altflyter Skrevet 10. februar 2013 Forfatter #441 Del Skrevet 10. februar 2013 Hei, jeg er ny her i denne tråden, men har mange års erfaring med samme problematikk som dere og jeg håper jeg kanskje kan bidra med noe etter hvert. velkommen inn i dagboken vår! Blir kjekt å høre mer fra deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vinterspeil Skrevet 10. februar 2013 #442 Del Skrevet 10. februar 2013 Hei igjen. Så koselig å bli så godt tatt imot av dere. For å si litt om meg selv, så er jeg "voksen", er ferdig med småbarn for å si det slik. Jeg har slitt psykisk i ca 15 år, og det har vært mye att og fram angående diagnoser, medisiner, sikkert 50 forskjellige psykiatere etc.. Jeg har i perioder på 1-2 år hatt ulike behandlere som har hjulpet meg godt og med forskjellige ting. Vet ikke hva mer jeg skal si ... så det får komme etter hvert. Til deg Altflyter så må jeg si jeg ble veldig redd sa jeg leste at du bare gikk ut på havet! Får du ofte slike impulser? Og har du tatt det opp med noen behandler? Hva sa mannen som reddet deg? Du hadde utrolig flaks, og det er jeg utrolig glad for. Stor ære til deg som åpnet denne dagboken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cupcake92 Skrevet 10. februar 2013 #443 Del Skrevet 10. februar 2013 Kanskje søsteren din sliter selv, Cupcake? Bare teorier her, selvsagt ... men det høres ikke ut som en normal reaksjon å bli misunnelig fordi søsteren får seg jobb utenlands. Hei! Ja, det vet jeg at hun gjør. Problemet er at hun nekter å åpne seg til noen. Hun gikk en periode til psykiater, og fikk medisiner (noe jeg selv mener hun trenger). Men hun nektet å ta dem, nektet å gjøre noe for å hjelpe seg selv osv. Så de måtte avslutte behandling. Jeg prøver å få henne til å søke videre hjelp.. Men, det går ikke akkurat så bra. Hun blir utrolig sint når vi prøver å snakke med henne. Har ikke peiling på hvordan vi skal nå igjennom. Det går bare ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cupcake92 Skrevet 10. februar 2013 #444 Del Skrevet 10. februar 2013 Igjen har hun gjort dette til et helvete. Beklager skrivefeil, men jeg kan nesten ikke se. Bare gråter. ALT skal handle om henne. ALT!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vinterspeil Skrevet 10. februar 2013 #445 Del Skrevet 10. februar 2013 Igjen har hun gjort dette til et helvete. Beklager skrivefeil, men jeg kan nesten ikke se. Bare gråter. ALT skal handle om henne. ALT!!!! Huff, så utrolig slitsomt. Hva om du ignorerer henne når hun oppfører seg dårlig? Og ikke har noen forvent ninger om at hun skal oppføre seg bra? Bare en tanke --- klem til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 10. februar 2013 #446 Del Skrevet 10. februar 2013 Igjen har hun gjort dette til et helvete. Beklager skrivefeil, men jeg kan nesten ikke se. Bare gråter. ALT skal handle om henne. ALT!!!! Kjære deg. Da må du prøve å distansere deg - både fysisk og psykisk. Hvis du/dere har gjort alt for å hjelpe henne, og ingenting nytter, må du "redde deg selv". Prøv å fokusere på jobben du har fått og legg planer for livet der nede (når reiser du, forresten?). Det er dessverre ingenting du kan gjøre for å hjelpe søsteren din og familien din, da må du hjelpe deg selv. Sikkert veldig vanskelig, men fokuser på Spania! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cupcake92 Skrevet 10. februar 2013 #447 Del Skrevet 10. februar 2013 Blir bare et raskt innlegg nå. Skriver mer senere. Men jeg klarte det! Kall meg superpsykolog cupcake! Jeg fant ut hva som er galt nå. Hva som ligger bak. Hun snakker faktisk! Og hun er med til meg nå. Jeg visste det var samboeren hennes! Jeg har visst det i sikkert et år! Endelig innrømmer hun det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LadySizz Skrevet 10. februar 2013 #448 Del Skrevet 10. februar 2013 Da var helgen i Oslo over.. Snakk om bortkastet tid og penger.. Kom meg ikke avgårde med toget på Fredags morgenen,så min kjempesnille samboer tilbudte seg å kjøre meg nedover. Skulle nok sagt takk men nei takk,for fikk ett mega-anfall på formiddagen med masse gråting å skjelving. Har nesten ikke vært utenfor hotellrommet,drukket alt for mye alkohol,sovet alt for dårlig,og spist minimalt,så idag har jeg vært ute å kjørt ambulanse og vært på legevakten,for tiltet over for meg kan man si... De kunne ikke ta meg inn idag (såklart) så fikk tre valium og en henvisning til DPS imorgen igjen.. Fuck my life Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LadySizz Skrevet 10. februar 2013 #449 Del Skrevet 10. februar 2013 Har forresten ikke tatt Valiumen. Angsten min sier at det er jo umulig å putte i seg noe som sløver meg (redd for å miste kontrollen) Men er det noen her inne som har prøvd det,som kan fortelle litt hvordan det føles? For er redd jeg må ta det uansett etterhvert,for kroppen vil ikke roe seg ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vinterspeil Skrevet 10. februar 2013 #450 Del Skrevet 10. februar 2013 Har forresten ikke tatt Valiumen. Angsten min sier at det er jo umulig å putte i seg noe som sløver meg (redd for å miste kontrollen) Men er det noen her inne som har prøvd det,som kan fortelle litt hvordan det føles? For er redd jeg må ta det uansett etterhvert,for kroppen vil ikke roe seg ned. Jeg har det ikke sånn nå, men for endel år siden. Jeg "løste" det ved å ta en kvart tablett - kjenne etter virkning, så en halv, osv. På den måten hadde jeg kontroll følte jeg. Men jeg må legge til at da var jeg ikke vant til medisiner og hadde så mye angst at jeg merket selv en kvart tablett. Det er ikke sånn i da akkurat ... Håper virkelig at du får riktig hjelp i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LadySizz Skrevet 10. februar 2013 #451 Del Skrevet 10. februar 2013 Jeg har det ikke sånn nå, men for endel år siden. Jeg "løste" det ved å ta en kvart tablett - kjenne etter virkning, så en halv, osv. På den måten hadde jeg kontroll følte jeg. Men jeg må legge til at da var jeg ikke vant til medisiner og hadde så mye angst at jeg merket selv en kvart tablett. Det er ikke sånn i da akkurat ... Håper virkelig at du får riktig hjelp i morgen! Det er jo en måte å gjøre det på om jeg skal prøve meg på de.. Takk for svar Ja håper virkelig jeg får det jeg også..Er helt ute å kjører nå kjenner jeg. Har til og med kastet opp idag,og det har jeg aldri gjort under anfall tidligere.. Vil bare klare å roe meg såpass at jeg kan få sovet noe,blir jo gal av å ligge å vente på søvnen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cupcake92 Skrevet 11. februar 2013 #452 Del Skrevet 11. februar 2013 Hei! Imorgen reiser jeg til Spania! Storm.no melder 23 grader imorgen. Det høres egentlig bare helt herlig ut. Klarer ikke helt å forstå at jeg skal flytte dit men. Alt virker utrolig bra. Har fått Mail av mange av de jeg skal jobbe med som tilbyr midlertidig bosted og hjelp til å finne frem der nede! Åååååh :D dette blir så bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anoia Skrevet 11. februar 2013 #453 Del Skrevet 11. februar 2013 Hei! Imorgen reiser jeg til Spania! Storm.no melder 23 grader imorgen. Det høres egentlig bare helt herlig ut. Klarer ikke helt å forstå at jeg skal flytte dit men. Alt virker utrolig bra. Har fått Mail av mange av de jeg skal jobbe med som tilbyr midlertidig bosted og hjelp til å finne frem der nede! Åååååh :D dette blir så bra! Høres helt konge ut! God tur!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cupcake92 Skrevet 11. februar 2013 #454 Del Skrevet 11. februar 2013 Høres helt konge ut! God tur!! Takktakk! Skal komme innom jevnlig med strandbilder og lignende ^^ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 11. februar 2013 #455 Del Skrevet 11. februar 2013 Takktakk! Skal komme innom jevnlig med strandbilder og lignende ^^ Hei Cupcake! Du kjenner vel ikke meg, men jeg må innrømme at jeg har fulgt litt med på innleggene dine og syntes du er en alle tiders jente, som fortjener det aller aller beste! Må jeg få ønske deg masse lykke til videre! Håper vi får høre fra deg selv om du flytter så langt av gårde! I denne internettverdenen er det heldigvis korte avstander allikevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 11. februar 2013 Forfatter #456 Del Skrevet 11. februar 2013 Cupcake! Du må holde oss oppdatert på hvordan det går! Beklager at jeg ikke har vært så aktiv i det siste. Jeg har en veldig dårlig periode, og er redd jeg ville vært mer til skade enn til hjelp om jeg skulle sagt noe til dere. Kjekt å se at dagboken vår har begynt å leve sitt eget liv Jeg har ikke vært ute av sengen på tre dager av frykt for å møte verden, bli skuffet og gjøre noe dumt :\ Håper dere har det fint. Gode klemmer til dere alle <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 11. februar 2013 Forfatter #457 Del Skrevet 11. februar 2013 Hei igjen. Så koselig å bli så godt tatt imot av dere. For å si litt om meg selv, så er jeg "voksen", er ferdig med småbarn for å si det slik. Jeg har slitt psykisk i ca 15 år, og det har vært mye att og fram angående diagnoser, medisiner, sikkert 50 forskjellige psykiatere etc.. Jeg har i perioder på 1-2 år hatt ulike behandlere som har hjulpet meg godt og med forskjellige ting. Vet ikke hva mer jeg skal si ... så det får komme etter hvert. Til deg Altflyter så må jeg si jeg ble veldig redd sa jeg leste at du bare gikk ut på havet! Får du ofte slike impulser? Og har du tatt det opp med noen behandler? Hva sa mannen som reddet deg? Du hadde utrolig flaks, og det er jeg utrolig glad for. Stor ære til deg som åpnet denne dagboken mannen lurte på om det gikk bra, og så ringte de fra dps-et jeg var innlagt på og så kom de og hentet meg. Det er mer tanker enn impulser. Jeg er plaget med stemmer i hodet, og om jeg ikke gjør som dem sier, blir de uutholdelig. Det er tortur og da gjør jeg hva som helst for å slippe. Psykologene vet det, men de bare gir meg mer medisiner når jeg sier det. Er lei av å være dopet ned hele tiden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 11. februar 2013 Forfatter #458 Del Skrevet 11. februar 2013 Jeg har det ikke sånn nå, men for endel år siden. Jeg "løste" det ved å ta en kvart tablett - kjenne etter virkning, så en halv, osv. På den måten hadde jeg kontroll følte jeg. Men jeg må legge til at da var jeg ikke vant til medisiner og hadde så mye angst at jeg merket selv en kvart tablett. Det er ikke sånn i da akkurat ... Håper virkelig at du får riktig hjelp i morgen! sliter du fortsatt med angst, eller har du klart å takle den? Det dumme med medisiner er at de demper angsten, men de fjerner ikke problemet. Synd helsevesenet ikke skjønner det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vinterspeil Skrevet 11. februar 2013 #459 Del Skrevet 11. februar 2013 sliter du fortsatt med angst, eller har du klart å takle den? Det dumme med medisiner er at de demper angsten, men de fjerner ikke problemet. Synd helsevesenet ikke skjønner det... Jeg har litt angst av og til, men på langt nær slik det var da jeg ble syk første gang. Cipralex fjernet alle mine symptomer i starten og jeg følte meg helt frisk. Når jeg får angst nå er det gjerne en årsak jeg greier å se og gjøre noe med. Men, jeg har jobbet med dette i mange år, samt fått en diagnose, flere medisiner og gode leveregler ... som jeg langtfra alltid klarer å holde. Har du noen som kommer innom deg når du er dårlig sånn som du har vært nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cupcake92 Skrevet 11. februar 2013 #460 Del Skrevet 11. februar 2013 Hei Cupcake! Du kjenner vel ikke meg, men jeg må innrømme at jeg har fulgt litt med på innleggene dine og syntes du er en alle tiders jente, som fortjener det aller aller beste! Må jeg få ønske deg masse lykke til videre! Håper vi får høre fra deg selv om du flytter så langt av gårde! I denne internettverdenen er det heldigvis korte avstander allikevel. Hei! Tusen takk :-) det var veldig hyggelig å høre Dere skal få høre fra meg, skal oppdatere om hvordan livet er med sol og varme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå