Gå til innhold

Bilstol til 2,5 åring. Britax two way?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en gutt på snart 2,5 år, som er ca 95 cm lang og 16 kg. han sitter i dag i Besafe Izi kid x3, men vurderer å kjøpe nytt, da det går opp til 18 kg, og han har så dårlig plass til beina. Får solgt det vi bruker nå, til ei venninne som trenger et slikt, så da vil jeg gjerne benytte meg av muligheten til å få solgt Besafe, og kjøpt et nytt som har høyere vektgrense, og kanskje har bedre beinplass, hvis det lar seg gjøre.

Noe tips? Tenkte på Britax Two Way. Er det samme som Two Way Elite? Noen som vet om det er god beinplass til barnet?

Anonym poster: 06433bbdc5bc36b6313e4d292800fc8a

Gjest pysepusen
Skrevet

Vi har vært og prøvd forskjellige seter til vår gutt på 2,5 år som er ca. like lang som din. Prøvde Britax MaxWay, MultiTech og Two Way Elite. Nå vil vi bytte ut BeSafe-en fordi det er vanskelig å feste selene hans/det virker trangt. Han har kjempegod plass til beina i det setet. Alle Britax-setene ga mye mindre beinplass og de var ikke så mye romsligere enn det vi allerede har. Dessverre. Så jeg aner ikke hva vi skal gjøre... :sjenert: Han skal jo sitte bakovervendt i hvert fall til sommeren 2014 liksom. Men vi fikk ikke hjelp fra de i butikken ute i bilen. Kanskje vi monterte feil?

Ikke så mye svar å få herfra... jeg vil anbefale deg å ta med bil og barn til en butikk, få god hjelp og prøve ut setet i bilen :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! :) Da er vi i ganske lik situasjon da.... Vi har en stor bil, Opel Zafira, men det spiller kanskje ikke så stor rolle?

Gjest pysepusen
Skrevet

Samme bil har vi ;) Men - hvordan er BeSafe-en festet i deres bil da? For her trenger han ikke bøye bena en gang... har ikke isofix da om det har noe å si.

AnonymBruker
Skrevet

Morsomt! :ler: Vi har ikke isofix, og den er festet med støtteben. Mer vet jeg egentlig ikke, for det er mannen som har gjort det, og vi har aldri tatt det ut. Han må bøye bena ganske mye, og skriker au hver gang han skal inn i bilen nå for tiden :( Kanskje vi kan feste det litt annerledes. Ikke så mye vits å kjøpe nytt enda hvis det ikke er bedre plass til bena. Tar sikkert en stund før han er over 18 kg. Selv om det nærmer seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...