Gjest Christine Skrevet 2. januar 2013 #1 Skrevet 2. januar 2013 Vært singel i vel 1,5 år og har en gutt på 9 år som vi deler 50-50. Dette fungerer veldig bra for alle. Men så har det seg sånn da at jeg begynner å lure på om eksen fortsatt er bitter over bruddet (som vi begge avsluttet), etter mye unødvendige diskusjoner/mld som f.k.s: Å glemme å pakke ned en joggebukse til gutten som skal til faren sin da det er han som har kjøpt den. Det er bare helt kriise om ikke jeg kommer ned med den joggebuksen akkurat den dagen det blir sagt ( bor heldigvis 7 min gåavstand). Mange sure mld om jeg ikke gjør det....Han hilser sjelden på meg, ønsket ikke meg god jul engang. Men foran sammenkomster på skolen, fotballkamper o.l da snakker han med meg. Eller det kan være at gutten skal i barnebursdager den uken jeg har han. Spiller ingen rolle kor mange i klassen han skal i besøk til, så lenge det er min uke. Og nesten alle bursdagene er på mine uker. Og siden jeg tjener mindre enn ham, må jeg betale for mange bursdagsgaver. Det som faktisk irriterer meg mest er alle de gjentatte gangene han igjennom en hel måned forteller meg pr. mld eller via tlf at jeg må huske å fylle opp ringekortet til gutten, enda han har både 50 og 70 kroner igjen på kortet. Jeg venter som sagt til beløpet er 0, men i hans øyne er dette altfor sent og da blir det surmuling. Så er det noen ganger etter jeg har vært ute med venner han spør meg på mld på facebook om jeg har fått meg type, om noe nytt har skjedd? Blir helt forvirret av ham. Så tenker jeg: er det mulig å være så pirkete, urettferdig og vanskelig? Alt jeg vil er at han skal ha det bra med seg selv, finne en annen han kan bli glad i og ha det fint sammen med og la meg få gjøre det samme. Vil konsetrere meg om guttens fremtid, skolegang, at han har det bra og at vi begge klarer å kommunisere greit og kan samarbeide om gutten og tiden fremover. Skal da ikke være så vanskelig, men slike småting irriterer og kan forsure en hel dag, selv om eg prøver å ikke lar det gå sånn innpå meg, men det gjør jo det når det skjer ofte. Blir glad for innspill her og andres synspunkter.
Wonders Skrevet 3. januar 2013 #2 Skrevet 3. januar 2013 ohhh dette er veldig god prevansjon for meg, takk ts. Jeg kan nok ikke hjelpe her. Det er 100 stk. som har tittet her inne og ingen som svarte, det syntes jeg var rart. For det er jo en ikke så uvanlig livssituasjon... eller???
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2013 #3 Skrevet 3. januar 2013 Jeg synes ikke han høres så fryktelig vanskelig ut ut i fra det du skriver her. Noen diskusjoner og uenigheter vedr klær, penger og lignende vil det alltid være når man ikke bor sammen (og når man bor sammen også, for den del). Du får nok bare tåle litt støy.
Gjest Bekka79 Skrevet 3. januar 2013 #4 Skrevet 3. januar 2013 Hei! Vanskelig og slitsomt når det er sånn. Min X "var" på ganske samme måte. Jeg har valgt å slutte å irritere meg over slike ting, det gjør alikavel ikke hverdagen noe bedre/verre. Og når det kommer til ting X'n har pirket på, som f.eks. hvis jeg har glemt å sende med noe eller andre lignende ting, har jeg bare lukket ørene eller jattet med, svart bare ja/ok. Etter at jeg sluttet å bry meg, svare, engasjere meg, irritere meg, har jeg merket at hans intensitet også har blitt mindre. Så fra å gå å irritere meg, vente på neste stikk fra X'n, lever jeg nå bare harmonisk med barna og slett han fra facebook (hvis du ikke allerede har gjort det). Min erfaring er ihvertfall at det beste er å vite minst mulig om hverandres liv.
Gjest Christine Skrevet 3. januar 2013 #5 Skrevet 3. januar 2013 Hei! Vanskelig og slitsomt når det er sånn. Min X "var" på ganske samme måte. Jeg har valgt å slutte å irritere meg over slike ting, det gjør alikavel ikke hverdagen noe bedre/verre. Og når det kommer til ting X'n har pirket på, som f.eks. hvis jeg har glemt å sende med noe eller andre lignende ting, har jeg bare lukket ørene eller jattet med, svart bare ja/ok. Etter at jeg sluttet å bry meg, svare, engasjere meg, irritere meg, har jeg merket at hans intensitet også har blitt mindre. Så fra å gå å irritere meg, vente på neste stikk fra X'n, lever jeg nå bare harmonisk med barna og slett han fra facebook (hvis du ikke allerede har gjort det). Min erfaring er ihvertfall at det beste er å vite minst mulig om hverandres liv. Noen mannfolk er det lettere å lukke ørene for, denne mannen vet å spille på strengene og kommer alltid slengende med en sarkastisk kommentar tilbake om han får høre en god setning. Men takk for tips ang. facebook
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2013 #6 Skrevet 3. januar 2013 ohhh dette er veldig god prevansjon for meg, takk ts. Jeg kan nok ikke hjelpe her. Det er 100 stk. som har tittet her inne og ingen som svarte, det syntes jeg var rart. For det er jo en ikke så uvanlig livssituasjon... eller??? Nei, er ikke en uvanlig livssituasjon men samtidig har du ikke møtt min eks. Får la være å la ham irritere meg og fokusere på andre ting.
Gjest Bekka79 Skrevet 3. januar 2013 #7 Skrevet 3. januar 2013 Ja selvfølgelig er noen menn enklere enn andre menn, men tro meg det var en lang prosess for meg å komme hitt jeg er i dag i forhold til å ikke la meg irritere, stresse og la det påvirke min hverdag. I hele mitt forhold hadde jeg latt meg bli manipulert av en meget usympatisk mann, brukte ca 2 år på å komme meg hitt jeg er i dag, med støtte og råd fra folk rundt meg. Den dagen jeg endelig begynte å greie å lukke ørene, og ikke besvare alt, forsvare alt osv. Var det som om jeg ble 10 kg lettere på skuldrene.
Wonders Skrevet 4. januar 2013 #8 Skrevet 4. januar 2013 Nei, er ikke en uvanlig livssituasjon men samtidig har du ikke møtt min eks. Får la være å la ham irritere meg og fokusere på andre ting.
Sulosi Skrevet 4. januar 2013 #9 Skrevet 4. januar 2013 Noen mannfolk er det lettere å lukke ørene for, denne mannen vet å spille på strengene og kommer alltid slengende med en sarkastisk kommentar tilbake om han får høre en god setning. Men takk for tips ang. facebook Etter snart 9 år kan min eks fortsatt finne på å komme med spydige kommentarer en gang i blant. Det første året gjorde han det hver eneste gang vi skulle bytte så jeg måtte lukke ørene lenge før han begynte å gi opp. De første tre månedene etter bruddet svarte min eks alle mine uttalelser med "du er dum i hodet du" eller "se så dum du er i hodet, hahaha". En vakker dag stilte min mor seg bak hushjørnet og lyttet. Jeg visste det ikke, hun hadde planlagt det uten å si noe til meg. Når han snudde seg for å gå hoppet hun frem og han fikk så ørene flagret. Tingen med ekser er at de vet akkurat hvilke knapper de skal trykke på for å få oss til å sprekke og det gjør noen av disse eksene bevisst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå