Gjest Raggy Skrevet 30. januar 2013 #281 Del Skrevet 30. januar 2013 Stress periode delux for min del. Jeg kaver rundt som en desperat hval på land, ordner og fikser, tenker og bekymrer meg, jeg sitter fast i en vond karusell, pustevansker og alt det der, kroppen verker og jeg har har nok ihvertfall brystkreft samt lungekreft og pengene kommer ikke til å strekke til å det går til helvette med huset og at l som skal ordnes, for alt jeg veit så har grunnmuren rast sammen i morgen(f telehiv!.. og jeg sjekker og ordner, er dørene lukket, er hunden inne, hvor er barne, alt under kontroll alltid! Det er nok ptsd på sitt beste vil jeg tro, eller mitt etterslep av ptsd, det at stress er et av ordene i diagnosen forundrer meg ikke i det hele tatt. Å etter mange år med sterke smerter pga spenniger og traumedrit så holde jeg på å klikke på kroppen min, jeg orker ikke ha mere smerter så skal ta en tur til legen å si at jeg må ha lindring før jeg blir sprø. Prøvde å ringe dit i dag men blir så motløs av å stå på vent, ringte igjen og da hadde de pause også ble det glemt, håper jeg husker det i morgen. Midt oppi alt så er det mange små fine drypp, gode ting som skjer, ting jeg gleder meg over før jeg spinner videre på stresset mitt. De trodde jo jeg var bioplar men det er jeg altså ikke, det er ptsd. Svinger med å ser for meg det gode. de gode tingene jeg liker som holder meg oppe, drømmer meg bort om alle de flotte blomstene jeg skal plante til sommeren og hvor godt det skal bli å jobbe ute i hagen i timesvis, for da har jeg det godt Og ikke minst den lune fine uteplassen jeg skal ha i kveldssola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cupcake92 Skrevet 30. januar 2013 #282 Del Skrevet 30. januar 2013 Idag var jeg hos legen min igjen. Hun er fantastisk, gjorde dagen min god. Fikk to nye kjoler i posten! Jippi! Venter bare på den siste :D Overvåket også Ni No Kuni: wrath of the white witch - wizard edition, klarte å grabbe en til meg fra spaceworld idag før det ble utsolgt. Så jeg får den nok i posten på fredag. Da forsvinner jeg fra verdens overflate for en stund. JEG GLEDER MEG!!!!! Når jeg tenker på det begynner jeg å hoppe rundt. Så glad at jeg for at jeg fikk det. Må ha noe å spille i mellomtiden (som om jeg ikke har nok jeg skal spille), så kjøpte meg like gjerne Lego Harry Potter year 5-7. Syntes det andre var så morsomt tidsfordriv. Man slipper jo å tenke. Så nå skal jeg kose meg masse. Har en god boblende følelsene i meg idag. Det trenger jeg. Altflyter, kom tilbake! Jeg vil vite hvordan du har det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Testosteron Skrevet 30. januar 2013 #283 Del Skrevet 30. januar 2013 så kjøpte meg like gjerne Lego Harry Potter year 5-7. Kan jeg få låne? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cupcake92 Skrevet 30. januar 2013 #284 Del Skrevet 30. januar 2013 Kan jeg få låne? Selvfølgelig kan du det ^^, 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lunekjær Skrevet 30. januar 2013 #285 Del Skrevet 30. januar 2013 Jeg merker at ting virkelig går ille for tiden.. Er så dårlig at kroppen kobler ut funksjoner en etter en, og det er vel neppe noe særlig godt tegn.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Testosteron Skrevet 30. januar 2013 #286 Del Skrevet 30. januar 2013 Selvfølgelig kan du det ^^, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cupcake92 Skrevet 30. januar 2013 #287 Del Skrevet 30. januar 2013 Jeg merker at ting virkelig går ille for tiden.. Er så dårlig at kroppen kobler ut funksjoner en etter en, og det er vel neppe noe særlig godt tegn.. Det høres jo ikke bra ut i det hele tatt. Har du noen du kan snakke med? Eventuelt, skriv ned alle negative tanker. Det kan hjelpe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lunekjær Skrevet 30. januar 2013 #288 Del Skrevet 30. januar 2013 Det høres jo ikke bra ut i det hele tatt. Har du noen du kan snakke med? Eventuelt, skriv ned alle negative tanker. Det kan hjelpe