Gjest Anonymous Skrevet 2. juni 2002 #1 Del Skrevet 2. juni 2002 Hei. Er ei jente på 25 år med et problem jeg håper noen kan hjelpe litt med. Har kjempeproblemer med å sette inn tamponger. Jeg får det til hvis jeg nettopp har dusjet og setter den inn med en gang. Men når jeg da skal skifte, skjærer det seg helt. Greier ikke å få satt inn en ny Kjennes ut som om det er alt for "tørt", og får den ikke helt på plass. Kjennes ut som om den er på tur ut igjen. Dette fører til at jeg sjelden bruker tamponger. Er det kun en trengingssak? Hvis jeg bruker de oftere, så vil jeg få det til etterhvert? Kan jeg gjøre noe for at det skal gå lettere å få de på plass? Bruker den minste størrelsen, og har vært seksuelt aktiv i flere år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kylie Skrevet 2. juni 2002 #2 Del Skrevet 2. juni 2002 Det kan av og til være vanskelig å sette inn tampongen hvis det er litt for tørt. Jeg syns tampax er gode fordi de har en glatt innføringshylse som gjøre at de glir lettere inn, ellers kan du godt smøre litt nøytral krem på tuppen av tampongen, det kan gjøre innføringen litt enklere. Hvis du kjenner tampongen og føler at den er på vei ut er det sannsynelig at den ikke er satt langt nok inn (en naturlig konsekvens av at det er for tørt)så det problemet regner jeg med at du slipper hvis du får den langt nok opp. DEn skal så langt opp som overhode mulig, kan ikke komme for langt opp. En annen ting er at hvis du blør veldig lite er det ikke sikkert det er så gunstig for deg å bruke tampong. Du bør iallefall ikke skifte for ofte og du bør bruke en med lite oppsugingsevne for å unngå å bli tørr og sår.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nelle Skrevet 2. juni 2002 #3 Del Skrevet 2. juni 2002 Hei Det vitigste av alt er å sitte i riktig stilling når du setter inn tampongen. Du må sitte litt på huk (som om du er ute i skogen og tisser), og litt fremoverbøyd. Da "åpner" du skjeden aller best, og det er lettere å sette den inn. Et alternativ er å stå med litt fremoverbøyd med det ene benet på dolokket. En annen ting du kan gjøre er å kjøpe en tube glidemiddel og helle over i en liten beholder som får plass i lomma (f.eks en tom filmrull-eske eller noe liknende). Du kan dyppe tuppen på tampongen litt i glidemiddelet før du setter den inn. Jeg hadde samme problem som deg da jeg var yngre -og jeg likte ikke å bruke tampax fordi disse blir litt for store til bare å ha i lomma. Jeg hadde alltid en liten vaselin-eske med meg som jeg smurte inn tampongen i før jeg satte den inn -men jeg vet ikke sikkert om vaselin er så bra for underlivet. Om du synes det er flaut å kjøpe glidemiddel kan du jo spørre på apoteket om vaselin er skadelig for skjeden og om du kan bruke litt vaselin på tampongen. Men egentlig tror jeg vaselin ville funke greit uten at skjeden tar skade. Lykke til iallfall! Klem, Nelle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. juni 2002 #4 Del Skrevet 2. juni 2002 Har hatt litt av det problemet..jeg har byttet til always...mindre og lettere og "putte inn" .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. juni 2002 #5 Del Skrevet 3. juni 2002 Hei igjen. Takk for svar. Skal prøve med glidemiddel eller vaselin, det burde nok hjelpe å få den på plass ja. Har ikke prøvd always, men gjør det neste gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 3. juni 2002 #6 Del Skrevet 3. juni 2002 Jeg fikk mensen da jeg var 12, det var midt i sommerferien og jeg skulle bade, så da måtte jeg jo lære meg å bruke tamponger. Gikk ikke så bra, men så kom jeg på at helsesøster hadde sagt til oss at vi kunne ta litt vaselin på tuppen av tampongen, så da gjorde jeg det. Tror jeg holdt på med det i et par år, jeg! Aldri noe problem. Tror ikke det er skadelig for sjeden heller, i hvert fall ikke hvis du bare bruker litt. Det skal ikke så mye til.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 4. juni 2002 #7 Del Skrevet 4. juni 2002 Litt vaselin på tuppen fungerer fint og det er ikke skadelig men du skal heller ikke ha på masse, bare litt på tuppen. Milla12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppsi Skrevet 5. juni 2002 #8 Del Skrevet 5. juni 2002 Ser du har fått mange gode råd her, og jeg vil slenge meg med på to av de Syns du skal prøve Always tamponger, med en oppsugingsevne som er hakket under den du har brukt nå. Det som er bra med Always er at de har komprimert de så mye at det er lettere å få de inn, og de sitter bedre. Lykke til!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grete Skrevet 31. juli 2002 #9 Del Skrevet 31. juli 2002 Sjekk ut damebeger.no heller, dere! Mye bedre enn både bind og tamponger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Einar S Skrevet 28. mars 2005 #10 Del Skrevet 28. mars 2005 Er det virkelig mulig å høre på en Tampax? Ja det er det og det er enkelt , bare prøv linken under http://www11.nrk.no/urort/user/?id=2505 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 28. mars 2005 #11 Del Skrevet 28. mars 2005 rotet du opp en nesten 3 år gammel tråd for å poste det? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå