Gå til innhold

hvor gammel,første gangen?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har aldri vært i syden med mine foreldre, men min første gang var 21. Men jeg flyttet utenlands da jeg var 19, og flyttet ut hjemmefra da jeg var 16 pga skolegang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiste ikke til syden alene før jeg ble voksen.

Hadde jeg hatt barn, hadde de ikke fått reise alene til syden før de ble 18 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 18 aar, reiste paa inter-rail med en haug venner.

Bassert paa de erfaringene jeg gjorde vil jeg heller ikke la mine egne barn reise noe tidligere tror jeg..... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 24 år første gang jeg reiste "alene" sammen med sambo.

Tidligere hadde jeg rett og slett ikke råd til sydenturer.

Synes ikke at noen bør sende "barna" sine på turer til syden før de er 18 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var faktisk på Italiatur med kjæresten min et par måneder før jeg fylte 18... ikke min datter hadde fått lov da. Ærrugæern!

Jeg var rimelig lite tilsnakkendes av foreldrene mine ja.

Nå skal det også sies at jeg og kjæresten var meget kulturinteresserte og besøkte Roma, Pompei og sånne steder. Vi var et par som satt timesvis på restauranter og bare snakket - litt annerledes enn om man hadde reist en vennegjeng og skulle på to ukers fylletur til Ibixa eller Magaluf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri vært i Syden uten foreldre, men første gang jeg reiste alene til utlandet var da jeg var 19 og skulle studere i England. Ellers reiste jeg til Oslo med venninner da jeg var 17 (det blir jo nesten en utenlandstur det når man bor i Nord-Norge :-) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg var 18,reiste i 14 dager m en venninne til Menorca.Var den første uken alene,men den andre uken kom moren og faren hennes etter. Vet at mine barn IKKE får reise til syden alene før etter fylte atten....På seg selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg var 18, dro til en "såkalt" rolig plass. Hadde vært der flere ganger før med foreldre og familie. Festet faktisk mer når vi var 17 og var der med foreldre...

Ser ikke noe problem i at vi skulle reist alene når vi var 17, da venninna mi og jeg er forholdsvis rolige, forsiktig med alkohol når vi er alene i syden, går aldri fra hverandre etc.

Er jo litt forsjell på plassene man drar til og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen jeg dro alene til utlandet, var da jeg dro til USA på utveksling som 17-åring. Men da bodde jeg hos en familie, så det blir jo ikke "alene"... Ellers dro jeg vel ikke på tur med bare sambo før jeg var 21, det var en vanlig sydenferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen jeg reiste utenlands alene dro jeg på språkskole i England og var vel 17 år.

Første gangen i syden uten foreldre var jeg vel 20 og reiste med kjæresten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jamila

Var heller ikke i syden før jeg ble voksen.

Flyttet utenlands pga studier når jeg var 18. Kjente ingen der jeg skulle. Håper mine barn ønsker å gjøre det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Jeg var voksen første gangen jeg reiste til syden, men ville ikke sendt noen av mine barn til syden før de var 18. Mye kan hende som de selv ikke har kontroll på, og da vil jeg helst at de skal bære det ansvaret selv, og ikke meg som da var dum nok til å sende de i veg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Min første tur alene til syden var til Ibiza som 16 åring. Dette var på slutten av 70-tallet og det var temmelig vilt der. Like etterpå kuttet norske charterselskaper ut Ibiza nettopp på grunn av tilstandene på øya.

Oss gikk det bra med antageligvis fordi vi ikke var av de villeste, men gøy hadde vi det!

Min datter på 18 reiste sammen med kjæresten sin til Tyrkia i fjor sommer og det gikk fint (trur eg). Hun fikk ikke lov til å reise tidligere :grine: fordi jeg VET hvor vilt det går for seg på enkelte steder som f.eks. KOS og Ibiza. Vi hadde mange tøffe diskusjoner rundt dette fordi hun visste at jeg hadde min første tur alene som 16-åring, kunne jeg så kunne hun!

Mor bestemte . . . . : :fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg var 17 og dro sammen med kjæresten. Presset meg til det da jeg hadde passet ett-åringen til søsteren min i over en måned i sommerferien da hun var på sykehuset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
hvor gammel var du da du første gangen reiste alene til syden uten dine foreldre?

21.

Men før det hadde jeg vært på språkreise i Frankrike, skoletur til Island og Tyrkia og en sommer på utveksling i Canada (Men på alle disse turene var det jo voksne kontaktpersoner).

Men aldri i verden om mine barn skal få dra alene til syden før de er 18... Med alt det tullet jeg rakk å gjøre på skoleturene osv, ser jeg for meg hvor mye det ville blitt i syden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...