Gå til innhold

musikk til spinning

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Er det noen som kan gi meg noe bra musikk til spinning.Driver og lager program(er instruktør) og er så dårlig på hva låter heter.Trenger noe med tjapp bmp/takt.Glad for svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du lager program og er instruktør, så må du vel være litt klarere på hva slags puls du trenger.

Jeg ville tro at 128' og oppover er egnet? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg trenger musikk til "løping".Det skal gå fort.RMP skal ligge mellom 90 og 120.Men tar imot forslag til all bra musikk.Jeg avgjør selv om det egner seg til løypa jeg leghger opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, vi har litt ulik oppfatninger av hva rask puls er, men det er greit. Jeg foreslår du tar kontakt med noen instruktørkolleger og hører hva de har.

Det er sånn jeg finner musikk i hvert fall - å lytte.

Jeg har mye musikk som andre har lastet ned fra nettet for mange år siden og sånn - og jeg bruker det gjerne kombinert med listetopper og alt fra gammelrock til Apoptygma. Apop er det forresten vanvittig driv i da... kunne det vært noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til siste finale-låt syn jeg safri-duo, med played-alive er kul! Den får meg til å finne frem all den siste energien!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har da en puls på langt over 120 i hvert fall. Jeg har også tenkt i de baner. De beste skikkelig "ta ut siste" er 130 og oppover.

Men karakteren på låta kan gjøre at man blir lurt og kan bruke musikk på en annne måte enn mainstream, derfor er det så viktig å lytte til musikken, prøve seg frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sandstorm! Blir liksom veldig revet med når den låta spilles..Kjempebra som en siste innsats.

"I gotta get throug this" (husker ikke navnet hans)

"You're the one that I want" - Grease

nei, jeg vet ikke..bare et par forslag.

Pink - just like a pill. treg iu begynnelsen men veldig hurtig refreng.

Anastasia tror jeg øgså kan være bra. - Outta love/paid my dues..

lykke til da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kraftig irritert

Jeg vil råde deg som spinning-instruktør til å ikke spille for høy musikk/volumet under timene.

Utrolig mange jeg vet om dropper spinning-timene på grunn av alt for høy musikk. Det sto en artikkel om det i en avis for litt siden også at dette er et problem. Vi betaler for å trene på et senter, for å få en friskere kropp og sjel...men spinning-musikk-volumet ødelegger mye av det!

Som du og dine kollegaer vet regnes musikk for støy hvis den er høy nok. Det er rett og slett ikke behagelig, selv om musikken selvfølgelig skal få folk til å ville trene. Det finnes en balansegang her som jeg har til gode å se en spinningtrener beherske. Selv med ørepropper dundrer musikken i høytalerne.

Mange tør ikke å si ifra på timen, for treneren blir ofte sur og sier ta det "er nødvendig"...Norsk Forening Mot Støy jobber også med dette pga. mange klager, datreningssentrene ikke vi gjøre noe med problemet.

Ta gjerne med deg dette skrivet som en klage til ditt senter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke skru ned volum. Jeg måååå ha høy musikk på slutten av treningstimen. Da klarer jeg å yte max. Blir utrolig irritert når jeg må trene etter bakgrunnsmusikk.

Tips til sanger: Faithless, Missy Elliot, Dr. Alban(Sing halleluja), Erik Gadd(gla musikk ala Mezzaforte).

Please ikke skru ned volumet :digge:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er spinningsinstruktør. Og jeg er enig i at musikken må være høy, uten at kundene skal få vondt i ørene selvfølgelig.

Det viktigste er jo å variere tempoet under timen, altså må du ha noen raske sanger og noen med litt roligerer tempo (bakke). Et godt eksempel på raskt terreng fks. kan være Vonda Shepard's "Tell him" eller Toni Mitchell's "Hey Mickey". Litt rock'n roll fra femti tallet er kult å bruke, men Grease er et no-no!! Den er altfor oppbrukt.

Jeg hører mye på VH1 og radio, og får mye ideer der til å laste ned fra nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hva er høy puls for deg da?Jeg snakker ikke om puls på 120, men er ute etter musikk med rask rytme.RMP;Runder per minutt.Til løping skal dette ligge mellom 90 og 120, noe som tilsier at pulsen ligger godt opp mot maks!Tror vi tenker litt forskjelling..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Svarene her beviser at hverken treneren eller de andre har kunnskaper nok om hørsel, musikkVOLUM (da spiller det ingen rolle om sangen er "rolig" eller "techno")...Det er VOLUMET og styrken som ødelegger hørsel og mental helse.

Men klart, dette beviser bare at Støyforeningen har en formidabel jobb foran seg overfor treningssentrene!

Det er ikke snakk om å ha enten lavt eller høyt volum på, ei heller er det snakk om "bakgrunnsmusikk". Poenget er at i dag harinstruktørene på et FOR høyt volum. Dette volumet må ned noen få hakk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velg noe med futt og fart i :) Her hjemme bruker jeg Pink - rocka og tempo! Skrur på full guffe, og skrur av lyset!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -kebolle

sist jeg var på spinning brukte instruktøren en del gammel musikk som var skikkelig fengende. Husker ikke hva alt var - men det var en del av "jive bunny and the mastermixers", som har laget masse potpourrier av gammel rock. Høres kanskje litt døvt ut, men låtene på den cd'en (tror den heter Swing the mood????) får folk gira, HVER gang...

har ikke peiling på hastighet og høypuls og sånn, da men..

vedr.våde musikk, og lydstyrke: be om tilbakemelding fra folk i timen! Ikke at det er så lett å få respons på det, men hvis lyden er forferdelig høy eller lav, så benytter vel folk sjansen til å svare på oppfordringen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puls i forbindelse med musikk, er for meg pulsen i musikken, ja.

BPM - RPM - kall det hva du vil.

Kroppspuls er noe annet og helt individuelt og er avhengig av hva du gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hmm, spinning har jeg ikke vært så mye borti, men er dj, og hører mye på musikk når jeg trener. Audioslave, Gluecifer og Rage Against The Machine er bra balle-rock som gir den riktige aggresjonen. Men det kan jo så klart også være kjekt å være oppdatert på hva som spilles på radioen og ute for tiden, så her kommer noe andre eksempler (det meste mellom 90-130 og funker på dansegulvet. Om det funker til spinning derimot, får du selv vurdere):

Usher - Yeah

Det meste av Missy Elliot

Enhver låt med Put Your Hands Up i teksten :ler:

THE UNDERDOG PROJECT - Summerjam 2003

Outcast - Hey Ya

Span - Bound

Igjen så har ikke jeg noen erfaring fra spinning, men jeg vet jeg ville ha syntes det var mer interessant hvis jeg kunne få høre min favorittmusikk. Hva med å ha egne rock/hiphop/topp20-timer? Noen liker jo det ene, men kan ikke fordra det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...