AnonymBruker Skrevet 2. januar 2013 #1 Skrevet 2. januar 2013 Hvilken av byene er best? Det er mange som fraråder meg å flytte til Oslo, selv om det var det jeg ønsket i utgangspunktet. Det er farlig der, sier de. Er det noen her som har erfaringer med å bo/studere i disse forskjellige byene? Hvilken synes du er best? Anonym poster: f327f301d5fc6934cf5b9f2ffa392d65
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2013 #2 Skrevet 2. januar 2013 Bergen. Men enklere å finne bolig i Kristiansand Anonym poster: 903c302a6c3c6d3c50963a9e71885206
Gjest Daenerys Skrevet 2. januar 2013 #3 Skrevet 2. januar 2013 Ikke hør på de som sier det er farlig. Har bodd i begge byene, trives begge steder Noe spesifikt du lurer på? Og hvilke fag tenker du på?
Harlequin Skrevet 2. januar 2013 #4 Skrevet 2. januar 2013 Jeg har nå vært student et halvt år i Oslo, og har planer om å la det bli mange flere. Det er definitivt ikke farlig, man må bare bruke hodet på kveldstid og ikke være naiv. Selv trives jeg veldig godt i Oslo, og det er egentlig en oversiktlig, grei by hvor det skjer en del, og som er lett "å komme i gang" i. De andre byene har jeg ikke peiling på, men ryktene sier jo at Bergen er en super studentby
Glynis Skrevet 2. januar 2013 #5 Skrevet 2. januar 2013 Har bodd i begge byene, trives begge steder Begge tre? Jeg har i hvert fall bodd i alle tre, liker alle og lever ennå. Hvis du har noen konkrete spørsmål så blir det lettere, TS.
Gjest Daenerys Skrevet 2. januar 2013 #6 Skrevet 2. januar 2013 Mente Oslo og Kristiansand Litt trøtt etter trening, hehe.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2013 #7 Skrevet 2. januar 2013 Jeg ville gått for Bergen, veldig glad i byen. Liker at den er såpass stor at det hele tiden skjer noe, samtidig som den er hakket tryggere og mer oversiktlig enn Oslo. Den perfekte mellomting mellom Oslo og Kristiansand, egentlig (Kr.sand er så lite at det ofte blir litt kjedelig...). Dessuten er Bergen kjent for godt studentmiljø, i motsetning til Oslo. Anonym poster: a6293c27f6c54c1a454bd8b9b3fdbb20 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2013 #8 Skrevet 2. januar 2013 Jeg har studert i Bergen og Kristiansand, og foretrekker helt klart Kristiansand. Men det er fordi jeg liker mindre byer, stortrives med det, Bergen ble for stort. For andre igjen er Kristiansand altfor lite. Anonym poster: 93c5c836f37221ee51d0e7b9d21c0650
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2013 #9 Skrevet 2. januar 2013 Har vært i Bergen og Oslo,vil anbefale Oslo på det varmeste! Det er ikke så farlig, selvfølgelig må man ta sine forholdsregler på kveldstid, men det må man jo i andre byer også. Har bodd her lenge og har aldri opplevd noe skummelt. Oslo er en fin studentby også, du finner de fleste studieprogrammer her. Noen synes man kanskje "drukner" i mengden siden det er mange som studerer her, men jeg føler det ikke sånn. Og så er alt så nærme og du kjeder deg aldri! Bergen er vel også greit, men jeg hadde ikke orket så mye regn Kristiansand er vel sånn koselig. Anonym poster: 2094667cf6b998941c733212a10a2af7
Strixvaria Skrevet 2. januar 2013 #10 Skrevet 2. januar 2013 Oslo, farlig?! Noen som ikke akkurat bor i hovedstaden som rådgir deg, skjønner jeg. Selv vurderte jeg Bergen og sampol, men etter et besøk i byen fant jeg ut at jeg ikke ville bo der om jeg så fikk betalt for det, så da ble det Oslo. Jeg ville aldri valgt studiested basert på hva andre synes om byen - det viktige er studietilbudet, og kvaliteten på dette, samt jobb- og boligmuligheter + studentliv og hva man selv synes om byen; det er tross alt du som skal bo og studere der. Uansett hvor man befinner seg er det en fordel å unngå å vandre rundt i sentrum klokka 3 om natta med minimal bekledning og 4 i promille - slik har dessverre samfunnet blitt i dag, og det finnes mange gale, ekle mennesker ute, men det er ikke mer farlig i Oslo enn andre steder. Forholdsregler bør man ha uansett hvor man befinner seg, og det går fint an å unngå de verste strøkene dersom du går alene, samt at man kan begrense alkoholinntaket slik at man er noenlunde oppegående når man skal bevege seg ut i natta. Jeg er nok litt inhabil, da jeg har vært masse i Oslo i oppveksten, men det er min absolutte favorittby i Norge. De som tror Oslo bare er City, Byporten og Karl Johans gate vet ikke hva de går glipp av
Anglofil Skrevet 2. januar 2013 #11 Skrevet 2. januar 2013 Bor i Kristiansand, kommer fra Oslo. Jeg elsker Oslo, og ikke skjønner jeg at folk kan kalle byen farlig. Dem om det. Jeg synes derimot Oslo er en fantastisk by, med en blanding mellom sentrum, marka, skibakker, hav og strender. Jeg flytter tilbake så fort jeg har mulighet. Jeg er også veldig glad i Kristiansand, men for meg blir byen litt for liten. Mvh Yvonne
-Jiinxs- Skrevet 3. januar 2013 #13 Skrevet 3. januar 2013 Hvilken av byene er best? Bergen, det regner ikke SÅ mye her, er en myte
fresia Skrevet 10. januar 2013 #14 Skrevet 10. januar 2013 jeg har bodd to år i Kristiansand og ett år i Oslo og bor der fremdeles. Kristiansand er en utrolig koselig by, men veldig liten og personlig trives jeg bedre i "storbyen". bor midt i sentrum og har aldri hatt noen skumle opplevelser hverken på dagtid eller natterstid. kan tenke meg å bo her i noen år fremover i Bergen har jeg bare vært en gang og synes det er helt ok å ha vært der, men kommer nok aldri til å reise dit igjen.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2013 #15 Skrevet 10. januar 2013 Trives med oslo og aldri følt at byen er utrygg. Men de andre byene er sikkert fine de også. Ulempen med oslo er kanskje at det er så mange studenter her som har et nettverk fra før og ikke er interessert i annet enn å ta eksamner. Sånn var det i hvert fall hos meg. Åja, om du vurderer oslo så sjekk ut blindern studenterhjem, syntes det var ganske artig å ha prøvd. Anonym poster: b24f0252b506df6500fc8fde272f4f5f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå