AnonymBruker Skrevet 2. januar 2013 #1 Skrevet 2. januar 2013 Kan jeg gi sviskemos til babyen på 5 mnd som det første vi prøver av fast føde eller er det dumt? Ser på glasset at det står fra 4 mnd, men at det løser opp treg mage. Bør man droppe det om babyen har helt fin mage? Hva er evt lurt å starte med? (Har lyst å vente litt med grøten) Anonym poster: 86fcad323e8dc62ac127a89255f19cb7
Gjest Modig mor Skrevet 2. januar 2013 #2 Skrevet 2. januar 2013 Svisker er jo kjent for å sette fart på fordøyelsen, men jeg aner ikke hvilken effekt det vil ha på en baby som ellers bare får morsmelk/morsmelkserstatning. Vi begynte med avokado til et av barna, gulrot til et annet - en hvilken som helst grønnsak kan vel fungere, vil jeg tro. Kokt gulrot er lett å mose med en gaffel eller i hvitløkspressa, det kan være kjekt når det er snakk om bitte bitte små smaksprøver - som det jo gjerne er de første gangene.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2013 #3 Skrevet 2. januar 2013 Tusen takk for svar, Modig Mor Tror kanskje jeg venter med sviskemosen og prøver med gulrot først. Passer fint, siden vi uansett skal ha kokt gulrot til middag idag. Bruker du å spe på med mm? Må man det? Anonym poster: 86fcad323e8dc62ac127a89255f19cb7
Gjest pysepusen Skrevet 2. januar 2013 #4 Skrevet 2. januar 2013 Vi ga sviskemos helt først, kun for at han skulle bli vant til det i tilfelle han ble dårlig i magen av noe av det andre vi ga. Han fikk en skje noen dager. Gikk helt fint. Vil anbefale å lage den selv da, den smaker såååå mye bedre og det er mye billigere - for vi fikk aldri spist opp et helt glass før det måtte kastes.
Norbertine Skrevet 2. januar 2013 #5 Skrevet 2. januar 2013 Tror ikke jeg ville satset på sviskemos hvis babyen ikke trenger det for magen. Min fikk mye sviskemos da han var liten, men det var nettopp fordi han hadde hard mage. Sviskemos smaker ganske søtt, så ville heller prioritert å vende babyen til andre smaker. Tror heller ikke det er nødvendig å vende babyen til sviskemos i tilfelle det skulle være nødvendig senere, har inntrykk av at babyer stort sett liker sviskemos uansett (siden det er søtt). Jeg har en venninne som hadde en ekstremt kresen baby, hun brukte sviskemos til å blande i grønnsaksblandinger for å lure babyen til å spise.
Gjest Ashley_Johanna Skrevet 3. januar 2013 #6 Skrevet 3. januar 2013 Vi ga avokado, så andre typer grønnsaker som første faste føde.Det er visst veldig vanlig å bruke avokado i andre land, det er mest Norge som er grøtland. Jeg ville helst unngå grøt pga palmeolje og alskens skit de putter i det, men det var ikke lett alltid..
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2013 #7 Skrevet 3. januar 2013 Sånne begre med nestle fruktmos og smoothies fra ellas kjøkken Anonym poster: a4e62732a6470e66116a4c1d95cde1f1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2013 #8 Skrevet 3. januar 2013 Vi ga avokado, så andre typer grønnsaker som første faste føde.Det er visst veldig vanlig å bruke avokado i andre land, det er mest Norge som er grøtland. Jeg ville helst unngå grøt pga palmeolje og alskens skit de putter i det, men det var ikke lett alltid.. Samme her. Synes i tillegg grøt er ganske kjedelig, og vil utbytte muligheten til å la han smake på alt mulig annet først Tror det blir avokado som blir det neste! Anonym poster: 86fcad323e8dc62ac127a89255f19cb7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå