gjenkjenne noen tegn. Edit; Brun pelsbille er ikke farlig på noe vis, annet enn at de er fryktelig irriterende og kan gjøre skade på ullstoffer, særlig ullbunader og ulltrøyer og slikt. Endret 3. januar 2013 av Minya
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2013 #4 Skrevet 3. januar 2013 Synes det høres ut som du har fått pelsbiller jeg. Særlig om garnet er ull. Søk etter brun pelsbille på google og se om du kan gjenkjenne noen tegn. Edit; Brun pelsbille er ikke farlig på noe vis, annet enn at de er fryktelig irriterende og kan gjøre skade på ullstoffer, særlig ullbunader og ulltrøyer og slikt. Det er nok pelsbille, ja. Huff. Det er et skikkelig mareritt å gjøre ordentlig rent her og bli kvitt dem. Jeg kan kanskje sette alle boksene med garn ut på balkongen i frosten og så gjøre rent. Anonym poster: 17ed07ce74ccfbecf15befa6400017f8 1
Minya Skrevet 4. januar 2013 #5 Skrevet 4. januar 2013 Eneste måten jeg ble kvitt dem midlertidig (de kommer nemlig utenfra og bosetter seg inne når det passer dem) var å støvsuge absolutt alt og kaste støvsugerposen etterpå. Da mener jeg absolutt alt. Dro ut alle skuffer i kommoden, støvsugde over, under, inni, bak og oppi skuffene, under senga, oppunder madrassen, ALT ble saumfart med støvsuger. Men da bodde jeg i en 39kvm leilighet, så det var relativt enkelt å komme til over alt. De kom tilbake en gang til seinere, og da gjentok jeg prosedyren, etterpå så jeg dem ikke på de siste to årene jeg bodde der. Verre er det om du har et svært hus, da kan det ta tid og du kan trenge et skadedyrfirma om du ikke klarer å bli kvitt dem på egenhånd. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå