Stinelin Skrevet 2. januar 2013 #1 Skrevet 2. januar 2013 Vi får ca 15 mnd mellom ungene, og lurer på om tvillingvogn eller søskenvogn vil være praktisk. Hva er forresten forskjellen? Noen som har tanker rundt vogn til to ganske tette søsken, eller merker å anbefale? Kravene til vogna er at den må være lett å trille, enkel å slå sammen og ha plass til bag til den nyfødte. Bor på landet og trenger ikke tenke på kafègåing, buss osv.
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2013 #2 Skrevet 2. januar 2013 http://www.google.no...mLYfh4QTO4oCoAw Nok å velge i. Søskenvogn er vanlig å se i byen jeg bor i. Veldig praktisk. Så er det bare å finne riktig prisklasse, hva slags terreng man pleier å være i, bredde, farge og tilbehør.
Gjest Kosemamma Skrevet 2. januar 2013 #3 Skrevet 2. januar 2013 Jeg er i akkurat samme situasjon som deg:-) vi får en liten til i familien 18 mnd etter førstemann. Vi hadde TFK twinner twist til førstemann og var vanvittig fornøyd med det. De har nå kommet med et søskensete å sette under babybagen... Altså den integreres på en måte i kurven under vogna, slik at barnet har bena sine nede i kurven. God plass og et ordentlig sted å sitte:-) ser faktisk ganske så behagelig ut:-) lett å slå sammen og tar liten plass i bagasjerommet. (I motsetning til tvillingvogn). Det er nesten ingen av babybutikkene i Norge som er klar over løsningen enda. Men gå på tfk sine sider eller på kiddies24.de og se:-) Håper det var til hjelp;-)
Gjest Modig mor Skrevet 2. januar 2013 #4 Skrevet 2. januar 2013 Her var aldersforskjellen noen måneder mer (både mellom eldste og midterste og mellom midterste og foreløpig yngste), men jeg tror jeg ville valgt likedan om den var mindre også. Vi kjøpte en billig, brukt (men helt fin, altså) dypvogn og en sportsvogn. Vanligvis tok vi babyen i bæresjal og eldste i vogn (senere ble det jo da babyen i bæresjal, midterste i vogn, eldste på egne bein), ellers var det babyen i dypvogn og eldste (senere midterste) i Ergo. For oss var dette en fleksibel og billig løsning, og det var også praktisk med tanke på at vi kunne dele opp transportmidlene etter behov. For eksempel kunne smårollingen sove i vogna hjemme mens den andre av foreldrene tok babyen med på trilletur.
Smørblomst82 Skrevet 2. januar 2013 #5 Skrevet 2. januar 2013 Dette lurer jeg på. Blir ca 17 mnd mellom og da sover sikkert storebror på dagen enda. Hvordan løste dere det? Vår er vant med å sove i vogn.. Andre råd?
Redbull Skrevet 2. januar 2013 #6 Skrevet 2. januar 2013 Blir to år mellom våre, og vi har tvillingvogn. Til fra bhg vogn Har en enkel også som lillegull og jeg skal bruke npr storegull er i bhg
Stinelin Skrevet 2. januar 2013 Forfatter #7 Skrevet 2. januar 2013 Har også lurt på om vi trenger både tvillingvogn og enkel vogn, litt vanskelig å se for seg flere enn ett barn, hehe.. Bæresele synes jeg det er vanskelig å basere seg på, siden jeg synes det i mange situasjoner er absolutt enklest med vogn. Hva er egentlig forskjell på søskenvogn og tvillingvogn? Blir to år mellom våre, og vi har tvillingvogn. Til fra bhg vogn Har en enkel også som lillegull og jeg skal bruke npr storegull er i bhg Gratulerer Redbull, har gått meg hus forbi at dere venter nr.2!
Redbull Skrevet 3. januar 2013 #8 Skrevet 3. januar 2013 Gratulerer Redbull, har gått meg hus forbi at dere venter nr.2! Tusen takk
Rufsehue Skrevet 4. januar 2013 #9 Skrevet 4. januar 2013 Søskenvogn og tvillingvogn er det samme (men bare tvillingmammaer snakker om enlingvogner )
Stinelin Skrevet 5. januar 2013 Forfatter #10 Skrevet 5. januar 2013 Søskenvogn og tvillingvogn er det samme (men bare tvillingmammaer snakker om enlingvogner ) Aha, takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå