Gå til innhold

Damer og drikking

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har begrenset erfaring med damer men de fleste jeg har vært ute med (18-20 årsalderen) virker til å være veldig barnslige i sitt syn på drikking. Mer er bedre og det beste er om du ikke husker kvelden. Om de er kommet i en dum situasjon pga at de drakk for mye er det alle andre sin feil.

Så spørsmålet mitt er, er alle damer slik? Og er det noe de vokser av seg? Finnes det datingsider for avholdspersoner?

Anonym poster: 3b927543c73fbe9c8f8d945b3f5c04cb

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer vel helt an på hvilke type damer du er ute etter. Jeg er 17 og er ikke ute etter å drikke meg fra sans og samling. Noen av de andre venninne mine er lik meg, mens andre tenker "jo mer jo bedre":

Anonym poster: 58895bc97bd2e2494fffcdad6ba42d9a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror de fleste blir klokere med årene ;)

Anonym poster: ad4e36c4f7e6b117e2fd15af5dc3b563

AnonymBruker
Skrevet

Finnes selvsagt alle typer jenter. Aldri drevet med nettdating og om det ikke går an å krysse av for alkoholvaner og du ikke vil spørre så se etter de som skriver at de trives med familien eller turer i skogen i stedet for de som liker å gå ut.

Anonym poster: a9f647281daf040f92c7b28c09436cad

Skrevet

Alle er ikke slik, nei. Kommer helt an på person. Selv synes jeg det blir for dumt å skylde på "jeg drakk for mye!", da en tross alt kontrollerer sin egen drikking og burde ta ansvar for sine egne handlinger når en først drikker. Greit nok at en kan komme til å gjøre noe dumt innimellom, men en har ingen andre enn seg selv å skylde på. Om det finnes datingsider for de som er avholds har jeg ikke peiling på.

Lykke til, du skal vite at ikke alle er som du beskriver! :)

Skrevet

De aller fleste vokser det av seg. Tro meg....

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt vokser man de tav seg, men TS du ønsker vel dame nå og ikke om noen år.

Anonym poster: a9f647281daf040f92c7b28c09436cad

Gjest Keikolina
Skrevet

Vokste det av meg jeg, har ikke vært på fest på snart 4 år.

Skrevet

Jeg har i stor grad vært av den typen der, fest hver helg med alt for mye alkohol. Gjort mye rart og dumt, og er mye jeg ikke husker. Nå nærmer jeg meg midten av 20 årene, og merker at lysten for å drikke meg full dabber veldig av. Kommer nok til et punkt for de fleste hvor man blir voksen og vil gjøre andre ting i helgene. Men jeg kjenner veldig mange jenter som er av den typen, de som er motsatt er gjerne de som tidlig er i et fast og stabilt forhold f.eks.

Skrevet

Det er akkurat det jeg gjør AB litt ovenfor. Tror muligens bare jeg må gå for litt eldre jenter enn jeg har gjort. Er 22 selv og avholds så kanskje om jeg er heldig kan jeg finne noen rundt 22-25ish som er litt mer modne.

Skrevet

Den slags ble jeg ferdig med etter russetida - brekker meg fortsatt litt av lukten av tequila.. :fnise: Tar heller et glass vin eller to; har ikke noe behov for å downe hele flaska.

AnonymBruker
Skrevet

:fnise: Det her er jo klassisk teste ut grensen sin drikking, noe de fleste av oss (?) har vært gjennom, enten som fjortiser eller litt eldre (19-20 år når du flytter hjemmefra). Man vokser det av seg, man lærer av sine feil og man kommer seg fort over den perioden. Men så har man alltid dem som forblir slik hele livet, de kan du unngå!

Du får rett og slett finne deg noen andre å henge med eller se etter dem som ikke blir like fulle hver eneste gang

Anonym poster: f57a0103aad9edf45c5602be9c23bcbb

Skrevet

Når jeg tenker på hvordan jeg drakk som 19 åring må jeg frem med puta og grave meg dypt inn i den.. Piiinligt! Hadde også en periode etter mitt lengste forhold hvor jeg oppførte meg som om jeg var 19 selv om jeg var 26! Drikkekulturen i Norge er det noe galt med spør du meg, men heldigvis blir vi klok av skade (iallefall de fleste av oss) og ser nytelsen med gode drikkeopplevelser ved sosialt samvær kontra fyll man ikke husker en dritt av.

Hva med Kristendate.no? Der er det sikkert en del avholds.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Drikkekulturen i Norge er det noe galt med spør du meg

Må si meg enig her med deg. Det er helt anderledes i norge. Jeg er i Tyskland for tiden. Jeg traff en gammel skolekamerat på pub sist fredag, og det endte med at jeg ble for full for tidlig, fordi jeg var vandt med måten nordmenn(og kvinner) drikker. Kl 3 tok jeg taxi hem, mens de satt og koste seg til kl 6.

Druckbetankung (trykktanking) kan man kalle unge nordmenns forholdet til alkohol. Det har selfølgelig bedred seg for meg nå, og jeg drikker i mitt tempo.

I norge er det å drikke så mye og så fort som mulig, gå på byn kl 12 og hjem kl 3.

I tyskland har man god tid, starter tidlig, gå på pub kl 9, gå på club eller til en anne pub senere, og blir til man ikke har lyst lenger.

For meg må ikke den potensielle kjæresten være avholds, men med måte, og ikke drikke seg full hver helg.

dett er er også en god artikel om norsk drikkekultur.

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/Skal-vi-ta-noen-brus-7079499.html

Endret av Artvandeley
  • Liker 1
Skrevet

Det er absolutt ikke alle som er slik. Jeg er 19 år, og drikker aldri mye. Kan godt ta noen drinker eller noen glass med vin, men har lært meg hva jeg tåler. Kan også være med på fest uten å drikke uten at det går utover kvelden. Ser stadig at folk blir for fulle, og mange ganger så drikker de gjerne for å bli fulle, ikke for å kose seg og få opp humøret. Er helt idiotiske å drikke for å bli sørpa full og ligge strak ut dagen etter, men folk er tydeligvis forskjellige:p

Gjest Summers
Skrevet (endret)

men folk er tydeligvis forskjellige:p

Ja:-)

Synes det å gå på fylla noen ganger er gøy og det er ikke akkurat et norsk fenomen. Det norske er å bare drikke i helgen(ikke alle drikker seg dritings), tror arbeidsgiverne er glade for at vi ikke "nyter" alkohol på jobb, i danmark drakk bryggeriansatte inntil tre øl per dag mens de var på jobb. Nei man blir ikke full, men det gjør nok noe med produktiviteten.

I England så ha man problem med at alt for mange menn drikker når de er ferdig på jobben, det er både helseskadelig og neppe særlig gøy for kone og barn.

Endret av Summers
Skrevet

Ja:-)

Synes det å gå på fylla noen ganger er gøy og det er ikke akkurat et norsk fenomen.

Jeg kan også ta meg en fest i ny og ne og det er ikke noe norsk fenomen, men å drikke seg drita full før kl 00 for å gå på byen og ikke bruke penger tror jeg er et norsk fenomen. Jeg skulle ønske vi kunne utnyttet helgene litt bedre her til lands enn å ha helgefylla som hovedaktivitet.

Jada, jeg vet at ikke alle er sånn men jeg blir flau når jeg ser hvordan vi raver rundt og forsøpler rundt oss i helgene. Jeg sier vi, for jeg er deltager innimellom jeg også. Noen smeller går man på i ny og ne alle og enhver.. eller iallefall de fleste av oss..

Det viktigste er jo at vi har det gøy og får utbytte av det synes jeg. Når man har dårlige opplevelser og opplever ubehag er det på tide å endre noe.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle kvinner er ikke slik nei. Jeg var den "jo mer jo bedre" typen da jeg var under 20, nå er jeg 30 og klarte å drite på draget seinest i romjula... Ikke at jeg nødvendigvis må drikke store mengder, men klarer ikke slutte å drikke når jeg er over brisen-grensa.

Anonym poster: 668aea2914858f16c20715b929d06132

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg 15 år eldre enn målgruppa di, men jeg hadde venner og venninner som ikke drakk, eller drakk veldig lite, da de var på din alder. Også selv om de ikke var religiøse. Og jeg har venninner som alltid har drukket veldig moderat, som jeg aldri har sett mer enn brisne. Så vil tro det er håp, selv om jeg tror akkurat 18-20-åringer er en nokså utprøvende gruppe... På Sukker kan man jo markere sitt eget alkoholforbruk og vektlegge det som svært viktig eller noe sånt, så kan du enten utelukke de som drikker mer enn deg, eller få røde blader og kommentar i matchbeskrivelsen på at det er noe dere er uenige om.

Anonym poster: 2015a726b9821339bf8e9f1b0ad89bf3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...