Gå til innhold

sommerstid..... bikinitid...men ikke meg!

Fremhevede innlegg

Skrevet
...og med alle jenter rundt omkring i ulike media som er syltynne o reklameplakater osv..så er del ikke det så rart at en fort føler seg litt lubben...

Hvis du ser deg om en ekstra gang, og ser på "virkelige" jenter vil du oppdage at vi kommer i alle varianter og slett ikke at vi alle er syltynne modeller!

Jennifer

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare ikke få henne som startet dette innlegget til å føle seg enda verre med å ignorere henne eller be henne skjerpe seg. å føle seg uvel med sin egen kropp er faktisk et stort problem, og selv om man er undervektig kan man føle seg som det motsatte.

Gjest Anonymous
Skrevet
Skjerp deg! Jeg har et større problem enn deg...jeg er 170 og veier 64 kg! Mens ifjor veide jeg 57kg...så jeg har gått veldig opp og trives ikke..

Ja, la oss for guds skyld ha en "jeg er tykkere enn deg og har større problemer enn deg-debatt"..Herregud, ingen av dere "gjester" er overvektige..Vi har vel alle lagt på oss og tatt av i løpet av livet, og det er noe man må regne med, og akseptere..

Det er kjipt med alle de perfekte kroppene i blader og magasiner, men en oppegående kvinne skjønner at disse ikke representerer "virkeligheten". Det vil ta lang tid og mye arbeid å forandre idealbildet av kroppen vi får presentert i media, å forandre seg selv og måten man ser på seg selv på er lettere..vi ikke ta til oss alt vi får servert, man behøver ikke føle seg dårlig p.g.a reklame etc..Selvsagt er dette en prosess, og ikke bare enkelt.Men det er ingenting mot å leve et helt liv deprimert fordi man ikke har det man selv betrakter som "drømmekroppen".

Selv må jeg innrømme at jeg er bevisst på det jeg spiser, og trener-for å holde det som for kroppen min er trivselsvekt, og gjør at den fungerer optimalt.Men om jeg legger på meg et par kilo er det ikke verdens undergang!

Sett dere ned og se på nyhetene jenter, og se at det finnes mennesker med langt alvorligere problemer enn vekt og kropp!

(og jeg har hatt spiseforstyrrelser når jeg var yngre, så jeg kjenner problemstillingen, men det går an å endre på det forstyrrede kroppsbildet)

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg kunne dødd for å veie det samme som deg! Og du er 4 cm høyere enn meg!

....herregud..skaff dere perspektiver!

(Om jeg virker skarp så er det fordi jeg blir så h.... provosert av slike innlegg.Dere ødelegger livene deres med å tenke slik!)

Gjest gutt20
Skrevet

som gutt vil jeg bare si: for guds skyld ikke slank deg. jeg kjenner ei på ca 160 som fortalte meg at hu var på idealvekta si, 52 kg, og jeg synes hu er tynn. er faktisk fint med former

Skrevet

Da jeg så topicen på dette innlegget forventet jeg å høre ei historie om noen som virkelig slet med overvekt eller andre grunner. Men etter min mening så er ikke det å være 170 høy og 55 kg en unnskyldning til å ikke gå i bikini. Jeg er 165 cm og litt over 60 kg, og tiltross for at jeg slettes ikke er perfekt, så akter jeg å gå med bikini i sommer!! Og det bør du gjøre og. Vær stolt av kroppen din!!!! Er så sinnsykt lei av alt dette slankestyret over alt. Iallefall fra folk som ikke har grunn til å klage.

Gjest Tristessa
Skrevet

For å si det slik: jeg veier det samme som deg og er 15 cm lavere. Jeg synes selv at jeg er fresen. :wink:

Gjest Pterodactylkake
Skrevet

Seriøst da, dama, jeg er 1.60 og veier 51 kilo, og også jeg er undervektig sier de! Nei sier jeg! Jeg er akkurat passe. og om du ikke vil veie mer, må du også være fornøyd med DIN kropp!

Gjest Pterodactylkake
Skrevet
Jeg tror du vil provosere? Jeg tror du bare vil ha oppmerksomhet og utsagn som "åh, så tynn du er?" Du liker å ha på deg at andre tror du har en spisefortyrrelse?

For du vet like godt so mmeg at når du er 174 og veier 55 kg, da kvalifiserer du til modell-mål.

Skjerp deg! Jeg har et større problem enn deg...jeg er 170 og veier 64 kg! Mens ifjor veide jeg 57kg...så jeg har gått veldig opp og trives ikke..

Æsj..nå er jeg smålubben.

Uuuuuuuu stakkar deg da, bitre bitre sutregjest!

Skrevet

Uuuuuuuu stakkar deg da, bitre bitre sutregjest!

:ler::ler: enig.

Skrevet
snart er det sommer..og bikinisesong!!frem med bikinien.. men ikke jeg nei... jeg skal ikke vise noe før det er tatt av noen kilo.. er ca 174 høy og veier ca 55 kilo... nei det er ikke så ille.. men det er mye fett her og der..det disser littpå rumpe og lår og magen min kunne vært strammere..

:o :riste:

Kutt ut da! Dette sitter i hodet ditt, ikke på kroppen din...

Skrevet

Problemet blir dessverre ikke noe mindre selv om det "bare er i hodet" :-(

Gjest Anonymous
Skrevet

dette siste som ble komentert er fra en annen gjest vel og merke.. det var ikke jeg som var innleggeren av hele innlegget.. bare så det er oppklart;)

Gjest Madam Felle
Skrevet
snart er det sommer..og bikinisesong!!frem med bikinien.. men ikke jeg nei... jeg skal ikke vise noe før det er tatt av noen kilo.. er ca 174 høy og veier ca 55 kilo... nei det er ikke så ille.. men det er mye fett her og der..det disser littpå rumpe og lår og magen min kunne vært strammere..dog er den ganske ok om morningen før noe mat har tatt plassen nedei den da svulmer den opp..med trange bukser henger den utenfor kanten og det er ikke mye pent.. problemet ligger vel kanskje iat hoftene mine har vokst seg ganske store idet siste... dermed har livet mitt lissom forsvunnet litt blandt det hele.... er håpet borte for meg ???

:o Jaja kan ikke du gå i bikini, så kan iallefall ikke jeg gjøre det. Søk hjelp er min melding til deg, for du har store problemet. Det er ingen som må fortelle meg at de ikke kan gå i bikini når de er 174 høy og veier 55 kg. Så oppsøk en lege du, og få hjelp for problemene dine, eller kanskje en psykolog passer bedre. Dette er ikke tull fra min side, men ramme alvor. Du har ikke et normalt syn på hva og hvordan en kropp egentlig bør se ut, og derfor behøver du hjelp.

Skrevet
det er lissom magen som skulle vært borte den er det store problemet.. buksene er greine så lenge genser dekker sideflesket..

det som er rart er når jeg har ingen klær på i det hele tatt så er det ok, da er det ikke noe som strammer rundt magen, men så fort noe kommer på ser det for ille ut..

Det er ikke kroppen din som er problemet ditt, det er klærne.

Kjøp en størrelse større du, eller kjøp andre modeller.

Gjest -kebolle
Skrevet

Jeg tror ikke det gjør saken noe bedre hvis vi ber hun som skrev hovedinnlegget om å skjerpe seg (var en eller annen som gjorde det lenger oppe), eller skjelle henne ut fordi hun klager på fett, selv om hun er tynn!!

Kjære deg: Hvis du har så store komplekser at du ikke vil vise deg i bikini, gjør deg selv en tjeneste og gå inn i problemene. Jeg vet det er fryktelig vanskelig å komme seg ut av vanskelighetene når ting sitter i hodet; det er ikke gjort over natta og du har et sant helvete foran deg hvis du har tenkt å jobbe deg igjennom sakene. Men det er mulig å få hjelp, og det er mulig å komme gjennom problemene, eller i hvert fall få dem ned på et levelig nivå!!

Så får du bare tilgi meg om jeg har overtolket det du skrev, kanskje har du ikke så store problemer som jeg fikk inntrykk av...

Lykke til da

:klem

Skrevet

Lykke til, for jeg tror du trenger å jobbe litt med ditt eget selvbilde før sommeren. Mer enn formen og fettet. ikke vondt ment for du må ha det kjempevansklig.

Skrevet

Det er penere med en kropp som har litt for mye enn en kropp som har litt for lite.

Jeg er 175 og har min trivselsvekt på 65. Vekten passer min høyde og benbygning.

Til deg som startet tråden: Få hjelp med selvbildet ditt-få tro på deg selv.Lykke til.

Gjest agurk
Skrevet
Jeg var akkurat som deg(du som startet tråden).. Men etter at jeg fikk en datter, så innså jeg at jeg var faktisk tynn før jeg ble gravid... Gikk opp 15 kg menst jeg gikk gravid å de sitter igjen enda.... Sjekket vilken bmi jeg hadde før jeg ble gravid, å da var jeg faktisk undervektig...

Hehe, slik var jeg og. Ikke helt fornøyd med kroppen og synes den var litt dissende og rar, men etter fødselen så innså jeg jo at så slank som før graviditeten kommer jeg aldri til å bli igjen. Og nå venter jeg nummer to..

Hilsen timien som skal disse seg inn i bikinien i sommer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...