Gå til innhold

Dårlig samlivskultur på arbeidsplassen til mannen...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På mannen min sin arbeidsplass er det "in" å slenge dritt om konene og samboerne. Det triste er at det ikke bare er en "morsom guttehumor-greie" -de lever faktisk i kjipe forhold. Ingen har noengang noe fint å si om damene sine! Mannen min er den eneste som lever i et lykkelig forhold, og dermed blir koner og samboere aldri invitert med på noe sosialt. Når de reiser på turer o.l. er halve poenget å komme bort fra damene og familiene sine og gjerne dra på lurvete steder.

Er dette veldig vanlig? Jeg blir bare trist og frustrert! Han har jobbet der i flere år og jeg har ennå ikke hilst på kollegene hans... Jeg spurt om han kan prøve å forslå at kollegene kan gå ut og spise og ta med følge, men han synes såklart at det er vanskelig å komme med når han kjenner folka og situasjonen...

Anonym poster: 1d806d00e10a8dfa25cc2b73f4907343

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil du treffe kollegene når du vet hvordan de holder på og snakker om koner og samboere? Tror det er bedre at du spares for det. Tviler på at de kommer til å endre syn bare de får truffet deg. Det kan hende at det endrer seg hvis en annen "bra" dame kommer inn i bildet, men sånn som det er ville jeg heller slått meg til ro med situasjonen som den er.

Anonym poster: 57212d2eb0179be19c62872f6f5d892a

• Liker 1
Gjest Amazing Cunt Wig
Skrevet (endret)

Er det så veldig vanlig å hilse på kolleger av partneren da?

Endret av Amazing Cunt Wig
  • Liker 3
Skrevet

Hvorfor vil du treffe kollegene når du vet hvordan de holder på og snakker om koner og samboere? Tror det er bedre at du spares for det. Tviler på at de kommer til å endre syn bare de får truffet deg. Det kan hende at det endrer seg hvis en annen "bra" dame kommer inn i bildet, men sånn som det er ville jeg heller slått meg til ro med situasjonen som den er.

Anonym poster: 57212d2eb0179be19c62872f6f5d892a

Godt spørsmål ;) Tror ikke jeg vil få dem til å endre syn, nei, men synes bare det er litt "kleint" de gangene jeg går innom kontoret hans og jeg møter kollegene uten at vi noengang har hilst skikkelig. Veldig barnslig hele greia, spør du meg, at de ikke vil hilse på koner og samboere. Men jeg synes

faktisk ikke det ligger på meg å skulle ta hilserunden på hans arbeidsplass. DERFOR kunne det vært fint å møtt dem en gang og f.eks spist ute. (Jeg er klar over at det kommer litt an på hva slags arbeidsplass det er, men dette er ikke en stor fabrikk eller Rema).

Skrevet (endret)

Høres ut som en ukultur som har fått utvikle seg en stund, og det kan dessverre være vanskelig å stå imot dersom man er den eneste som ikke deler det negativet synet. Han kan eventuelt ta dette opp med HMS ansvarlig eller leder, gitt at lederen selv ikke holder på slikt.

Uansett kan han jo ikke ta ansvaret for andres baksnakking og bidrag til dårlig arbeidsmiljø, men han kan aktivt bidra med å unnlate å baksnakke selv, og så får han la lederen ordne opp. Uansett må det nok en holdningsendring til før du kan håpe på invitasjoner der følge er inkludert.

Edit: Det er vel ikke så vanlig at bedriften inviterer følge til turer uansett, jeg har hvertfall ikke arbeidet noen steder som praktiserer det. Julebord og sammenkomster, kanskje ja, men ikke på turer.

Endret av Capt. Obvious
Skrevet

Er det så veldig vanlig å hilse på kolleger av partneren da?

Det kommer nok mye an på arbeidsplassen, hva slags type jobb det er. Dette er en ganske seriøs kontorarbeidsplass med liten administrasjon. Det gjelder også sjefen, jeg har aldri møtt ham heller og han aner ikke hvem jeg er. Jeg ville synes det var unaturlig å ringe ham (selvom jeg selvsagt hadde gjort det!) hvis det var noe (som sykdom e.l. med mannen min), fordi vi ikke har hilst. Jeg synes det er awkward.

• Liker 1
Skrevet

Edit: Det er vel ikke så vanlig at bedriften inviterer følge til turer uansett, jeg har hvertfall ikke arbeidet noen steder som praktiserer det. Julebord og sammenkomster, kanskje ja, men ikke på turer.

Det varierer sikkert mye fra arbeidsplass til arbeidsplass hvor mye det reises på tur. Men det er først og fremst julebord og sommerfester o.l. jeg tenker på, ja. :)

Gjest Amazing Cunt Wig
Skrevet

Det kommer nok mye an på arbeidsplassen, hva slags type jobb det er. Dette er en ganske seriøs kontorarbeidsplass med liten administrasjon. Det gjelder også sjefen, jeg har aldri møtt ham heller og han aner ikke hvem jeg er. Jeg ville synes det var unaturlig å ringe ham (selvom jeg selvsagt hadde gjort det!) hvis det var noe (som sykdom e.l. med mannen min), fordi vi ikke har hilst. Jeg synes det er awkward.

Vel, siden det er en seriøs bedrift burde dere jo absolutt hilse på hverandre alle mann og koner :)

Det er vel også noe å bekymre seg for om mannen din skulle bli så syk at han ikke klarer å ringe selv. Noen samler på frimerker, andre bekymringer.........

• Liker 2
Gjest Amazing Cunt Wig
Skrevet

Er det et sted jeg ikke ønsker å være så er det på samboerens julebord, har mer enn nok med mine egne :)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...