Har jevnlige samtaler med fastlegen min, og så har jeg begynt på ny behandling. Men det er så ferskt at vi ikke helt har kommet i gang enda. Så har jo forsåvidt noen å snakke med, men føler jeg ikke kommer noen vei. Står bare på samme stedet og tramper, og klarer ikke å få noen til å skjønne hvor vanskelig jeg har det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 30. januar 2013 Forfatter #289 Del Skrevet 30. januar 2013 Tror jeg henger meg på her. Har hatt en helt for jævlig dag. Har bare lyst til å legge meg under dyna og stenge alt ut. velkommen inn Noen dager er det herlig (og kanskje til og med sunt!) å la være å stå opp, men om man gjør det hver dag, blir det fort en negativ spiral. Er det noe du syntes er kjekt å gjøre? Noe som får tankene over på noe annet? For meg er pusling terapi... Får fokuset over på noe annet, er ikke slitsomt og du kan gjøre det helt i ditt eget tempo... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 30. januar 2013 Forfatter #290 Del Skrevet 30. januar 2013 Stress periode delux for min del. Jeg kaver rundt som en desperat hval på land, ordner og fikser, tenker og bekymrer meg, jeg sitter fast i en vond karusell, pustevansker og alt det der, kroppen verker og jeg har har nok ihvertfall brystkreft samt lungekreft og pengene kommer ikke til å strekke til å det går til helvette med huset og at l som skal ordnes, for alt jeg veit så har grunnmuren rast sammen i morgen(f telehiv!.. og jeg sjekker og ordner, er dørene lukket, er hunden inne, hvor er barne, alt under kontroll alltid! Det er nok ptsd på sitt beste vil jeg tro, eller mitt etterslep av ptsd, det at stress er et av ordene i diagnosen forundrer meg ikke i det hele tatt. Å etter mange år med sterke smerter pga spenniger og traumedrit så holde jeg på å klikke på kroppen min, jeg orker ikke ha mere smerter så skal ta en tur til legen å si at jeg må ha lindring før jeg blir sprø. Prøvde å ringe dit i dag men blir så motløs av å stå på vent, ringte igjen og da hadde de pause også ble det glemt, håper jeg husker det i morgen. Midt oppi alt så er det mange små fine drypp, gode ting som skjer, ting jeg gleder meg over før jeg spinner videre på stresset mitt. De trodde jo jeg var bioplar men det er jeg altså ikke, det er ptsd. Svinger med å ser for meg det gode. de gode tingene jeg liker som holder meg oppe, drømmer meg bort om alle de flotte blomstene jeg skal plante til sommeren og hvor godt det skal bli å jobbe ute i hagen i timesvis, for da har jeg det godt Og ikke minst den lune fine uteplassen jeg skal ha i kveldssola huff. Jeg føler stresset ditt helt hit. Det må være forferdelig slitsomt å ha det sånn. Utrolig fint at du klarer å drømme deg litt bort også. Husk å vær direkte og ærlig med legen din. Det er lett å bagatellisere og underdrive når man først sitter der (i hvert fall gjør jeg det). Ta med deg en lapp med det du vil si. Kanskje han henviser deg til fysioterapi og? Noen legesentere har muligheter for å bestille time på nett. Du kan jo sjekke om ditt legekontor tilbyr det... Evt få noen til å ringe for deg eller minne deg på å ringe..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 30. januar 2013 Forfatter #291 Del Skrevet 30. januar 2013 Idag var jeg hos legen min igjen. Hun er fantastisk, gjorde dagen min god. Fikk to nye kjoler i posten! Jippi! Venter bare på den siste :D Overvåket også Ni No Kuni: wrath of the white witch - wizard edition, klarte å grabbe en til meg fra spaceworld idag før det ble utsolgt. Så jeg får den nok i posten på fredag. Da forsvinner jeg fra verdens overflate for en stund. JEG GLEDER MEG!!!!! Når jeg tenker på det begynner jeg å hoppe rundt. Så glad at jeg for at jeg fikk det. Må ha noe å spille i mellomtiden (som om jeg ikke har nok jeg skal spille), så kjøpte meg like gjerne Lego Harry Potter year 5-7. Syntes det andre var så morsomt tidsfordriv. Man slipper jo å tenke. Så nå skal jeg kose meg masse. Har en god boblende følelsene i meg idag. Det trenger jeg. Altflyter, kom tilbake! Jeg vil vite hvordan du har det Så fint du har noe å glede deg til! Og veldig kjekt å høre at du har en god dag! Det fortjener du I dag har jeg bakt eplekake til naboene (som viste seg å ikke være hjemme, så nå har jeg spist alt for mye kake og kastet opp alt for mye, så føler meg litt som dritt akkurat nå) Men jeg har vasket leiligheten i dag, og er halvferdig med et puslespill på 1000 brikker, så det er vel bra... Jeg har det ikke så bra for tiden, men håper det bare er en overgangsfase Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 30. januar 2013 Forfatter #292 Del Skrevet 30. januar 2013 Jeg merker at ting virkelig går ille for tiden.. Er så dårlig at kroppen kobler ut funksjoner en etter en, og det er vel neppe noe særlig godt tegn.. ånei! Det er veldig trist å høre! Har du ork/mulighet til å få en akuttime hos legen din? Det er ikke bra når man føler at alt svikter under en... Ikke la det gå enda lengre. Be om hjelp og krev å få den NÅ! (Vet det er enklere sagt en gjort, men du må ta vare på deg selv!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 30. januar 2013 Forfatter #293 Del Skrevet 30. januar 2013 Har jevnlige samtaler med fastlegen min, og så har jeg begynt på ny behandling. Men det er så ferskt at vi ikke helt har kommet i gang enda. Så har jo forsåvidt noen å snakke med, men føler jeg ikke kommer noen vei. Står bare på samme stedet og tramper, og klarer ikke å få noen til å skjønne hvor vanskelig jeg har det.. vet jeg har sagt det før, men det har hjulpet meg veldig å skrive ting ned før samtalen, så bare gir du lappen til legen din, så skjønner h*n kanskje alvoret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lunekjær Skrevet 31. januar 2013 #294 Del Skrevet 31. januar 2013 ånei! Det er veldig trist å høre! Har du ork/mulighet til å få en akuttime hos legen din? Det er ikke bra når man føler at alt svikter under en... Ikke la det gå enda lengre. Be om hjelp og krev å få den NÅ! (Vet det er enklere sagt en gjort, men du må ta vare på deg selv!) Jeg var hos ham for et par dager siden og forklarte situasjonen, men har blitt verre siden da (kroppslig sett). Jeg vurderte å be om en akuttinnleggelse, men jeg er så sliten at jeg tror ikke jeg hadde orket det (må reise et godt stykke for akuttinnleggelse, og kjenner ikke til stedet). Fikk medisiner som skal roe ned hodet litt, håper de hjelper. vet jeg har sagt det før, men det har hjulpet meg veldig å skrive ting ned før samtalen, så bare gir du lappen til legen din, så skjønner h*n kanskje alvoret Legen min forstår alvoret på en måte, men det meste vi har prøvd å få til har stoppet opp i neste instans. Det eneste han konkret kan gjøre akkurat nå er å legge meg inn akutt, men jeg tror ikke jeg orker det. For utmattet til å legges inn, da er du sliten da.. Det er vanskelig å skulle forklare at man føler seg på sitt verste noen sinne, når man ikke er destruktiv. Jeg er ikke akutt suicidal nå, det er ingen fare for livet mitt akkurat nå, jeg er bare så utrolig utmattet at jeg ikke orker noe som helst overhodet. I tillegg er hodet fullt av tanker og grubling, og alle tankene bryter meg fullstendig ned. Håper bare jeg klarer å holde meg på "jævlig sliten og hodekaos" en stund til, heller det enn å vippe over til å bli virkelig destruktiv. Da kan det bli skummelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raggy Skrevet 31. januar 2013 #295 Del Skrevet 31. januar 2013 huff. Jeg føler stresset ditt helt hit. Det må være forferdelig slitsomt å ha det sånn. Utrolig fint at du klarer å drømme deg litt bort også. Husk å vær direkte og ærlig med legen din. Det er lett å bagatellisere og underdrive når man først sitter der (i hvert fall gjør jeg det). Ta med deg en lapp med det du vil si. Kanskje han henviser deg til fysioterapi og? Noen legesentere har muligheter for å bestille time på nett. Du kan jo sjekke om ditt legekontor tilbyr det... Evt få noen til å ringe for deg eller minne deg på å ringe..? Har faktisk bestilt behandling hos psykomotorisk fysio men det var 6 til 8 timers venting... I mellomtiden må jeg finne på noe annet. Starta dagen med kroppen helt i spenn og skuldrene opp under ørene, svimmel som ei høne. Men det hjelper å røyke, da roer jeg meg å klarer å puste. Nå er snart stress perioden over og jeg går inn i den utmattede perioden, da sitter jeg å koper store deler av dagen, antagelig sliten etter stressperioden. Det gode er at jeg kjenner min syklus så måten jeg er på skremmer meg ikke lengre. Håper det går bedre med deg nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cupcake92 Skrevet 1. februar 2013 #296 Del Skrevet 1. februar 2013 Nå må jeg nesten skrive. Jeg tror jeg går under idag. Søsteren min er helt gal. Jeg føler for å hyle og skrike og banke noen opp. Hun skulle vær hos meg til søndag. Hentet henne igår. Da satt hun og sendte meldinger til typen hvert 5 minutt. Idag ba hun om å bli kjørt til han idag, og hentet imorgen igjen. Det er en times kjøring. Hver vei. Men nå vil hun ikke komme tilbake imorgen heller. Er på vei med henne til typen hennes nå. Tårene mine bare renner. Hun sitter og hyler til meg. Hvor slem jeg er, hvor jævlig jeg er, hvor forferdelig hun har det, at jeg er så ille. Jeg klarer ikke ramse opp alle glosene hun har lirt ut av seg. Det er alt for vondt. Men hun drar også opp eksen min, som fortsatt er forferdelig sårt. Huff. Må stoppe. Tårer og alt bare renner i en foss. Føler for å kræsje. Jeg har så vondt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lunekjær Skrevet 1. februar 2013 #297 Del Skrevet 1. februar 2013 Herregud, for en oppførsel?! Kanskje like greit hun er hos typen om hun skal oppføre seg sånn - og derfra kan hun klare å komme seg hjem selv dersom hun bare skal være sur og sint og kjip. *Klem til muffins* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cupcake92 Skrevet 1. februar 2013 #298 Del Skrevet 1. februar 2013 Hun bor med han. Så hun er vel hjemme nå. Jeg må stoppe for å kaste opp. Lurer på om hun har fått frem et sammenbrudd på meg nå. Jeg har så vondt at jeg finner ingen ord. Vi skulle på samme fest imorgen. Hvis hun er der takler jeg ikke å dra. Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Føler at jeg mister kontakten med meg selv nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ibanez Skrevet 1. februar 2013 #299 Del Skrevet 1. februar 2013 Altflyter: Det som skjedde hin dagen kunne endt alvorlig fatalt. Jeg får lyst til å bli med deg til psykologen og kjefte og stå på mitt at du trenger mer oppfølging og bli tatt på alvor! Har du noen rundt deg nå, venner eller familie? Cupcake, søster din hørtes forferdlig slem ut. Hvertfall akkurat nå. Er det greit å ha fysisk avstand fra henne nå? Og vet du hvorfor hun sa som hun sa? Jeg tror ikke hun hadde sagt å gjort det som ble sagt, om hun visste at det ville gå slik utover deg. God bedring og gode tanker sendes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cupcake92 Skrevet 1. februar 2013 #300 Del Skrevet 1. februar 2013 Hun er sånn hver gang noen ikke gjør akkurat som hun ber om. Ja, går greit være borte fra henne. Liker det best. For da sender hun bare alt det stygge på meldinger, det kan jeg ihvertfall ignorere. Som sagt, hun sier det bare fordi jeg ble lei meg. Fordi hun skulle være her, men er så jævlig opphengt i samboeren at hun ikke kan være borte fra han mer enn et døgn (og da skal det tekstes 24/7). Selvom de har bodd sammen i 3 år. Hun har ikke gjort noe alene eller med venninner på 3 år. Og jo, hun vet akkurat hva hun skal si for å få meg trist. Hun gjør det med vilje. Sier de styggeste tingene hun kan komme på. Bare for være jævlig. Jeg vet de seier at alkohol ikke løser noe. Men nå skal jeg lage meg en strawberry daiquiri og spille noe morsomt. For å skru av hjernen min. Før jeg gjør noe skikkelig dumt. Har ikke hatt så vondt på lenge. Føles ut som om jeg skal spy ut hele hjertet mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå