Gå til innhold

Motivasjon og støtte til oss med psykiske lidelser

altflyter

Anbefalte innlegg

Gjest LadySizz

Høres ut som du tar deg en velfortjent pause! Selv sitter jeg og koser meg under dynen med fruktte i hånden og snus under leppen <3

Jeg leste en bok en gang (husker ikke hvilken), og der stod det noe veldig lurt om det å akseptere. var noe sånt som dette: Mange tror at om man aksepterer at noe er som det er, eller har vært som det har vært, så er det synonymt med å anerkjenne det. At man aksepterer noe, er så absolutt ikke å anerkjenne, men det er vanskelig å forstå forskjellen om man ikke tenker over den.

Når du anerkjenner vil du si til deg selv: Huff. dette har skjedd, og det er ingenting jeg kan gjøre med det. Nå er løpet kjørt og jeg kommer aldri noensinne til å kunne endre på det. Livet mitt er ødelagt. Jeg kan likegjerne gi opp...

Men om du aksepterer kan du si til deg selv: JA. dette har skjedd og det var ikke bra, men jeg skal ikke la dette prege hverdagen min. Nå skal jeg tenke framover og fokusere på hvordan framtiden skal bli så bra som mulig...

Ser du forskjellen? Mulig det ble litt rotete, men det hjalp meg veldig å skjønne forskjellen på de to...

Ser absolutt forskjellen,og jeg må nok jobbe mere med å akseptere ting. Som du skriver,tenke fremover og fokusere på fremtiden er noe som er mye sunner enn anerkjenne "feilene" man gjør.

Mange kloke ord å komme med du altflyter! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest LadySizz

Jeg får ikke sove. Ligger bare og tenker på at jeg skal til psykolog i morgen tidlig. Gruer meg. Kjenner henne ikke, og føler at hun dømmer meg veldig. Jeg kommer til å være kjempetrøtt. Hater å ikke få sove...

Ble det noe søvn på deg,og hvordan gikk det til psykologen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble det noe søvn på deg,og hvordan gikk det til psykologen?

sovnet kl syv i dag morges, og måtte opp ni, så kan ikke si jeg var veldig opplagt akkurat.

Psykologen ble bekymret fordi hun mente jeg var sløv og fjern (DET var rart at jeg var etter utallige netter med minimal søvn...) og så fikk hun legen der til å gi meg enda høyere dose med medisiner *sukk*

Hvordan har dagen din vært da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LadySizz

sovnet kl syv i dag morges, og måtte opp ni, så kan ikke si jeg var veldig opplagt akkurat.

Psykologen ble bekymret fordi hun mente jeg var sløv og fjern (DET var rart at jeg var etter utallige netter med minimal søvn...) og så fikk hun legen der til å gi meg enda høyere dose med medisiner *sukk*

Hvordan har dagen din vært da?

Er vel ikke rart nei om man sover dårlig/lite :/ Håper du finner sovehjertet snart så du får deg litt god dyp søvn,det trengs når man har en litt tung hverdag ellers.

Njaaa,har ikke skjedd stort. Sov alt for lenge (igjen). Kom meg en tur på butikken,men kjente uroen i kroppen.. Så nå er jeg hjemme igjen,ligger på sofaen,og her blir jeg vel til jeg skal legge meg inatt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det en ny kveld. I dag tar tankene rett og slett overhånd. Stemmene har begynt å dominere igjen, og alt er kaos. Må gørrtidlig opp i morgen for å hente medisiner (får ukesdosett, fordi jeg ikke får lov til å ha medisinene mine selv). Gruer meg til å stå opp, og er livredd for å forsove meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LadySizz

Da var det en ny kveld. I dag tar tankene rett og slett overhånd. Stemmene har begynt å dominere igjen, og alt er kaos. Må gørrtidlig opp i morgen for å hente medisiner (får ukesdosett, fordi jeg ikke får lov til å ha medisinene mine selv). Gruer meg til å stå opp, og er livredd for å forsove meg...

Er det noe "vi" her inne kan gjøre for å distrahere deg fra tankene/stemmene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe "vi" her inne kan gjøre for å distrahere deg fra tankene/stemmene dine?

Det hjelper meg å prate om det. Jeg føler meg veldig alene, og det er egentlig godt bare å si det til noen :)

Jeg kom meg heldigvis opp, OG jeg turde å gå gjennom byen for å hente dosetten, så dette var en seier for meg :)

Hvordan går det med dere i dag? :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper meg å prate om det. Jeg føler meg veldig alene, og det er egentlig godt bare å si det til noen :)

Jeg kom meg heldigvis opp, OG jeg turde å gå gjennom byen for å hente dosetten, så dette var en seier for meg :)

Hei! Så bra at du kom deg opp :klem: og at du gikk gjennom byen, det er jo sykt bra :klem:

Jeg har fortsatt ikke hørt noe fra jobben, men sånt tar vel litt tid. Men angster litt på det :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeey så bra gjennomført!

Jeg har begynt på antidepp og er ganske fornøyd med det, blir en kur på ca et år. Mye av stresset og skrekken er allerede ute av kroppen og det gjør så syyyyykt godt med en pause fra alt det der. Er litt slapp i nebbet men det stabiliserer seg etterhvert.

Litt sånn påskevær ute i dag å det er deilig, ja selvom jeg ikke gidder å gå ut da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LadySizz

Så bra! Viktig å ta med seg slik videre på veien også,så man kan se tilbake at man mestret en slik situasjon :)

Her går det greit. Gruver meg som en gal til å ta toget ned til Oslo imorgen tidlig,men det går vel greit.. Eller det går jo greit,det gjør det jo bestandig,bare hodet mitt som mener og tror noe annet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så bra at du kom deg opp :klem: og at du gikk gjennom byen, det er jo sykt bra :klem:

Jeg har fortsatt ikke hørt noe fra jobben, men sånt tar vel litt tid. Men angster litt på det :-(

Slikt pleier å ta tid. Du får nok svar snart:) men om du ikke får jobben, så må du love meg å ikke gi opp! Du har uendelig mange muligheter. Du må bare klare å se dem :klemmer:

Yeey så bra gjennomført!

Jeg har begynt på antidepp og er ganske fornøyd med det, blir en kur på ca et år. Mye av stresset og skrekken er allerede ute av kroppen og det gjør så syyyyykt godt med en pause fra alt det der. Er litt slapp i nebbet men det stabiliserer seg etterhvert.

Litt sånn påskevær ute i dag å det er deilig, ja selvom jeg ikke gidder å gå ut da :fnise:

så fint at du har funnet noe som virker på deg! Det må være en befrielse! Holder med deg i å la være å gå ut. Jeg har fått min dose frisk luft, så nå slapper jeg av foran peisen med en kopp te og snus (vet. Dårlig uvane, men jeg skal slutte når jeg blir litt bedre...)

Så bra! Viktig å ta med seg slik videre på veien også,så man kan se tilbake at man mestret en slik situasjon :)

Her går det greit. Gruver meg som en gal til å ta toget ned til Oslo imorgen tidlig,men det går vel greit.. Eller det går jo greit,det gjør det jo bestandig,bare hodet mitt som mener og tror noe annet :P

det er forferdelig når fornuften sier en ting, og kroppen sier noe annet. Du kommer til å klare det :) jeg skal heie på deg! Jeg pleier å lukke øynene og visualisere at jeg er et annet sted. Høres kanskje teit ut, men er verdt et forsøk. Det har hjulpet meg til å tørre å gå på bussen... Lykke til! :klem:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde telefonintervju nå, hvis han ikke ringer innen klokken 8 har jeg ikke fått jobben. Fy faen. Unnskyld at jeg banner. Håper ikke jeg sa noe feil. Er drit nervøs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde telefonintervju nå, hvis han ikke ringer innen klokken 8 har jeg ikke fått jobben. Fy faen. Unnskyld at jeg banner. Håper ikke jeg sa noe feil. Er drit nervøs.

Oi!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjetter han ringer klokken 19.25 ;)

19:25? Vel, det er ikke lenge til. Føler at håper synker mer og mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...