Gå til innhold

Ok frokost ved vektnedgang?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg holder på å jobbe med ned i vekt. Men det jeg sliter med er å vite om jeg spiser rett, spesielt til frokost. Jeg er ikke spesielt glad i frokost, men hvis jeg ikke spiser da så ender det opp med at jeg går å småspiser hele dagen, og da bare tull. Men de dagene jeg spiser frokost så klarer jeg å holde meg til 3-4 sunne måltider.

Så det jeg lurer på er om dette er en grei frokost for ei som vil ned i vekt:

2 wasa havreknekkebrød med cottage cheese og sukkerfritt syktetøy.

(jeg er jente, 26 år, 173 høy og 89 kg)

Anonym poster: eabe2cbb5bb109dda7247bc47e31be4d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke ekspert på dette, så forhåpentligvis får du svar fra noen andre også:-) men blir du mett av det? For selvom det jo virker sundt er det kanskje litt lite? Men hvis det gjør at du klarer å la være å småspise utover dagen og du får i deg nok kcal tilsammen er det jo helt supert:-) ellers kan du nok med fordel legge til litt proteiner, egg eller skinke f.eks. Det gjør også at du holder deg mett lenger.. Vanskelig å gå ned i vekt om man er konstant sulten!

Skrevet

Hadde heller slengt på noe eggerøre, skinke og avocado, og noe frukt ved siden av.

Gjest *Maja*
Skrevet

Kommer helt an på hva du spiser resten av dagen. Hvordan ser resten av dagen ut og hvor mange kalorier ligger du på om dagen? Trener du noe?

Viktig å tenke på at kaloriunderskuddet ikke må bli for stort og at du får i deg de rette næringsstoffene gjennom maten. Cottage Cheese og syltetøy gir ikke så mye der, men om det står mellom det og ingen frokost så er det selvsagt bedre enn ingenting om det er det som hindrer deg i å overspise.

Selv foretrekker jeg egg og skinke på knekkebrødene om morgenen da det gir mer energi og gir meg en fin kombinasjon av protein, fett og karbs til frokost.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...