AnonymBruker Skrevet 2. januar 2013 #1 Skrevet 2. januar 2013 Jeg håper det er noen klarsynte som kan komme med noen råd til meg! Har lenge forsøkt å fortrenge det faktum at jeg sanndrømmer, og blir varslet om ulike hendelser som skjer frem i tid...Noen eksempler på dette er at jeg drømte at min bestefar ville få hjerteproblemer , at min eldste søster ble gravid, at jeg selv ville havne i en bilulykke osv. Det nevnte ovenfor skjedde noen mnd etter jeg hadde disse drømmene, og har jeg forsøkt å "glemme" at jeg drømte dette. Dette er noe jeg synes er svært ubehagelig og jeg liker ikke å "vite" om ulike hendelser før personen det gjelder vet det selv. F.eks det at jeg ville havne i en bilulykke gjorde meg usikker når det kom til egen bilkjøring og det å være passasjer til andre, da jeg ikke visste om det var min skyld eller andres, eller utfallet. ( Den virkelige ulykken skjedde for noen uker siden, da jeg var passasjer i en bil som fikk sleng og kræsjet i en annen bil, heldigvis gikk det bra med alle involverte.) Noe annet som jeg først ble oppmerksom på i fjor sommer , var at jeg kunne føle energier, og noe som virkelig skremte meg var at jeg ble "åpnet for åndeverdenen" og kunne se ånder/døde personer. Dette er noe jeg synes er utrolig vanskelig, og jeg har ikke vært åpen om dette til noen, da både familie og venner ikke " tror på slike ting". Noen råd som kan hjelpe meg til å "godta" eller "fjerne" denne såkalte evnen? På forhånd takk! PS! Dette er en reell utfordring for meg , og håper at folk ikke bruker denne tråden til annet enn synspunkter /råd til min problemstilling. Anonym poster: 1c378ea883cdd0b9ea16394e70759126 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2013 #2 Skrevet 3. januar 2013 Les bibelen og koranen kanskje du kan finne svar der. Anonym poster: 1726d7ed82787df434f78781aff24150
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2013 #3 Skrevet 3. januar 2013 Alle har vel vært sanndrømt noen ganger, men om du virkelig føler at due er det og at det kommer mange ganger ville jeg vurdert psykologhjelp, Ikke fordi du er gal, men fordi du fort kan ødelegge deg helt om du tror at du eller noen av dine nærmeste vil bli skadet i en ulykke. Anonym poster: 07fe9e097145c2734f4da9631fbb5482 3
Heart Skrevet 3. januar 2013 #4 Skrevet 3. januar 2013 Hvis man ser og hører ting som ingen andre ser, så kan forklaringen være en anelse mer verdslig og alminnelig enn at man har overnaturlige evner. Det kan være en psykose. Just sayin'. 4
Gjest Chin Skrevet 3. januar 2013 #6 Skrevet 3. januar 2013 Alle sanndrømmer. Det heter tilfeldigheter. Man drømmer mye rart, noe av det kommer til å skje. Om du itillegg husker på drømmene i flere måneder/år så skjer det jo definitivt. At du faktisk tror dette er overnaturlige evner, så tror jeg du trenger behandling... 5
Kamikatze Skrevet 3. januar 2013 #7 Skrevet 3. januar 2013 Det blir litt som å noen ganger se nyhetene en dag for tidlig. Prøv å se det sånn. Du vil forhåpentlig kunne fornemme forskjellen på drøm og sanndrøm. Se på det som en gave, en mulighet til å forberede deg på eller endre en potensiell fremtid. Prøv å ikke legge for mye fokus på dette, og hold det for deg selv og mer spesielt interesserte. Så sparer du deg for mye magesyre. Bare aksepter det som er. Hva andre tror eller ikke tror på, er deres egen sak. Ikke slit deg ut mentalt på å forsøke å overbevise noen som ikke er åpen for hele bildet. Kanskje du ikke kan hindre en ulykke, men det at du ser kan påvirke deg til å påvirke. Enten ved at du ber dem dempe farten eller at du får dem til å dra en annen vei, eller endre planer, adferdsmønster osv. Det kan ofte være enklere å få folk til å kjøre en liten avstikker for å gjøre et ærend for deg, enn å overbevise dem om at du har sett noe som de ikke tror på. Å kunne gå ned i spagaten er også en "evne". Heller ikke denne behøver en vise fram til alle og til enhver tid... Folk lever, folk dør, folk blir sjuke og de havner i ulike vansker. Dette kan du ikke noe for, og dette er heller ikke (som oftest) ditt ansvar. Du kan ikke få en sofapotet med dårlig kosthold opp av sofaen ved å si at du drømte at vedkommende fikk hjerteproblemer. Du kan derimot invitere på tur, invitere til middag, invitere deg selv til middag, diskutere helse og kosthold, påvirke andre rundt personen positivt. Uansett er det ikke negativt å få litt ekstra tid til å være forberedt. Selv om du ikke greier eller finner ork til å endre noe. Mitt råd er at du fokuserer på fordelene ved å få et forsprang på begivenhetene. I all uskyldighet eksemplifiserer jeg med at med vardøger, kunne potetene settes over, med middag praktisk talt klar når folk av kjøtt og blod kom frem. Ellers slutter jeg meg til vedkommende som anbefaler deg å kikke litt i Bibelen. Uten å misjonere er dette en bok der mennesker allerede for tusenvis av år siden hadde kontakt med deler av verden som er skjult for de fleste. Kom deg bort fra tanken om glorifiserte helgener og høytideligheter fra kirkens kalde lukker. Tenk på disse menneskene som levende folk, som opplevde noe de måtte skrive ned for ettertiden. Dette er deres måte å kommunisere med deg. Og du finner mye lærdom der, uansett hva du tror på. 7
Gjest Blue Jeans Skrevet 3. januar 2013 #8 Skrevet 3. januar 2013 Men vet du at du er sanndrømt da? Ikke sånn, men tenker at om en eldre person får hjerteproblemer, er ikke det uvanlig, søsteren din ble gravid, det er jo ganske vanlig og bilulykker er ganske normalt på den tiden av året her? Okei da, ble kanskje litt for tilfeldig. Det finnes sikkert kurs og diverse for folk som mener de har noe i seg, og som vil lære mer om det:) Jeg synes forresten det er veldig interessant. Men jeg er alt for redd for å utforske sånt, i alle fall dette med gjenferd. 2
Catgirl Skrevet 3. januar 2013 #9 Skrevet 3. januar 2013 Jeg syns at du bør snakke med andre likesinnede som har lignende evner. Har erfart en del selv, men jeg tror at alle har dette i mer eller mindre grad. Det er som en "talent" som enkelte kanskje har litt mer av enn det som er "vanlig". Har selv gått på kurs for Silva metoden hvor man kan trene på dette. Jeg tok dette for å bekrefte eller avkrefte om det var noe i det og min konklusjon etter tilbakemeldingene fra de andre jeg gjorde øvelser med, var at det er absolutt noe i det! Har drevet og bortforklart og bortforklart med tilfeldigheter tidligere, men kom til et punkt der det ikke går lengre. Jeg var jo "normal" uten noen som helst evner eller merkelige erfaringer før jeg kom i tenårene. Før det var også jeg kjempe skeptisk. Nå etter så mange år har jeg bare funnet meg i det og ser på det som normalt. Ville også anbefalt deg å lese bøker av andre klarsynte, det er veldig hjelpsomt. Jeg har forsøkt psykolog tidligere, men tror ikke det var til mye hjelp for akkurat slike ting, og det er ikke helt vitenskapelig anerkjent (enda). 1
jabx Skrevet 3. januar 2013 #10 Skrevet 3. januar 2013 Har lenge forsøkt å fortrenge det faktum at jeg sanndrømmer, og blir varslet om ulike hendelser som skjer frem i tid...Noen eksempler på dette er at jeg drømte at min bestefar ville få hjerteproblemer , at min eldste søster ble gravid, at jeg selv ville havne i en bilulykke osv. En eldre mann får hjerteproblemer? En voksen kvinne blir gravid? Man kommer ut for en bilulykke av en eller annen alvorlighetsgrad en eller annen gang? UTENKELIG! Det nevnte ovenfor skjedde noen mnd etter jeg hadde disse drømmene, og har jeg forsøkt å "glemme" at jeg drømte dette. Dette er noe jeg synes er svært ubehagelig og jeg liker ikke å "vite" om ulike hendelser før personen det gjelder vet det selv. Hva med alt du har drømt som ikke har skjedd da? Og når det skjer flere måneder etter at du har drømt det er jo veldig spesielt, og tyder på tilfeldigheter. 4
Bjørkeris Skrevet 3. januar 2013 #11 Skrevet 3. januar 2013 Dersom du tilfeldigvis skulle drømme om syv tall mellom 1 og 34, kan du da sende dem i en PM til meg? Jeg er skikkelig opptatt av tall skjønner du. 2
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2013 #12 Skrevet 3. januar 2013 Vel... Slik er livet bare er min erfaring,og man får aldri lottotallene når man er synsk, man får alt annet av inntrykk. 1
Gjest Chin Skrevet 3. januar 2013 #13 Skrevet 3. januar 2013 Dersom du tilfeldigvis skulle drømme om syv tall mellom 1 og 34, kan du da sende dem i en PM til meg? Jeg er skikkelig opptatt av tall skjønner du. Synske får aldri lottotall, av en eller annen merkelig grunn.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2013 #14 Skrevet 4. januar 2013 Det er enkelt å finne ut om du er sanndrømt eller ikke. Start en tråd her på forumet, og hver morgen når du våkner skriver du ned det du drømte natten før. Så ser vi hvor mange av "profetiene" som går i oppfyllelse. Du har muligheten til å bevise både overfor deg selv og andre at du har disse evnene. Anonym poster: 85fa663326b975b58950c3e765a57625
crystalcharm Skrevet 5. januar 2013 #15 Skrevet 5. januar 2013 (endret) Du har et enormt potensiale til å hjelpe andre mennesker rundt deg, det er hovedgrunnen nr. 1!!! Noen er født med mer eller mindre disse "evnene", men alle har tilgang til dem, det er en så naturlig evne som å spise, hvis du virkelig lærer hva det går ut på. Vi er alle spirituelle vesener men bare født i et veldig tett og begrenset virkelighet (eller dimensjon om du vil). Akkurat nå synes jeg du absolutt bare må la gå av alle bekymringer rundt dette da det vil bare bidra med å lage mer motstand og negative følelser, som kun bare er et produkt av det menneskelige sinn. Men alt er en utfordring/test for oss i denne verden, det er det som er vitsen. Jeg synes du burde gå lengre inn i temaet eller det spirituelle, lære deg meditasjon eller yoga som kan bidra med å balansere deg og energien din, da du er ekstremt følsom for energier, det første og viktigste er å balansere deg selv. Og du må også lære deg hvordan energier fungerer, rent basic, at hvilken energi du utstråler, reflekterer tilbake til deg. Vi lever i et univers med endeløst og fullt av energier, alt bygd opp i universet har sin energi! Hvis du f.eks er veldig deprimert eller sint eller glad vil det gå utover alle rundt deg, alle vil føle det, det er bare slik det er. Akkurat som at hvis du er veldig kald og står foran en peis og blir varm eller i en annen situasjon der det skjer motsatt, alt samarbeider i et endeløst nettverk av energier... Søk på aura, chakraer, frekvens, vibrasjon eller kvantefysikk, ekstremt mye du kan lære via det! What you think you become! Mulig jeg høres litt "new age" aktig, men det er ihvertfall slik jeg har lært å balansere meg selv, da jeg er veldig følsom mot energier selv (kan ikke se eller føle ånder eller andre vesener), jeg føler kun på andre menneskers energi, dyrs, planters eller elektrisitet, været, jorden, and so on. Alt henger på greip uansett! Uansett så er det ingen som kan fortelle deg hva du skal gjøre, fordi det er rent individuelt men hva jeg anbefaler er at du ser etter hva du selv synes er rett og hva som appellerer til deg. Men husk å ta det med så strengt med ro (!!), fokuser heller på det som virker godt for sjela di (eller kjent som en "magefølelse") når du gjør dette ^.^ Endret 5. januar 2013 av crystalcharm 1
crystalcharm Skrevet 5. januar 2013 #16 Skrevet 5. januar 2013 (endret) [ En eldre mann får hjerteproblemer? En voksen kvinne blir gravid? Man kommer ut for en bilulykke av en eller annen alvorlighetsgrad en eller annen gang? UTENKELIG! Hva med alt du har drømt som ikke har skjedd da? Og når det skjer flere måneder etter at du har drømt det er jo veldig spesielt, og tyder på tilfeldigheter. Hva er det for et spørsmål, da? Hun vet jo ikke enda hvordan å skille mellom drømmer og drømmer om fremtida ennå! Men det at hun i utgangspunktet har husket disse drømmene ved de tilfellene det har blitt realitet er nok fordi hun for det første har hatt en generell magefølelse ovenfor dem... Endret 5. januar 2013 av crystalcharm
aquiz Skrevet 7. januar 2013 #17 Skrevet 7. januar 2013 Drømmene om fremtiden kan du skildre selv. Det krever litt erfaring, hvilket du kun får av å drømme. Jeg vet at jeg må holde øynene åpne når jeg drømmer om mennesker uten ansikter f.eks. Resten kan jeg ikke hjelpe deg med.
tiriel Skrevet 14. januar 2013 #18 Skrevet 14. januar 2013 Det beste rådet jeg kan gi deg er å alltid følge intuisjonen din og lytt til hjelperene dine. Meditasjon hjelper også med å åpne for komunikasjon med deg selv og hjelperne dine. Etter hvert vil du merke at du blir tryggere på deg selv og dine evner. Ikke møt evnene dine med frykt,vær åpen og fylt av kjærlighet. Hvis du føler deg usikker eller utrygg, kan du se for deg at du omgir deg selv med hvitt lys, som et slags skjold/egg da vil bare god energi nå deg. Til slutt vil jeg si deg at dine drømmer er spesielt konstruert for deg, så du vil ikke få beskjeder som du ikke er istand til å takle. Du må bare være trygg nok på deg selv., og Bibelen er ikke et dumt sted å starte med å få den tryggheten du trenger for å klare utfordringene du blir tildelt Masse lykke til <3 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2013 #19 Skrevet 14. januar 2013 May the force be with you. Anonym poster: 63b8f2d59721054ebde00bc90f8782fc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå