Gjest MissG Skrevet 2. januar 2013 #1 Skrevet 2. januar 2013 http://www.nav.no/Familie/Enslig+mor+eller+far/Endring+i+regelverk+og+satser-+st%C3%B8nader+til+enslig+morfar.331642.cms De med barn som blitt over 2 ar, far de ikke noen hjelp lengre..? Dette blir nok vanskelig for veldigt mange!
Silfen Skrevet 2. januar 2013 #2 Skrevet 2. januar 2013 Det er jo greit nok det, men som med mye annet så vil enkelte falle mellom to stoler her. Ikke alle går rundt og puler på seg unger for å utnytte regelverket.
Gjest MissG Skrevet 2. januar 2013 #3 Skrevet 2. januar 2013 Da forlorer vi leiligheten OG blir hjemmelose...... Er det sant..?!
Silfen Skrevet 2. januar 2013 #4 Skrevet 2. januar 2013 Har du allerede et vedtak så blir jo ikke det endret.
rosahelikopter Skrevet 2. januar 2013 #5 Skrevet 2. januar 2013 Det står jo at man få fylle visse krav slik som at man må være i minst 50% jobb eller nødvendig utdanning. Og det burde man klare når det gjelder OS og barnet er fyllt 1år.
Gjest MissG Skrevet 2. januar 2013 #6 Skrevet 2. januar 2013 Vel, jeg er ny singel og student med "leie" pa 9000kr pa leiligheten jeg har lan pa... Vedtaket er ikke behandlet enna. Men da ma jeg vel antingen slutte studier eller forlore hjemmet og bli hjemmelos.....? Jeg har ogsa billan fra dritten som satte det i mitt navn, det er pa 4000kr/mnd, sa har virkeligen ikke noe til overs. Bilen kan jeg ikke selge heller for banken, bilen er garanti for lanet.. Komplisert. SHIT, ma jeg virkeligen gjore alt jeg kan for a bli sammen med den misshandlande, ego dritten IGJEN for a klare meg?! Jeg kan jo ikke fa et jobb pa sekunden heller. What to do....
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2013 #7 Skrevet 2. januar 2013 Du er jo student, da oppfyller du vel kravet til aktivitet? Anonym poster: ae2552612ad7e88c0cebb0f037336359
Gjest MissG Skrevet 2. januar 2013 #8 Skrevet 2. januar 2013 Du er jo student, da oppfyller du vel kravet til aktivitet? Anonym poster: ae2552612ad7e88c0cebb0f037336359 Jeg haper jeg missoppfattet linken... Iblandt er det ikke lett a skjonne eksakt hva de mener, tenkte at noen her ma jo vite dette sikkert? Jeg er 100% student og jobber en del dager i manaden men har ikke noe fast..
Britt Banditt Skrevet 2. januar 2013 #9 Skrevet 2. januar 2013 Slapp av, er du student går det bra. Du må altså enten være student eller jobbe over 50%. Du kan også være syk. Dette kravet er sånn at folk ikke skal sitte på ræva hjemme og motta penger fra NAV mens ungen er i barnehage. Forresten: du kan fint selge bilen selv om det er pant i den hos banken. Det blir slettet (heftelser heter det) når bilen blir solgt (så lenge lånet er mindre enn bilens verdi). 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2013 #10 Skrevet 2. januar 2013 Synes nå dette bare er rett og rimelig jeg da, endelig en endring som gir litt mening.. Anonym poster: 4601df981c7dc240e7a27eed744a861d 3
Gjest MissG Skrevet 2. januar 2013 #11 Skrevet 2. januar 2013 Slapp av, er du student går det bra. Du må altså enten være student eller jobbe over 50%. Du kan også være syk. Dette kravet er sånn at folk ikke skal sitte på ræva hjemme og motta penger fra NAV mens ungen er i barnehage. Forresten: du kan fint selge bilen selv om det er pant i den hos banken. Det blir slettet (heftelser heter det) når bilen blir solgt (så lenge lånet er mindre enn bilens verdi). Ah, okey. Sa bra! Da syns jeg at det er bra at det blitt endret, haper dette gjor noe med holdninger til enklete (begge veier). Nix, kan ikke selge bilen ettersom lanet er mye storre en verdien pa lanet... Asshole (han alltsa, ikke du).
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2013 #12 Skrevet 2. januar 2013 Ah, okey. Sa bra! Da syns jeg at det er bra at det blitt endret, haper dette gjor noe med holdninger til enklete (begge veier). Nix, kan ikke selge bilen ettersom lanet er mye storre en verdien pa lanet... Asshole (han alltsa, ikke du). Ville solgt bilen fordet, og heller tatt opp et annet lån for å dekke restgjeld. Bilen spiser en del penger utenom lånet også. Anonym poster: ff0f020b3c56a5baa02518518954d773
Britt Banditt Skrevet 2. januar 2013 #13 Skrevet 2. januar 2013 Nix, kan ikke selge bilen ettersom lanet er mye storre en verdien pa lanet... Asshole (han alltsa, ikke du). Nei, det er sant. Det du evt kan gjøre er å ta det overskytende som et forbrukslån (for eks. billån er 200 000,-, verdien på bilen er 150 000,-, forbrukslånet ditt blir 50 000,-, men skjønner at dette ikke er noen ønskelig situasjon, men det er mulig hvis du ikke trenger bil og vil kvitte deg med mest mulig månedlige kostnader.. Det koster jo med forsikring, bensin osv også). Evt betale fort ned på billånet til det er nede på bilens verdi, og så selge. Om ikke leiligheten/huset ditt er fullfinansiert går det evt. an å bake det resterende lånet inn i boliglånet. Råder deg til å snakke med banken dersom du vil kvitte deg med bilen
Gjest MissG Skrevet 2. januar 2013 #14 Skrevet 2. januar 2013 Ville solgt bilen fordet, og heller tatt opp et annet lån for å dekke restgjeld. Bilen spiser en del penger utenom lånet også. Anonym poster: ff0f020b3c56a5baa02518518954d773 Dessverre har jeg ikke mulighet til det i det hele tatt (varken far mer lan eller har mulighet at leve uten bil grunnet studier og apentider i barnehagen). Ville solgt den tidligere nar jeg ikke var alene men da fikk jeg ikke lov. Hvis barnehage/ studier hadde vart naere sa hadde jeg gjerne solgt bilen og klart meg med buss slik som de fleste. Na far jeg bite i det sure eplet men tenker alikevel at det blir et fantastiskt ar men nye muligheter og jeg later aldri noe komme i veien for mit barns lykke. Ikke barnets feil at det ble sann, og jeg er lykkelig sa lange jeg har barnet mitt ved min side :-) Takk for svar, jeg foler meg sa mye bedre igjen! Var litt urolig der et tag, men det loser seg nok alikevel :-) LOVER a oppdra mitt barn til verldens beste kjaeretse og foreldre til en av deres barn/barnbarn. PS. Ask google, just turned to Ask kvinnoguiden to get an answer on ANYTHING :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå