Gå til innhold

Helt grønn på filmredigering - trenger tips!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det skal redigeres filmer og bilder tatt med mobiltelefon, fotoapparat og videokamera. PC-ene som skal brukes er trege skole-pc-er stort sett, men vi har mulighet til å bruke elevenes hjemme-pc-er. Jeg trenger et BRUKERVENNLIG/ENKELT gratisprogram som helst funker på eldre pc-er.

Gjerne med en funksjon som gjør at en kan klippe sammen mange bilder til èn film. Finnes det noe sånt?

Anonym poster: 50f2f7e51d891b770559fadbd1be4156

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal redigeres filmer og bilder tatt med mobiltelefon, fotoapparat og videokamera. PC-ene som skal brukes er trege skole-pc-er stort sett, men vi har mulighet til å bruke elevenes hjemme-pc-er. Jeg trenger et BRUKERVENNLIG/ENKELT gratisprogram som helst funker på eldre pc-er.

Gjerne med en funksjon som gjør at en kan klippe sammen mange bilder til èn film. Finnes det noe sånt?

Anonym poster: 50f2f7e51d891b770559fadbd1be4156

There ain't no such thing as a free lunch!

Skal du ha ovennevnte, ihvertfall brukervennlighet, må du som regel betale for det. Men du bør klare å finne ut av Avidemux med litt innsats. Fullstendig gratis, støtter mange videoformater, og er antagelig ikke så værst på ressursbruk, dog har jeg ikke brukt det på treigere maskiner enn en pc med Intel Core Duo prosessor.

En liten videoveiledning http://www.youtube.com/watch?v=2LpCkwjAkdQ, bruksanvisning her, selve programmet finner du her.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...