Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er alltid plaget med litt tørre lepper på vinteren, men går greit når jeg bruker libsyl. Problemet er når jeg vil bruke leppestift og den klumper seg på tørre flak på leppene.

Kjøpte med nettopp en lepperskrubb (ganske dyr som skulle være bra), og var relativt fornøyd med resultatet i går. Men i dag er problemet tilbake og jeg kunne ikke bruke leppestift.

Er det vanlig å måtte scrubbe hver dag?

Når jeg scrubber kropp og ansikt holder det med én-to ganger i uken, ofte sjeldnere.

Skjønner at folk er forskjellige, men blir sabla mye styr og ikke minst dyrt hvis jeg må gjøre det daglig.

Anonym poster: 6e6ffbb3a4ecaf8e4fb055750630e968

Videoannonse
Annonse
Gjest hedgepig
Skrevet

La det gå litt tid, mulig det er en reaksjon på gårsdagens behandling?

Jeg hadde bare peelet en gang i uken.

Skrevet

Dropp lipsylen og kjøp noe som ikke inneholder mineralolje. Lipsylen funker kanskje der og da når du bruker den. Men den gjør deg faktisk kronisk tørr på leppene over tid.

Bare et tips:)

• Liker 4
Skrevet

Kjøp en ny leppepomade, skrubb en gang i uken, gjerne på kvelden og kjør på med masse pleie om natten. Skrubben får bort de tørre flakene med død hud, så etter en omgang med skrubb trenger den friske huden under å få tilført ny pleie.

Og jeg er ikke kresen på mineralolje i leppepleie, men lipsyl er en versting, denne blir jeg avhengi av og supertørr av på en dag eller to. Jeg kan trygt bruke leppepomader som carmex, savex, rosebud, eos, badger ol, selv om noen av de har mineralolje, og smøre meg en gang i ny og ne, men kommer lipsylen på leppene mine ender jeg opp med å gå med den i hånden fordi jeg blir så tørr...

• Liker 1
Skrevet (endret)

Grovt salt og litt olivenolje :jepp: Skrubb god som noen. Billig er det og.

Endret av fruBeist
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Grovt salt og litt olivenolje :jepp: Skrubb god som noen. Billig er det og.

Vanlig sukker smaker bedre om man er uheldig og får litt på tunga.

Men leppene må du ikke skrubbe oftere enn en gang i uken. Kast lypsylen og kjøp Decleor sin leppepomade. Har du råd, så kjøp Kanebo sin Total Lip Treatment og smør på leppene om kvelden. Den er dyr, men veldig drøy i bruk.

Anonym poster: 65f3fade5db995e1f958270032ff3d95

AnonymBruker
Skrevet

Eos eller burts bees. Decleor og kanebo er overpriset bare for en leppepomade.

Anonym poster: 013f333a82d8334ab2ec595fa052c3dc

Skrevet

Syns det funker å skrubbe leppene med en fuktig klut også jeg. Men sliter selv med tørre lepper, skal kjøpe meg Eos sin og smøre på et tykt lag om natta.

Skrevet (endret)

Men leppene må du ikke skrubbe oftere enn en gang i uken. Kast lypsylen og kjøp Decleor sin leppepomade. Har du råd, så kjøp Kanebo sin Total Lip Treatment og smør på leppene om kvelden. Den er dyr, men veldig drøy i bruk.

Budsjettversjonen må vel være The Body Shop sin. Den med Cocoa Butter og/eller hemp.

Jeg er kresen på dette med mineralolje, og så vidt jeg vet, så er det ikke noe av de i disse to! :) Og fantastisk med pleie i de - synes jeg da :)

Ellers angående dette med peeling, er sukker en god løsning. Eller skrubbe med håndklet ;) Men pass på med sistnevnte, har skrubbet litt for hardt noen ganger, og endt opp med såre lepper istedenfor!

Endret av Adele
  • Liker 1
Skrevet

Smakssak. Jeg foretrekker salt framfor sukker.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar:)

Dropp lipsylen og kjøp noe som ikke inneholder mineralolje. Lipsylen funker kanskje der og da når du bruker den. Men den gjør deg faktisk kronisk tørr på leppene over tid.

Bare et tips:)

Ser at mange har misforstått meg når jeg skrev at jeg bruker libsyl, det er det jeg kaller alle leppomader:p Men libsyl er kanskje de små blå/hvite eller grønne man får kjøpt på rema?

Jeg bruker den runde gullfarga Strawberry - leppomaden. Den funker kanskje greit?

Kjøp en ny leppepomade, skrubb en gang i uken, gjerne på kvelden og kjør på med masse pleie om natten. Skrubben får bort de tørre flakene med død hud, så etter en omgang med skrubb trenger den friske huden under å få tilført ny pleie.

Og jeg er ikke kresen på mineralolje i leppepleie, men lipsyl er en versting, denne blir jeg avhengi av og supertørr av på en dag eller to. Jeg kan trygt bruke leppepomader som carmex, savex, rosebud, eos, badger ol, selv om noen av de har mineralolje, og smøre meg en gang i ny og ne, men kommer lipsylen på leppene mine ender jeg opp med å gå med den i hånden fordi jeg blir så tørr...

Når du sier masse pleie, hva legger du i det?:)

Skal man bruke den hver kveld? Hva er det egentlig?

Skrevet

Masse pleie vil si en godt dæsj fuktighet og fett som får tid til å virke. Perfekt å smøre ett tykt lag om natten, da får det tid til å trekke inn og blir ikke "spist bort".

Husk at på vinteren trenger vi mer fett, spesielt for å beskytte mot kulden, så om det er veldig kaldt der du bor kan en veldig fet mineralolje eller lanolin basert variant fungere som kuldebeskyttelse, i tillegg til en mer fuktighetsgivende til bruk på natten. Jeg har i vinter kjørt på med Savex og dr. Lipp på dagtid når jeg er ute, og Badger på natten eller når jeg er inne. De første beskytter og den siste pleier :)

Skrevet

bruk purelan (brystvortekrem), det er det beste som finnes!!

jeg har prøvd nesten alle lipsyler de har på apotek + prøvd noen dyre (fra clarins blandt annet)..

purelan er det eneste som har funka :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker den runde gullfarga Strawberry - leppomaden. Den funker kanskje greit?

Nei. Denne er stort sett vaselin (ren mineralolje) med farge og parfyme. Den vil ikke gi deg fukt eller pleie whatsoever. Kjøp deg en skikkelig leppepomade. Helst noe med sheasmør eller kakaosmør, og ikke mineralolje med mindre du skal ut i kulden. Mineraloljen legger seg som et lokk på leppene og hindrer de gode oljene i å trekke inn.

Anonym poster: 9617183763eb2ec7c163130a92b0f975

AnonymBruker
Skrevet

Masse pleie vil si en godt dæsj fuktighet og fett som får tid til å virke. Perfekt å smøre ett tykt lag om natten, da får det tid til å trekke inn og blir ikke "spist bort".

Husk at på vinteren trenger vi mer fett, spesielt for å beskytte mot kulden, så om det er veldig kaldt der du bor kan en veldig fet mineralolje eller lanolin basert variant fungere som kuldebeskyttelse, i tillegg til en mer fuktighetsgivende til bruk på natten. Jeg har i vinter kjørt på med Savex og dr. Lipp på dagtid når jeg er ute, og Badger på natten eller når jeg er inne. De første beskytter og den siste pleier :)

Takk! Skal definitivt bli flinkere til å ta vare på leppene mine!

bruk purelan (brystvortekrem), det er det beste som finnes!!

jeg har prøvd nesten alle lipsyler de har på apotek + prøvd noen dyre (fra clarins blandt annet)..

purelan er det eneste som har funka :)

Hehe, høres spesielt ut, men sikkert verdt et forsøk:)

Nei. Denne er stort sett vaselin (ren mineralolje) med farge og parfyme. Den vil ikke gi deg fukt eller pleie whatsoever. Kjøp deg en skikkelig leppepomade. Helst noe med sheasmør eller kakaosmør, og ikke mineralolje med mindre du skal ut i kulden. Mineraloljen legger seg som et lokk på leppene og hindrer de gode oljene i å trekke inn.

Anonym poster: 9617183763eb2ec7c163130a92b0f975

Oj! Det ante jeg ikke! Trodde den var en skikkelig bra leppomade. Har du noen eksempler på noen bra som jeg får kjøpt i butikk? Bor i Oslo så har de fleste tilgjengelig:)

Skrevet

Takk! Skal definitivt bli flinkere til å ta vare på leppene mine!

Hehe, høres spesielt ut, men sikkert verdt et forsøk:)

Oj! Det ante jeg ikke! Trodde den var en skikkelig bra leppomade. Har du noen eksempler på noen bra som jeg får kjøpt i butikk? Bor i Oslo så har de fleste tilgjengelig:)

Du kan sjekke ingrediensene på leppomadene selv og deretter unngå de med mineralolje. På ingredienslisten så er mineralolje ofte listet opp som Paraffinum Liquidum. Om du ser det på ingredienslista, så vet du at den inneholder mineralolje.

Andre navn for mineralolje er:

Mineral Oil

Paraffin Oil

Parafin

Petrolatum

Petroleum

Vaselin

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lipbalmen fra MD Formulations er kjempegod! Solfaktor har den og. Kjøpes i hudpleiesalonger og koster 200 :-)

Anonym poster: dc7e303fc2b523764c4c1b3534abf5bc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker denne leppepomaden fra md formulation. Det gir fukt og kan anbefales på det sterkeste.

Anonym poster: 76abd57e55bc56ae5a74b1449fd44bcc

Den jeg mente! :-)

Anonym poster: dc7e303fc2b523764c4c1b3534abf5bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...