Dolce Skrevet 2. januar 2013 #1 Skrevet 2. januar 2013 Jeg har fått et eller annet i huset som jeg ikke vil ha her. Et eller annet som biter meg, og lager "myggstikk-aktige" hevelser. Har utekatter, så mistanken faller jo helst på dem... Kattene er ute mesteparten av døgnet, men har også fri tilgang på alle andre rom. Stua (med sofa, lenestoler) og soverommet/sengen. Og de har også eget katterom. Men jeg skjønner ikke hvilke småkryp dette kan være? Jeg har mange bitt, og på internett ser jeg at bittene ligner veldig på noen typer småkryp. Men selv om bittene ligner (røde hevelser med en liten vannfylt blemme i midten), står det også at disse dyrene er fullt synlige. Jeg finkjemmer sengen hver morgen - og flere ganger i løpet av dagen, og finner absolutt ingenting. Heller ikke i sofaen, der sjefskatten har sin yndlingsplass. (Hvit sofa). I fjor hadde kattene en type lus, og de var fullt synlige. Kunne se at de kravlet rundt i pelsen, og også at de "angrep" oss. Vi så dem på leggene våre etter at vi hadde vært på katterommet. Men de bet ikke oss. Vi så også rustrøde flekker på møbler. Kattene ble behandlet med FrontLine, katterommet ble vasket grundig og problemet forsvant. Disse nye "krypene" må være noe annet? Jeg sitter her på en vanlig stol på hjemmekontoret, nydusjet og med rene klær. Og har fått et nytt bitt på overarmen (innenfor genseren).
Gjest Lille-pus Skrevet 2. januar 2013 #2 Skrevet 2. januar 2013 Jeg tenker umiddelbart på fuglelopper jeg. Synes bittene kan høres ut som fuglelopper. 1
Dolce Skrevet 2. januar 2013 Forfatter #3 Skrevet 2. januar 2013 Enig med Lille-Pus (som vanlig ) Men etter det jeg forstår, er disse loppene synlige? Eller i det minste, de bør være synlige?
Gjest Lille-pus Skrevet 2. januar 2013 #4 Skrevet 2. januar 2013 (endret) Yepp. Sånn ca 2 mm 'store'. Så bør det nevnes at de er ikke enkle å få øye på altså, selv om de er et par mm 'store'. Utrolig flinke til å gjemme seg, med mindre du plasserer katten på et ensfarvet laken/dynetrekk og grer av den lopper som faller ned på lakenet/dynestrekket. Da synes de. Min førstemann kom hjem med skrotten full av fuglelopper. Bare en liten loppe var synlig der den krabbet rundt på min arm (som lå rundt hele katten. Så gredde jeg han, i sengen, og rundt 30 lopper ble gredd av ! Sengetøyet havnet i vaskemaskinen på kokevask (90 grader) umiddelbart, - og vetrinæren var på nippet til å le seg ihjel Endret 2. januar 2013 av Lille-pus
Aurora M. Skrevet 2. januar 2013 #5 Skrevet 2. januar 2013 Det er jo oftest fuglelopper det dreier seg om. Men jeg ville ha gredd katten over et lyst pledd/laken og sett om noe falt av, deretter skiftet sengetøy og gjerne støvsugd madrassen. Dersom det er fuglelopper vil det bli betraktelig bedre da. Hvis ikke må du se på muligheten for at det kan være noe annet du har fått i hus.
Dolce Skrevet 2. januar 2013 Forfatter #7 Skrevet 2. januar 2013 Nå kjente jeg det begynte å klø litt her. Uffda, var ikke meningen å spre kløingen min til andre ;-) Men Jeg klør, jeg klør, tiddelibom Det er det jeg gjør, tiddelibom Nå klør jeg mye mer enn før Tiddelibom og huttemegtu Kattene skal børstes etter alle kunstens regler i morgen! Selv om jeg faktisk nå mistenker småjævlene for å være i tøyet mitt. Jeg har tørkesnor under noen trær, så kanskje småjævlene "hopper" ned fra trærne, og at kattene faktisk er helt uskyldige. Uansett; dette finner jeg ut av i morgen. 2
Geparden Skrevet 2. januar 2013 #8 Skrevet 2. januar 2013 (endret) ... og at kattene faktisk er helt uskyldige. ... mmmm, skeptisk... funny-pictures-the-cuter-the-face-the-greater-the-crime by prodigalkat, on Flickr Edit: Fikset korrekt link Endret 2. januar 2013 av Gepardieu 1
Dolce Skrevet 2. januar 2013 Forfatter #9 Skrevet 2. januar 2013 Gepardieu, dette ligner da svært på sjefspusen her i huset.... Hmmm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå