Gå til innhold

Skjønneste katt :D (kun 2 bein)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe så nydelig liten pjusk! :hjerte:

Skrevet

Så skjønn! :rodmer:

Skrevet

Altså, det SER dataanimert og uekte ut. Ikke fordi det er det men fordi det er så uvant. Så rart. Minner meg om noe fra Star Wars ja.

Tøft er vel mere det som slår meg med en gang. Kul katte. :biggrin:

AnonymBruker
Skrevet

Stakkars...

Anonym poster: ed9c0b18d32208e6332cea2ac3bccae1

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Det er tøffe tak å være funksjonshemmet og hjemløs når man tilhører det menenskene ser på som 'paria-kasten'.

Noen vinner gull loddet i livet, som Anakin og som min venninne Gwen sin blinde katt Homer, andre.... andre lever ikke lenge.

Det interessante er: hvor blir det av de funksjonshememde kattene her hjemme ? For det fødes en og annen funksjonshemmet katt her også nemlig.

Vi skal ikke fremdyrke dyr med slike avvik, men vi kan jo prøve å se muligheter istedet for bare utfordringer.

Han var en skjønn og beintøff liten fyr i alle fall.

Tusen takk for å dele, Sakone :takke:

Endret av Lille-pus
  • Liker 1
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Det var godt å se at han klarte seg så bra. Men jeg er skeptisk... den må jo få belastningsskader i resten av kroppen, da den må bevege seg på en unaturlig måte. Den får all belastning på frembena, der resten av kroppen egentlig er bygget for å bære mesteparten av vekten på bakbena.

Hvorfor skal de redde slike, når det finnes så mange friske dyr der ute, som ingen vil redde? Hvorfor skal man heller holde liv i en, som ant får smerter i kroppen fremfor en som er frisk på alle måter?

For all del - katten er kjempesøt og hadde jeg hatt en kattemor med et kull og det kom en slik til verden, ville jeg ant vært veldig nøye på å finne ut om den kan ha et godt liv med et handikap. Men hadde det stått mellom en frisk og en handikappet, så hadde jeg valgt den friske da den har størst forutsetninger for å ha et smertefritt liv.

• Liker 2
Skrevet

Jeg må nok si meg enig med Belle Gunnes.

Katten er veldig søt og det ser ut til at han hittil har det OK, men er det virkelig riktig å holde liv i en katt med kun to bein? Da tenker jeg både på belastningsskader og det at katten aldri vil kunne løpe, hoppe og bevege seg slik andre katter kan.

Noen ganger kan avlivning være mer humant enn å redde dyret, selv om det ikke skaper like koselige «solskinnshistorier».

Mener ikke å være negativ eller kynisk her, jeg synes bare at man skal være litt forsiktig med å glorifisere historier som dette bare fordi dyret er søtt og fordi menneskene gjorde det med de beste intensjoner.

Skrevet

Åherregud, det der må ha vært noe av de søteste jeg har sett! :pasha:

Skrevet

Det er ei god stund siden jeg så den første videoen om katten Anakin, og har side fulgt litt med på YouTube-kanalen om han. Han er en skjønn og tøff katt samtidig som jeg har vært i tvil om det er riktig å redde et dyr med så stor funksjonshemming.

Noe av det første jeg tenkte på var hvordan vil det gå når han blir større? Det går greit å forflytte seg bare ved hjelp av forbeina så lenge han er kattunge og lett i kroppen. Men hva vil skje når han blir fullvoksen? Vil forbeine hans klare å bære vekten av en mye tyngre kropp som heller ikke er like smidig? Det vil da bli viktig å unngå overvekt.

Siden Anakin er født funksjonshemmet, og ikke blitt det som følge av en skade, vil nok kroppen i mye større grad tilpasse seg. Han vil sikkert få sterke forbein fra tidlig alder. Likevel har du et godt poeng Belle Gunnes med bekymring for belastningsskader.

Det virker uansettl som han er omgitt av kjærlige mennesker som vil ta godt vare på han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...