Gå til innhold

Hva brukte du din første lønn til?

Wonders

Anbefalte innlegg

Vi har mange startet unge i arbeidslivet.

Husker du hva du brukte lønna på den første gangen du fikk den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, nei, det husker jeg ikke, første lønna mi fikk jeg da jeg var 13 år. Ikke usannsynlig at det gikk til CD-er, bøker eller hesteutstyr :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 13 og bodde på en plass uten muligheter for å shoppe. Kjenner jeg meg selv rett ble det mye VHS-leiefilmer og godter til ukentlige filmmaratoner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

klær, hesteutstyr, stalleie, mat, godteri og masse annet. Bare synd jeg glemte husleien. :gjeiper: heldigvis kom mamma å de til unnsetning, men nestegang måtte jeg kontrollere meg litt mer. ;)

Anonym poster: 0b58e99e32a747b91832ba1766675340

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var 15, lånte 25 000 til hest av mine foreldre, og jobbet ved stallen for å betale de tilbake. Brukte de 10 første lønningene til å betale for hesten :)

Anonym poster: f05b64f3886a551eba9b441974c1a1f0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det husker jeg ikke. Sikkert CD'er, klær, eller sigaretter.

Men min datter fikk i 2011 sin første lønn etter å ha deltatt i noen forestillinger i Operaen. Hun har bare sparekonto, ikke brukskonto. Så de pengene står trygt :fnise:

Det hun syntes var enda kulere enn å få sin første lønn, var å få slipp med feriepenger i mai 2012. Det kom som en kjempeoverraskelse, og hun følte seg nok veldig voksen (selv om summen var 346 kroner eller noe...!).

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det husker jeg godt!

Investerte i blå mascara, plakatbilde til rommet mitt og en LP-plate (jada, jeg er så gammel).

Resten gikk med til kino, fastfood og bussbilletter.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dvder. Kjøpte noen litt her og litt der, men regnet på det senere, og jeg kjøpte 42 dvder på min første lønning. Hadde nærmere 600 dvder før jeg forsto at jeg hadde et samleproblem :fnise:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antageligvis gikk det vel bare til vanlige lommepenger, jeg husker ikke helt. Er tross alt nesten 20 år siden. Jeg var 13 da jeg begynte å jobbe (gikk med avisen), og halvparten av alt jeg tjente ble satt på sparekonto. De pengene ble senere brukt til lommepenger på skoleturer og sånt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sannsynligvis gikk de rett på sparekonto. Hvis jeg ikke husker feil var min første lønning på rundt 200 kr, så det er begrenset hvor mye jeg hadde fått for det uansett. Jeg var vikar på et bibliotek, hvis noen lurte. JA, ALLE LURTE!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Jeg kjøpte meg min første mobiltelefon! En stor murstein fra Motorola med antenne til å dra ut, og den kostet hele 500 kroner. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mine aller første lønninger husker jeg egentlig ikke, siden det var såpass små summer, men vil tro de gikk rett inn på sparekontoen siden jeg ikke hadde fått meg brukskonto.

Husker derimot godt hva jeg brukte pengene til da jeg fikk lønn første gangen fra min faste sommerjobb (som jeg har hatt i en god del år nå :)). Omtrent alt gikk til flybilletter for å besøke kjæresten min som bodde på den andre siden av landet. Ble jo noen flyturer i løpet av et år, selv om det var verdt det. :rodmer:

Anonym poster: ce7cdc8f63e618f506dec3b817c1fa14

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her snakker jeg om første ordentlig lønn fra ordentlig jobb (ikke noe oppdrag her og der i ung alder). Da var jeg 18 og tok med kjæresten til middag i en dyr restaurant.

Ellers absolutt første jobb jeg fikk betalt for var å koste bort bladene som har falt fra trærne i hagen bak huset vårt en kaldt lørdag i november for mange år siden. Stor hage må jeg si, så fikk penger fra pappa. Jeg tror jeg var noe sted mellom 10 og 12 år gammel da og pengene gikk i sparegrisen for jeg sparte til en ny sykkel.

Endret av Drizzt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa skinnbukse, og vanvittig mange sunday is på McDonalds .. he he .. var tretten år gammel og dette var på åttitallet - rosa skinnbukser var stoooort den gangen :)

Husker jeg fikk utbetalt over to tusen kroner, jeg var avisbud og kjempefornøyd :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...