Gjest Funky Punk Skrevet 2. januar 2013 #1 Skrevet 2. januar 2013 (endret) På min iPhone så var det så enkelt, for der hadde jeg et lite ikon på tastaturet som gjorde at jeg kunne velge mellom diverse tastaturer fortløpende. (Som da hadde lagt inn på forhånd) Altså velge mellom norsk, svensk og engelsk tastatur. Kan jeg gjøre dette på Samsungen? Jeg har funnet ut at jeg kan bytte språk i innstillinger, men det er slitsomt å måtte gå inn der hver gang jeg trenger det. Som f.eks på Facebook så chatter jeg på norsk med norske venner, men kunne tenkt meg svensk tastatur når jeg chatter med svenske venner Endret 2. januar 2013 av Funky Punk
TMB Skrevet 2. januar 2013 #2 Skrevet 2. januar 2013 Hvis du installerer et tredjeparts tastatur, som f. eks. SwiftKey (som du burde gjøre uansett, da det er mye bedre enn det som leveres med telefonen) jobber stavekontrollen både på norsk og engelsk (og det du måtte ønske) samtidig, uten å måtte bytte. Eller tenker du på at Æ, Ø og Å skal bli borte, altså bytte ut selve tastene?
Gjest Funky Punk Skrevet 2. januar 2013 #3 Skrevet 2. januar 2013 Iallefall at de byttes ut med svenske øæå som jeg ikke får gjort nå Har akkurat klart å venne meg til dette tastaturet, men kan vel gi SwiftKey en sjans :| om man kan endre tastaturspråk enkelt der det vil si Stavekontroll er ikke så viktig
TMB Skrevet 2. januar 2013 #4 Skrevet 2. januar 2013 Vel, er egentlig stavekontrollen som er poenget med SwiftKey, da man kan hamre vilt der man "tror bokstavene er" og ordet blir alikevel riktig
Gjest Funky Punk Skrevet 2. januar 2013 #5 Skrevet 2. januar 2013 Har installert SwiftKey ja og syns ikke det var så mye bedre enn det vanlige tastaturet. Men kan fortsatt ikke velge språk uten å måtte gå inn i innstillingene og endre det Jeg charter mye på både norsk og svensk om hverandre så det blir litt slitsomt. Var så enkelt på iPhonen hvor jeg bare trykte på en knapp på tastaturet og vips så hadde jeg svensk tastatur
Gjest Funky Punk Skrevet 2. januar 2013 #6 Skrevet 2. januar 2013 Ja, stavekontrollen er visst så bra at den skrev charter istedenfor charter 1
Gjest Funky Punk Skrevet 2. januar 2013 #7 Skrevet 2. januar 2013 Argh *avinnstallerer swiftkey* haha
Gjest Funky Punk Skrevet 2. januar 2013 #8 Skrevet 2. januar 2013 (endret) Jeg fant det! Woho Måtte ringe en venn som er Samsungfrelst, og selv om jeg hadde leita leeeenge på innstillinger så hadde jeg visst vært i nærheten flere ganger. Og ved å "sveipe" over mellomromstasten så kan jeg nå bytte til svensk Endret 2. januar 2013 av Funky Punk
Capricorn Skrevet 2. januar 2013 #9 Skrevet 2. januar 2013 Jeg fant det! Woho Måtte ringe en venn som er Samsungfrelst, og selv om jeg hadde leita leeeenge på innstillinger så hadde jeg visst vært i nærheten flere ganger. Og ved å "sveipe" over mellomromstasten så kan jeg nå bytte til svensk Hvordan fikk du til det? Sveiper og sveiper jeg. Bare norsk her
Gjest Funky Punk Skrevet 2. januar 2013 #10 Skrevet 2. januar 2013 Man må legge til språket under innstillinger et sted. Prøvde å finne det igjen nå, men nå er det helt borte for meg. Det var under Språk og inndata mener jeg å huske.
Gjest Funky Punk Skrevet 2. januar 2013 #11 Skrevet 2. januar 2013 Ikke lett å ha min hukommelse alltid
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2013 #12 Skrevet 2. januar 2013 Du kan installere swiftkey (ingen over, ingen ved siden) og derfra velge språk. Anonym poster: ec2b0da7b5d57cc362b9da4f1f5b305b
Gjest Funky Punk Skrevet 2. januar 2013 #13 Skrevet 2. januar 2013 Du kan installere swiftkey (ingen over, ingen ved siden) og derfra velge språk. Anonym poster: ec2b0da7b5d57cc362b9da4f1f5b305b Det ble avinstallert igjen Jeg likte det ikke iallefall
OnFire Skrevet 2. januar 2013 #14 Skrevet 2. januar 2013 Jeg har falt litt av lasset angående mobiltelefoni, men tviler på at det har kommet noen tastaturer som kan måle seg med swiftkey.
Gjest Funky Punk Skrevet 2. januar 2013 #15 Skrevet 2. januar 2013 Jeg har falt litt av lasset angående mobiltelefoni, men tviler på at det har kommet noen tastaturer som kan måle seg med swiftkey. Det er godt mulig, men jeg trives egentlig greit med det vanlige Samsungtastaturet nå som jeg har vendt meg til det
OnFire Skrevet 2. januar 2013 #16 Skrevet 2. januar 2013 Det er godt mulig, men jeg trives egentlig greit med det vanlige Samsungtastaturet nå som jeg har vendt meg til det Flott! Jeg tenkte på andre som måtte lese tråden og er usikre på hvilke tastaturer som er verdt å teste ut
orgus Skrevet 2. januar 2013 #17 Skrevet 2. januar 2013 Det orginale Swype Beta som var på Samsung S2 er fremdeles det beste tastaturet til Galaxy S3 spør du meg. Gratis er det også. Den greia som Samsung prøver å etterligne på S3en er bare helt tragisk i sammenligning.
Capricorn Skrevet 2. januar 2013 #18 Skrevet 2. januar 2013 Ikke lett å ha min hukommelse alltid Fant det. Takk Jeg syns det tastaturet som følger med S3 er det beste. Skjønner ikke vitsen med å laste ned noe annet.
orgus Skrevet 2. januar 2013 #19 Skrevet 2. januar 2013 Fant det. Takk Jeg syns det tastaturet som følger med S3 er det beste. Skjønner ikke vitsen med å laste ned noe annet. Grunnen til at jeg lastet ned noe annet er at jeg synes det orginale blir for unøyaktig og inneholder alt for få ord. Skriver omtrent aldri feil med Swype, mens med det orginale følte jeg at jeg måtte rette opp 1/4 av alt jeg skrev. Og da snakker jeg om når man skriver ved å swype/swifte/glide eller hva man skal kalle det
Lutetium 71 Skrevet 3. januar 2013 #20 Skrevet 3. januar 2013 Sjekket ut swype på motorolabrettet mitt nå (det følger med), men det er ikke norsk ordliste? Kan ikke finne noen liste på google play heller. Kan man laste ned norsk ordliste noe annet sted?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå