Gå til innhold

Hva er det første du tenker når noen sier Liechtenstein?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja.. hvorfor ikke? Man kan da like godt ta med resten av landene i Europa. Siden det er naboland til både Østerrike og Sveits, så er det definitivt dagsaktuelt.

Så, la oss høre!

Videoannonse
Annonse
Gjest Corto Maltese
Skrevet

Vaduz..............Siden det er hovedstaden

AnonymBruker
Skrevet

Pappa. Fordi jeg var der med ham.

Anonym poster: 7c9fbc8d8d551ba8230cc1b70d4231a0

Gjest Funky Punk
Skrevet

Et voldsom vakthold ved grensa (fikk et våpen stikkende inn i bilen når vi stoppet ved grensa), festival, en fin statue

Skrevet

Åii, nå har vi kjørt for langt. Kjørt gjennom landet :0

• Liker 3
Skrevet

Åii, nå har vi kjørt for langt. Kjørt gjennom landet :0

Hahaha!

Jeg tenker på et land med liten størrelse. Forbinder ikke særlig mer enn det med landet, egentlig..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Et land som er så lite at når man sitter på toget mellom Sveits og Østerrike, så skifter mobiloperatøren til Liechtenstein først etter at man har kjørt gjennom landet, forlatt det og krysset grensen.

Anonym poster: 3aaff5f4aa30155861af8cb5982c5605

• Liker 3
Skrevet

Et land som er så lite at når man sitter på toget mellom Sveits og Østerrike, så skifter mobiloperatøren til Liechtenstein først etter at man har kjørt gjennom landet, forlatt det og krysset grensen.

Anonym poster: 3aaff5f4aa30155861af8cb5982c5605

Om toget holder 200km/t, og strekket vel bare er 10km, vil det ta 3 minutter å krysse hele landet. Kanskje ikke så rart at skiftet er litt tregt da?

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Barneskolen!

Hadde prosjekt om Liechtenstein og Romania.

Gjest Corto Maltese
Skrevet

Om toget holder 200km/t, og strekket vel bare er 10km, vil det ta 3 minutter å krysse hele landet. Kanskje ikke så rart at skiftet er litt tregt da?

Vist jeg skal være veldig pirkete så er den 9.5 km og ikke 10 km

Skrevet

Vist jeg skal være veldig pirkete så er den 9.5 km og ikke 10 km

Korrekt! :)

Men da vil bare den stakkars mobilen til AB i nr #8 få enda mindre tid til å omstille seg. :sjenert:

Enough with the derailing (hoho):

For min del er det første jeg tenker på, skolefjernsyn på 80tallet, der de var innom dette knøttelandet. Dernest, gamle slott. Det er vel omtrent slik Gudvangen eller Geiranger ville sett ut, bare med slott.

Sjekket litt på wiki, og fant ut at landet er ca like stort som Porsgrunn, og de har omtrent like mange innbyggere også.

AnonymBruker
Skrevet

miniputt

Anonym poster: b923c81374671ec09a844cac45eb0892

AnonymBruker
Skrevet

1) Bank/lave skatter.

2) Da Sveits invaderte dem i 2007. Hvorfor? Fordi de ved et uhell gikk for langt inn i skogen under en vinterøvelse om natten.

Anonym poster: 5ff01cc35eae897d73a410dfe99c8a4c

Skrevet

At der har jeg vert :) Nydelig lite land, ble helt betatt av slottene som hang på fjellhyllene, de små rare butikkene og banken..

Skrevet

1) Bank/lave skatter.

2) Da Sveits invaderte dem i 2007. Hvorfor? Fordi de ved et uhell gikk for langt inn i skogen under en vinterøvelse om natten.

Liechtenstein har ikke akkurat rare greiene å slå tilbake med om det skulle bli nødvendig, den siste soldaten de hadde døde i 1939.

Gjest Corto Maltese
Skrevet (endret)

Med tanke på at Liechtenstein la ned militæret i 1868 så ville det vel vært vanskelig for dem og gjøre noe.

Personlig synes jeg Sveits burde kolonisert dem og latt dem bli en del av Konføderasjonen i steden for og trekke seg ut.

Endret av Corto Maltese
AnonymBruker
Skrevet

Helt riktig i at det ikke ble særlig kamp, ja. Liechtenstein er ingen militær stormakt, akkurat. Artig sak var det nå uansett.

Står om det bl.a. her, sånn for de interesserte: http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/6415531.stm

• Liker 1
Skrevet (endret)

Svarte løstenner. Odd Eidem skrev om en tur til Liechtenstein og et besøk på en fabrikk for tannproteser, det eneste sted i verden der man også lagde SVARTE tenner. Visstnok ganske populære i Østen. Det var såpass corny at jeg aldri har glemt det.

Og sitatet "Atombomben angår ikke Liechtenstein!"

Endret av Mann 42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...