Gå til innhold

Er alenefedre uattraktive.  

1. 1. Er alenefedre uattraktive.

• Ja
      9
    • Nei
      17
    • Ingen betydning
      12
    • Er faren attraktiv så er barnet det og
      5

Anbefalte innlegg

Gjest alenefar
Skrevet

Må bare spørre, har vært alenefar i snart 2 år.

Jeg har fått vist oppmerksomhet fra flere jenter, men det virker som om at når jeg forteller dem at jeg er alenefar så mister de interessen.

Er dette bare i mitt hode, eller skyr jenter oss alenefedre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke det spiller noen rolle såfremst man har et sunt og godt forhold til X og barnet. Men tror kanskje yngre jenter er mer skeptisk en litt eldre. :wink:

Gjest Fighter
Skrevet

Kommer sikkert an på. Hvis man ikke liker barn er det vel et minus at han har barn, men er man glad i barn er det et pluss. For min egen del var det perfekt at han hadde barn fra før av :wink: Stå på!

Skrevet

Helst ikke, men hvis jeg faller for mannen så blir jo barna med i samme slengen. Vil jo aller helst starte egen familie da. Kanskje du skal prøve å ikke drive med så bevisst dating?(og ikke pushe barna dine foran deg i løypa - ja jeg skjønner de/den er viktig for deg, men FØRST så må jo dama like deg. Ellers er det jo ingen vits i at hun må like barna?) La dem bli kjent med deg og falle for deg, før de begynner å vurdere om ferdigpakke er hva de vil ha :wink: Jeg kan tenke meg det er mye lettere å si ja takk til barn hos en man har falt for, enn å ta stilling til barn hos en man ikke har falt for.

(nei, mener ikke at barna skal gjemmes. Men når det gjelder dating, så må de litt i bakgrunnen, fokuser på henne og deg i første omgang)

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg synes faktisk en (alene)far er mer attraktiv enn en mann uten barn. Dette fordi jeg selv har barn. Da skjønner mannen hva det vil si å ha barn og hvordan det påvirker måten å leve på. Fant en mann med fire barn jeg. Det var litt i overkant av hva jeg hadde tenkt meg :ler: men det var det som fulgte med mannen jeg forelsket meg i.

Tror også at det betyr noe hvilken aldersgruppe du "sikter" deg inn på. Er det jenter i 20-årene så skjønner jeg at mange er tilbakeholden.

Gjest Myumi
Skrevet

Mitt inntrykk er at alenefedre sikter litt vel høyt når de er på jakt etter en ny partner. Og pga. det blir mange alene.

Skrevet

Nei, for meg er ikke alenefedre uatraktive.

Jeg ser ikke på de som attraktive heller, det er personligheten jeg faller for, ikke om de er fedre eller ei.

Men ser det jo helt klart som er fordel at kjærsten min ikke hadde barn fra før, men om han hadde hatt det så hadde vi allikevel vært kjærster! Ville ikke gått fra ham pga det, eller ikke blitt kjent med ham pga det.

Skrevet
Mitt inntrykk er at alenefedre sikter litt vel høyt når de er på jakt etter en ny partner. Og pga. det blir mange alene.

"Sikter litt høyt"?

Hva mener du med det?

Skal man ikke unne seg det "beste" fordi om man har barn? Og hav det beste og hva er å sikte høyt?

Hva med alle de flotte jentene som er alene med barn? Sikter de høyt også? Hvorfor skulle de ikke det?

Jeg tror mennesker i dag generelt stiller for mange og detaljerte krav. Men at det er høye krav, det er jeg ikke enig i. Dessuten er det som er helt uaktuelt for meg pga meg som person, hva jeg ønsker og min livssituasjon, kanskje helt topp for min venninne som vektlegger andre ting og er i en annen situasjon.

Jeg tror de fleste oppegående jenter vektlegger personen og et barn eller ikke er viktig, vil helt og holdent avhenge av hva slags holdning jenta selv har til barn.

Gjest Myumi
Skrevet

"Sikter litt høyt"?

Hva mener du med det?

.

Jeg mener at alenefedre som nærmer seg 40 pluss ikke kan forvente at unge jenter på 24-30 nærmest legger seg flate for dem.

Gjest Sissi
Skrevet

Personlig vil jeg ikke ha en mann med barn fra før..... Det er et skikkelig "turn off" dersom jeg treffer en fyr, og han forteller at han har barn. Tror han måtte hatt en helt enorm personlighet om jeg skulle falle for en med barn.

Grunnen til det er at jeg har barn selv, og det har vært/er et helvete med x. Dermed orker jeg rett og slett ikke tanken på å ha en mann i samme situasjon.

Ser helt klart min egen dobbeltmoral her. Siden jeg selv har barn, krever jeg jo at en mann uten skal ville ha meg selv om jeg har barn. Men - jeg passer alltdi på å nevne det veldig tidlig i et bekjentskap, da kan han ta standpunkt til det selv!

Skrevet

Jeg mener at alenefedre som nærmer seg 40 pluss ikke kan forvente at unge jenter på 24-30 nærmest legger seg flate for dem.

:ler: Dette gjelder i høyeste grad "alle" menn :wink:

(merk)

Skrevet
Personlig vil jeg ikke ha en mann med barn fra før..... Det er et skikkelig "turn off" dersom jeg treffer en fyr, og han forteller at han har barn. Tror han måtte hatt en helt enorm personlighet om jeg skulle falle for en med barn.  

Grunnen til det er at jeg har barn selv, og det har vært/er et helvete med x. Dermed orker jeg rett og slett ikke tanken på å ha en mann i samme situasjon.  

Ser helt klart min egen dobbeltmoral her. Siden jeg selv har barn, krever jeg jo at en mann uten skal ville ha meg selv om jeg har barn. Men - jeg passer alltdi på å nevne det veldig tidlig i et bekjentskap, da kan han ta standpunkt til det selv!

Dette er jo som å si at alle enslige med barn har problemer med x'en... :roll: Og sånn er det da virkelig ikke! Det er jo mange som klarer å samarbeide på en ordentlig måte. Og samtidig være ferdig med forholdet seg imellom...

Skrevet

Har mannen barn er det er stort minus for meg.

Jeg har erfaring fra forhold med barn fra før av og vet hvor vanskelig det av diverse årsaker kan være.

Men man velger ikke hvem man faller for, og jeg ville ikke gått ifra en mann jeg var i et forhold med fordi han hadde barn selv om jeg syns det var vanskelig.

Skrevet

Om mannen har barn er vel ikke noe minus. Tyder på at han kanskje har noe mere livserfaring enn de uten. Må si at jeg er voksen,gift, og har egne barn. Har heller ikke vært oppe i en slik situasjon. Men bare som et tankespinn.........

Skrevet

For meg hadde det ikke spilt noen rolle.

Hvis jeg traff en mann (og det hadde virkelig klaffet mellom oss) hadde jeg ikke latt meg skremme bort dersom han hadde barn.

Det er mange problemer som kan oppstå i ett parforhold, selfølgelig også når det gjelder barn og exer. Men skal man unngå forhold som muligens kan by på problemer...ja, da tror jeg vi vil være singel alle mann!!

Skrevet

Jeg hadde ikke ønsket å bli sammen med en som hadde barn. Men jeg regner med at det også er litt aldersavhengig. Selv er jeg bare 24, og vil ikke ha barn før om lenge, men om jeg var 40 ville sikkert saken vært en annen, spesielt hvis jeg hadde barn selv.

Gjest GreenSky
Skrevet

Det blir vanskelig å svare på, da jeg ikke kjenner noen alenefedre, og har ikke vært i den situasjonen at jeg har blitt glad i en fyr som er alenepappa. Men på et generelt grunnlag ville jeg nok vært skeptisk, da jeg ikke er spesielt glad i barn. Men om jeg skulle komme opp i en slik situasjon kan det jo godt tenkes at jeg hadde tenkt anderledes. Ikke godt å si.

Skrevet

Hadde jeg funnet en som har barn fra før ville det vært helt topp. Kanskje fordi jeg er ferdig med småbarn, men absolutt liker barn. Men må innrømme at har man tenåringsbarn så er det litt skremmende, ser hvordan mine holder på, hoho..

Det hjelper vel på når man blir eldre, tror jeg..

Skrevet

Er alene med to barn selv, og har man passer 30 (som meg...), så tror jeg faktisk man må regne med at en eventuell ny partner også har barn...! Treffer jeg en mann i midten av 30-årene som ikke har vært i et langt forhold, eller ikke har barn, så lurer jeg automatisk på om det er noe "feil"med han...! :ler: I tillegg, som en annen her nevnte, har man barn selv, så er det en fordel om den nye partneren også vet hva det vil si å være forelder...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...