Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har sett den? Hva syns dere?

Jeg så den her om dagen og får ikke helt bestemt meg om jeg liker den. Syns kanskje den er litt for grunn til å være så alvorlig. Følte jeg burde blitt litt mer grepet. Men det er kanskje meningen at den skal fremstille drap og elendighet som noe dagligdags og enkelt.....?

Kul klipping og filming. Litt sånn Pulp Fiction. Og de barna var knallgode til å spille (tror jeg.....kan jo ikke portugisisk.....)

:)

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Det er City of God du tenker på her?

Jeg syntes den var grusom. Da den lille gutten ble skutt i foten begynte jeg å gråte - og det er ikke ofte jeg gjør når jeg ser film. Jeg syntes ikke den var grunn, selv om jeg skjønner hva du mener. Den så vel mer på samfunnet enn de enkelte menneskene. Som sagt - jeg syntes den var grusom, brutal og interessant. Absolutt en film jeg anbefaler andre å se, om man tåler all volden.

Skrevet

Jeg syns dette var en veldig flott og tankevekkende film. Basert på det jeg har hørt om Brasil er det også en ganske riktig fremstilling av volden i forstedene (filmen bygge dessuten på en sann historie). Jeg så filmen på kino, rette etter den hadde kommet, og inntrykket sitter fortsatt igjen når jeg tenker på den. Ja, filmen er grusom, men den åpner fortsatt for håp. Jeg klassifiserer den i samme kategori som Lilja 4-ever, en film som også satt dype spor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...