Gå til innhold

Jenter og alkohol.. (jeg ble drita)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så sur og skuffet over meg selv!

Forrige helg ble jeg med en venninne ut på byen, vi skulle ta det rolig og kose oss med ett par glass. Det ente jo selvfølgelig med at jeg ble DRITINGS og knapt husker noe av hele byturen. Jeg husker at vi møtte flere av hennes venninner som jeg ikke har sett på flere år og noen jeg aldri har møtt tidligere.

Desverre har det hendt flere ganger at jeg får i meg litt for mye. Disse venninnene mine er ikke slik. Når de går ut, blir de sjelden mer enn litt brisne. Jeg vet ikke hvorfor jeg drikker så mye mer enn de andre. Tror kanskje det er fordi jeg føler at kvelden blir kjekkere om man er litt full? (nå ble jeg jo litt mer enn full denne gangen da men..) Føler liksom ikke at det er noe vits å sitte å drikke alkohol å dra på byen dersom man ikke skal bli påvirket? Da kan man vel like så godt drikke brus?

Er så flaut at jeg alltid blir den som "skjeier ut" når vi er ute...

Er det bare meg, eller har tidene blitt andeledes? Jeg mener å huske at før så ble jentene beruset når man var ute, mens nå sitter de fleste jentene bare å sipper på ett vinglass? Jeg synes absolutt det ser bedre ut å holde seg edru, ingen tvil om det. Men er det en skam å bli litt full?

Er venninnene mine bare rolige av seg, eller drikker ikke jenter seg beruset lengre?

Jente 24 år

Anonym poster: 376e5c243e5c615abc09666daec01d5b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det var ikke annerledes før i tiden nei, er bare du som har blitt eldre. De fleste legger fra seg slik fjortis fylla i 20 årene. Du får begynne å drikke normalt eller få deg nye venner (et tips er å lete blandt 18 åringer)

Anonym poster: 64bd90127cc748cb2bc89cc333227883

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det var ikke annerledes før i tiden nei, er bare du som har blitt eldre. De fleste legger fra seg slik fjortis fylla i 20 årene. Du får begynne å drikke normalt eller få deg nye venner (et tips er å lete blandt 18 åringer)

Hva er å drikke normalt da? Disse venninnene mine drikker seg ikke påvirket en gang. Jeg regner med det er vanlig å drikke seg litt beruset når man skal ut på byen? Som sagt skal man ikke drikke seg påvirket, kan man vel like så godt drikke brus?

ts

Skrevet

Darwin var slem... :lur:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er å drikke normalt da? Disse venninnene mine drikker seg ikke påvirket en gang. Jeg regner med det er vanlig å drikke seg litt beruset når man skal ut på byen? Som sagt skal man ikke drikke seg påvirket, kan man vel like så godt drikke brus?

ts

Du skriver at de blir litt brisen i HI, og det er normalt.

• Liker 1
Skrevet

Det er jo en forskjell på å drikke seg litt beruset og drita... Er du helt amøbedrita og på det nivået at du ikke husker deler fra kvelden så er det store sjanser for at du kan komme i ubehagelige og farlige situasjoner du ikke har kontroll over.

Nå er jeg eldre enn deg, men jeg drakk meg sjelden full da jeg var på din alder og, nettopp fordi jeg liker å ha kontroll over meg selv, mine handlinger, hva jeg sier og i situasjoner en kan komme opp i. Nå drikker jeg som oftest vin, og jeg passer alltid på å drikke nok vann innimellom. Kommer til et punkt der jeg kjenner at nok er nok og går over til alkoholfri drikke, pluss at jeg prøver å ikke drikke noe særlig alkohol etter et visst tidspunkt (midnatt for mitt vedkommende).

(ikke er det så veldig lekkert med dritafulle jenter som har stæsjet seg opp for kvelden heller...)

• Liker 3
Skrevet

Som sagt skal man ikke drikke seg påvirket, kan man vel like så godt drikke brus?

ts

Er man brisen er man også påvirket. Det er flaut å drikke seg dritings, og det er ikke spesielt morsomt å være sammen med en person som er for full, særlig når man selv ikke er like langt ned i flaska.

• Liker 1
Skrevet

ts

Jeg tror vel (håper i alle fall) at de fleste voksne mennesker ikke drikker alkohol for å bli fulle, men fordi det er godt. Det er i alle fall det jeg gjør.

Så hender det selvfølgelig at det er behagelig å drikke så man blir litt fnisete og fjollete, det synes jeg er helt uproblematisk en gang i mellom, men blir jeg mer enn det går jeg hjem.

Skrevet

Åpenbart lenge siden du var i byen en lørdagskveld..... Nok voksne folk som er ganske så påseila der iallfall.

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig kan du drikke på byen .. selvfølgelig kan du bli litt full.

Men husk at for mange (inkludert meg selv) er ingenting mindre sjarmerende en drita folk. På det stadiet at man hele tiden snøvler, knapt klarer å plassere bena riktig foran seg..

Neste gang du drar ut .. så ta en drink/vin.. deretter ett glass vann.. før du kaster deg på neste drink/vin glass igjen. Du må jo bare prøve deg frem til du finner ditt tempo og måte å drikke på slik at du unngår å bli så søple dritings at du ikke engang husker deler av kvelden.

For.. det kan være gøy å drikke, men fordelen er jo at man husker kvelden :fnise:

Anonym poster: afab838d0f0e463530fc504fde30944a

• Liker 3
Gjest Amazing Cunt Wig
Skrevet

Skal du drikke som en mann bør du helst drikke med menn ;)

Gjest LineaAlba
Skrevet

Noen er bare sånn. De greier ikke moderere seg/stoppe når de først drikker. Du burde sette deg noen regler for drikkinga di: ikke mer enn ett glass i timen, slutte etter et fornuftig antall enheter som du bestemmer deg for på forhånd. Det er ikke bra for deg å bli så full som du beskriver, og det virker som du blir det i litt upassende settinger. Har vennene dine sagt noe til deg?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 26 og synes fortsatt det er moro å drikke meg full, uten at jeg er umoden ellers av den grunn. Det er klart det ikke er sjarmerende eller tar seg bra ut at folk uavhengig av kjønn blir så kanon og ikke husker noen ting av kvelden, men det finnes en mellomting.. Det er heller ikke moro å være på den andre siden der de fleste venninner skal bare "hjem hjem hjem" istedet for å bli med på morsomme nachspiel etc. Så da ender jeg alltid opp som den eneste jenta, ikke at jeg klager egentlig ;)

Anonym poster: 2b27e766af775616f4bb72a5769cf544

AnonymBruker
Skrevet

Er venninnene mine bare rolige av seg, eller drikker ikke jenter seg beruset lengre?

Jente 24 år

Jenter drikker seg fortsatt fulle på din alder, men du bør kanskje roe ned om venninnene dine ikke drikker så mye. Gøyest å være full sammen med noen.

Anonym poster: e2c9140cbe91b51645e59390222e26a6

Skrevet

Om du ikke klarer å begrense deg når et har begynt å drikke, så gjør begrensninger før du begynner. Ta med deg kun en begrenset mengde alkohol på forspill. Altså, om et blir full på en halvflaske sprit, så bare ta med halvparten av innholdet. Ta heller ALDRI med deg deg bankkortet ditt på byen. Ha heller med deg en begrenset sum i kontanter, og bruk heller førerkortet ditt (om du har) som leg. Har du ikke førerkort så er det mulig å få tak i andre typer legitimasjon som ikke er knyttet opp til noen bankkonto.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er over 30 og det hender fortsatt jeg blir full (av og til for full), men det er viktig å kunne begrense seg og se an situasjonen - ofte passer det seg ikke å bli dritings, noen ganger er det rett og slett farlig, og det er for eksempel ganske dumt å ikke kunne drikke kontrollert på en middag med jobben. Og det er ganske kjedelig med drita folk når stemningen generelt er roligere og folk bare er brisne. Å feste og drikke handler ikke nødvendigvis først og fremst om å være kjempefull, mange foretrekker å kunne prate med folk og huske mesteparten av det som ble sagt og gjort dagen etterpå... På en måte mangler man litt sosiale antenner om man stadig er den fulleste, tenker jeg, i tillegg til at en muligens har et problem i forhold til alkohol. I og med at man ikke klarer å stoppe inntaket når det er nok.

Anonym poster: fc57ff18a0f7e9f9544d7489cf0906d8

• Liker 1
Skrevet

Som en skrev over her, "noen er bare sånn". Det sterkeste styringsverktøyet i dette er genene våre. Man har anlegg for å drikke mye/for mye(misbruk) allerede fra man blir født.

Du kjenner jo til det, noen har alltid full kontroll, mens andre alltid sliter med å ha kontroll.

Skrevet

TS, vi to burde dra ut sammen! Forrige helg ble jeg også altfor full. Husker bare små glimt, men det skjer meg desverre altfor ofte for tiden. Har blitt helt gæren! Venninnene mine kan bli godt fulle de og, men de har jo stålkontroll. Jeg derimot blir en kanlende høne som elsker å danse, være gæren, shotte og fortelle dårlig vitser :s er like flau over meg selv hver morgen dagen derpå. Skulle ønske hjernen min ikke ble så forandret, at jeg kunne setti litt grenser osv. Jeg er 21 år, og redd for å miste ungdommen i meg. Kanskje derfor jeg holder på sånn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...