Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2004 #1 Skrevet 11. mars 2004 hva er normal vekten til høyende 173 cm? og ideal lengden rundt livet? noen som vet?
VesleBråka Skrevet 12. mars 2004 #2 Skrevet 12. mars 2004 Det er jo helt avhengig av kroppsbygningen din.. Det finnes ikke noe som heter idealvekt pr høyde eller livmål pr. høyde. Du må finne ut hva kroppen din trives med.
Gjest 1111 Skrevet 12. mars 2004 #3 Skrevet 12. mars 2004 Du kan få en pekepinn hvis du går etter BMI (body mass index), men det er bare en pekepinn ettersom det kommer ann på benbygning, muskler osv.
Englepusen Skrevet 12. mars 2004 #4 Skrevet 12. mars 2004 Tja...Jeg er 174 cm høy og veier ca 62 kg og trives med det. Men vekten kommer jo helt an på om du har mye/lite fett/muskler eller kraftig benbygning. Er du veldig muskuløs kan du godt veie 70 kg. Det finnes ingen fasit på den slags spørsmål.. Men det sies jo at ca 10 under høyden er passelig. Altså 64 kg for meg.
VesleBråka Skrevet 12. mars 2004 #5 Skrevet 12. mars 2004 10 under høyden er passelig? Det har ikke jeg hørt før. Jeg trodde det var høyden i cm over 100 som var veiledning til vekt. Men det er kanskje for en stund siden, 60-tallet eller noe? Hvis jeg skal veie 57 kg så tror jeg at jeg hadde blitt litt tynn..
Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2004 #6 Skrevet 12. mars 2004 Jeg synes passe vekt til en kvinne mellom 20-35 år er ca. 58-63 kg., hvis hun er 170 høy.. :-)
Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2004 #7 Skrevet 12. mars 2004 Jeg er 1,70 høy og er nå 73 etter røykeslutt,men var i mange år ca 65 kg synes det var en god vekt til min høyde. Nå er jeg begynnt å trene så jeg håper å ta av 5-6 kg.
Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2004 #8 Skrevet 12. mars 2004 Hiv vekta og målebåndet, tabeller og regnestykker, brenn dem på bålet, de forteller deg ingenting som er verdt å vite. Gi faen i hva som er "normalt" og "vanlig" og "gjennomsnittelig" og "som alle andre". Vær deg selv, ta hensyn til deg, ikke til andre, ikke til normalen, ikke til gjennomsnittet. Skaff deg et helfigurds-speil, og når du er fornøyd (eller har gjort det som gjøres kan for at du skal bli fornøyd) med det du ser når du står forran speilet, da er sansyneligheten stor for at du er akkurat slik du skal være.
Gjest Tex Skrevet 13. mars 2004 #9 Skrevet 13. mars 2004 Er du veldig muskuløs kan du godt veie 70 kg. Hva i all verden er det for svar? 170 og kan godt veie 70 hvis hun er veldig muskuløs???!!?? Har du ikke fått med deg at Twiggy-moten er direkte helseskadelig??? Jeg er 173 og da jeg veide 68 kilo var jeg altfor tynn! Nå har jeg gudskjelov fått på meg litt, sånne ting kommer nemlig an på beinbyggingen din...!!!
Andrine22 Skrevet 13. mars 2004 #10 Skrevet 13. mars 2004 Jeg er 168 høy, og hvis jeg er 10 kilo under høyden min, så er jeg faktisk for tynn! Det er virkelig på grensen for meg for da stikker det bein ut av kroppen min både her og der...Æsj...Nå er jeg 62-63 kilo tror jeg, men hadde trivdes best på ca 60 kilo.
Englepusen Skrevet 15. mars 2004 #11 Skrevet 15. mars 2004 Det var da voldsomt! Jeg nevnte jo forsåvidt og at det er mye som spiller inn, bl.a. benbygning. Hadde jeg veid 70 kg og vært utrent så hadde jeg vært nokså lubben. Nåja, det viser jo bare at man ikke bør sammenligne seg med andre. Noen ville kanskje sagt at jeg er fryktelig tynn. Men jeg syns ikke det og jeg er frisk og rask og trives med den jeg er. Uansett så er jeg ikke sykelig tynn, skulle bare mangle for jeg spiser som en hest. Kunne gjerne hatt litt mer muskler, og da ser jeg for meg at jeg godt kunne veid opp mot 70 kg. Men som sagt, det finnes ingen fasit! Man må finne ut hva som passer for en selv.
Gjest Ethereal Skrevet 15. mars 2004 #12 Skrevet 15. mars 2004 :o Hvorfor diskutere tall? Ifølge deres estimeringer ang. forholdet ville jeg være sterkt anorektisk 168cm/52kg, noe jeg IKKE er. I tillegg har jeg endel muskelmasse, så det hele blir rart. Ifølge sambo er jeg "merkelig", fordi jeg er tynn OG muskuløs. Kast vekta, begynn å trene, og tenk på kroppen som et redskap for å oppleve livet, ikke som en fiende. Vi er skapt for bevegelse, og slanking er direkte skadelig, unntatt i helt spesielle tilfeller. Altså: ut i skogen og opp i trærne (like I did this morning )
*Kaisa* Skrevet 15. mars 2004 #13 Skrevet 15. mars 2004 Hold dere fast!!! Jeg er 165cm og jeg veier 78 kg. :o Jeg er slank og veldreid. Jeg er godt trent, frisk og sunn. Og som de aller fleste vet så veier muskler mye mer enn fett.. Jeg blir så frustrert når jeg leser enkelte innlegg. Hva hadde skjedd med meg hvis jeg hadde tatt denne BMI'n ? Jeg hadde fått beskjed om å slanke meg fordi jeg hadde vært ekstremt overvektig osv. Kyss meg mitt i ryggen! Er det flere enn meg som får lyst til å skrike????? Makan
Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2004 #14 Skrevet 15. mars 2004 Må jo si at jeg synes det høres rart ut at så mange av dere veier så utrolig mye, og likevel hevder at dere er anorektiske og tynne. Jeg mener at en på 170 cm ikke bør veie over 65 kg. Gjør hun det er hun lubben. Derimot, veier en på 170 cm 55-60 kg er hun slank, ifølge normen i samfunnet akkurat nå (blader, filmer etc.)
Gjest 1111 Skrevet 15. mars 2004 #15 Skrevet 15. mars 2004 Må jo si at jeg synes det høres rart ut at så mange av dere veier så utrolig mye, og likevel hevder at dere er anorektiske og tynne. Jeg mener at en på 170 cm ikke bør veie over 65 kg. Gjør hun det er hun lubben. Derimot, veier en på 170 cm 55-60 kg er hun slank, ifølge normen i samfunnet akkurat nå (blader, filmer etc.) :o :o :o :o *oppgitt* for det første, det er ingen som har lagt inn innlegg her om "veier så utrolig mye", det er bare tull! og ingen har hevdet at de ser anoretiske ut heller! les før du skriver! for det andre, man skal da ikke følge trenden i blader og filmer! skuespillere og modeller er så absolutt ikke normalvektige (i alle fall ikke mesteparten). skjerp deg!
Tusenfryd Skrevet 15. mars 2004 #16 Skrevet 15. mars 2004 Jeg mener at en på 170 cm ikke bør veie over 65 kg. Gjør hun det er hun lubben. Derimot, veier en på 170 cm 55-60 kg er hun slank, ifølge normen i samfunnet akkurat nå (blader, filmer etc.) Er det mulig å skrive så mye forbannet sprøyt da! Ikke rart at jenter blir syke. Du hever deg faktisk over fysiske fakta som at muskler veier mer enn fett, benbyging påvirker vekt - og hevder å vite at antall kilo bestemmer utseendet... mye merkelig man skal høre... Normen i samfunnet my foot! Hvor kommer den fra - og ikke minst, se deg rundt!
*Kaisa* Skrevet 16. mars 2004 #17 Skrevet 16. mars 2004 Må jo si at jeg synes det høres rart ut at så mange av dere veier så utrolig mye, og likevel hevder at dere er anorektiske og tynne. Jeg mener at en på 170 cm ikke bør veie over 65 kg. Gjør hun det er hun lubben. Derimot, veier en på 170 cm 55-60 kg er hun slank, ifølge normen i samfunnet akkurat nå (blader, filmer etc.) Ifølge deg så er jo ikke jeg bare lubben, men "bælfeit"!! Og enda bruker jeg bukser i str 38/40.... Ingen her som har hevdet at de er "anorektiske og tynne". Kanskje du burde lese hele tråden?
Gjest Carmelita Skrevet 16. mars 2004 #18 Skrevet 16. mars 2004 Vekt har sammenheng med beinbygningen (som man ikke kan endre...), muskler og vannmengde i kroppen. Man kan derfor ikke si at xxx cm ikke bør veie mer/mindre enn xx kg.
*Kaisa* Skrevet 16. mars 2004 #19 Skrevet 16. mars 2004 Vekt har sammenheng med beinbygningen (som man ikke kan endre...)' date=' muskler og vannmengde i kroppen. Man kan derfor ikke si at xxx cm ikke bør veie mer/mindre enn xx kg.[/quote'] Gudskjelov........
Gjest Anonymous Skrevet 16. mars 2004 #20 Skrevet 16. mars 2004 Få heller målt fettprosenten din, ikke heng deg opp i kilo og centimeter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå