Gå til innhold

Vann - vektnedgang - har det noe innvirkning?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det sies jo at vann er sunt å drikke, og man skal vel drikke noe sånt som 2 liter pr dag?

Det jeg lurer på er om vann har noe innvirkning på kroppen når man prøver å gå ned i vekt, jeg mener at hvis man før drakk bare pepsi max og ikke vann, vil det hjelpe å bytte ut? Vil det hjelpe å drikke mer vann? Vil kroppen reagere med nedgang?

Anonym poster: c1dd608d48b8ae127240934aa776bdb0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg hørt at Pepsi Max og Cola light trigger sultfølelsen, så det er godt mulig du kan gå ned i vekt på lengre sikt ved å gå over til vann. På kortere sikt merker du nok lite.

En annen ting er at Pepsi Max inneholder mye drit og tilsetningsstoffer. Vann er rent og sunt og det er noe kroppen din setter pris på. Du vil rett og slett bli sunnere om du kutter Pepsien.

Kos deg heller med en boks evt. en boks med skikkelig Pepsi eller Cola en gang i ny og ne når du f.eks. har gjort unna en skikkelig treningsøkt.

Anonym poster: 15bd39ca896e1c13d4b692c8fe6d1f58

• Liker 1
Gjest *Maja*
Skrevet

Verken vann eller Pepsi Max har kalorier i seg. Alene vil ikke noen av delene påvirke vektnedgang. Vann er selvsagt mye bedre for kroppen og holder deg mer hydrert enn brus.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler mindre sult/søtsug når jeg drikker Pepsi Max enn når jeg drikker vann?

Anonym poster: 04ffdd0af07ccdbdb1c99c90793d9a3b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler mindre sult/søtsug når jeg drikker Pepsi Max enn når jeg drikker vann?

Nei, du blir mer sulten/søtsugen. Det er nå det jeg har hørt.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, du blir mer sulten/søtsugen. Det er nå det jeg har hørt.

Det er ikke hva jeg erfarer, jeg startet forøvrig tråden "slutte med cola light" som ligger rett nedenfor her.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...