Gå til innhold

Motivasjon og støtte til oss med psykiske lidelser

altflyter

Anbefalte innlegg

Dette tenkte jeg og gjøre selv for ett par år siden.. Men "fornuften" (angsten) satte en stopper for det. Håper du får jobben,og får opplevd noe annet enn kjedelige Norge for en stund :)

Du skulle ha reist. Kjenner jeg har en liten klump i magen (angsten). Men nå er søknad sendt. Så får jeg jobben reiser jeg med en gang :)

Hvorfor gjør du det ikke nå? Det er aldri for sent vet du :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest LadySizz

Du skulle ha reist. Kjenner jeg har en liten klump i magen (angsten). Men nå er søknad sendt. Så får jeg jobben reiser jeg med en gang :)

Hvorfor gjør du det ikke nå? Det er aldri for sent vet du :-)

Jeg vet. Dumt at man lar slike ting som angst ta over,men sånn er hverdagen min dessverre,selv om det er på bedringens vei.

Hmmm,skulle jeg gjort det nå har jeg måtte flyttet fra forloveden min,for vet han aldri har blitt med på noe slik,og tror foreløpig at nervene mine ikke har taklet det.. Selv om tanken gir meg en skrekkblandet fryd ;)

Kjenner faktisk ei på Gran Canaria,som jobber som telefonselger,og hun har klart seg kjempefint der nede,både med lønn og bosted. Hun har vel bodd der i 3-4år nå,og lever livet etter beste evne :)

Håper det vil gå like bra for deg Cupcake,ser opp til dere som tar skrittet og faktisk gjør noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet. Dumt at man lar slike ting som angst ta over,men sånn er hverdagen min dessverre,selv om det er på bedringens vei.

Hmmm,skulle jeg gjort det nå har jeg måtte flyttet fra forloveden min,for vet han aldri har blitt med på noe slik,og tror foreløpig at nervene mine ikke har taklet det.. Selv om tanken gir meg en skrekkblandet fryd ;)

Kjenner faktisk ei på Gran Canaria,som jobber som telefonselger,og hun har klart seg kjempefint der nede,både med lønn og bosted. Hun har vel bodd der i 3-4år nå,og lever livet etter beste evne :)

Håper det vil gå like bra for deg Cupcake,ser opp til dere som tar skrittet og faktisk gjør noe :)

Det er ihvertfall bra at du er på bedringens vei :)

Det er jo en av grunnene til at det passer fint å reise nå, hatt en kjipt brudd, og lite interessert i mannfolk for tiden. Trenger å oppleve noe nytt. Har veldig flyskrekk, men har diverse sovetabletter og solbril som jeg kan ta før jeg reiser. Kan være dopa på flyet ned ^^

Jeg håper det selv! Skal flytte ned med en venninne (om jeg får jobben selvfølgelig). Sitter og ser på ledigheter nå, åh, det gjør meg så glad! Håper det går bra selv. Men jeg tror det kommer til å bli fint. Vinter er det verste jeg vet, jeg låser meg jo inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å forberede meg på nok en søvnløs natt, men siden den uansett blir søvnløs... hvorfor ikke kose seg litt i samme slengen? Jeg baker sjokoladekjeks uten oppskrift xD (Litt ymse hva jeg har av ingredienser) Blir spennende å se hvordan de blir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å forberede meg på nok en søvnløs natt, men siden den uansett blir søvnløs... hvorfor ikke kose seg litt i samme slengen? Jeg baker sjokoladekjeks uten oppskrift xD (Litt ymse hva jeg har av ingredienser) Blir spennende å se hvordan de blir!

Du må fortelle hvordan de blir! Dette kan bli spennende underholdning :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må fortelle hvordan de blir! Dette kan bli spennende underholdning :fnise:

Skuffet over hvor lite tiltro du har til meg ! :(:grine:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skuffet over hvor lite tiltro du har til meg ! :(:grine:

Det er jo midt på natten, plutselig kan sukker bli byttet ut med salt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo midt på natten, plutselig kan sukker bli byttet ut med salt :fnise:

:fnise: blir spennende å se. nå er de i ovnen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper inn i denne tråden jeg :)

To uker siden jeg kom hjem ifra ett opphold på DPS. Den første uken gikk utmerket,mens forrige uke var en eneste stor nedtur nesten :/ Føler det er vanskelig å takle alt alene plutselig,uten den tryggheten og støtten jeg hadde inne på DPS.. Har ukentlige samtaler med ei i psyk.tjenesten i kommunen min,men blir ikke det samme føler jeg.. Kjipt med slike nedturer når det har gått ganske greit en liten stund. :(

Det er veldig tungt i begynnelsen, men det blir enklere (Begynner å få en del erfaring med det nå... )

Den første nedturen etter å ha vært innlagt er alltid stor og vanskelig, men du kommer til å klare deg! Håper neste uke blir bedre for deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LadySizz

Det er veldig tungt i begynnelsen, men det blir enklere (Begynner å få en del erfaring med det nå... )

Den første nedturen etter å ha vært innlagt er alltid stor og vanskelig, men du kommer til å klare deg! Håper neste uke blir bedre for deg

Ja jeg håper det. Har pratet med to andre som var innlagt samtidlig som meg idag,og det går ikke så bra med de heller.. Så jeg er visst ikke alene om denne type nedtur.

Håper neste uke blir kjempe jeg også,men skal allerede prøve mitt beste imorgen,for å få unna noe av denne negative tankegangen,den hjelper veldig lite kan man si..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg håper det. Har pratet med to andre som var innlagt samtidlig som meg idag,og det går ikke så bra med de heller.. Så jeg er visst ikke alene om denne type nedtur.

Håper neste uke blir kjempe jeg også,men skal allerede prøve mitt beste imorgen,for å få unna noe av denne negative tankegangen,den hjelper veldig lite kan man si..

Jeg skal tenke masse positive tanker :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj... Jeg tror jeg laget litt mye røre.. Det blir ikke cookies... det blir cookie

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den ble faktisk god, men den ser ut som noe som har dødd :P

post-48064-0-77457000-1360019812_thumb.j

Endret av altflyter
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ble faktisk god, men den ser ut som noe som har dødd :P

De (den?) var jo søt da! Så jo god ut! Send noen biter til meg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for deg Cupcake som har søkt jobb, ønsker deg lykke til! Det høres deilig ut å bo i et annet land for en stund, nye impulser og andre omgivelser kan gjøre underverker.

Jammy så god kake Altflyter, når passer det med besøk? Hihi ;)

Det er veldig godt å skrive her for dere vet hva jeg snakker om og hvordan det oppleves. Jeg har ofte tenkt at det er de som gir opp som får hjelp, for spørsmålene om man ønsker å ta livet av seg kommer jo når man er inne til samtale(det er vel lov å snakke generelt om dette moderator...????)

Alltid er svaret mitt nei på disse spørsmålene og jeg tror det er mye av grunnen til at det ikke skjer noe for det er faktisk ikke krise. Jeg forstår jo det og at det blir en prioritering men alikevel, det er sært at så lenge man holder holdet så vidt oppe så får man ikke hjelp, for det går jo fra dag til dag, men noe bedre helse blir det ikke ut av det...

Nå skal jeg ut i arbeidstrening igjen, sist gang endte det med panikk. Det er et forundelig opplegg synes jeg, hvorfor ikke gi meg behandling først også lose meg ut i aktivitet? Nå er det motsatt, ingen behandling men krav til aktivitet. Det føles som at systemet har tenkt å kjøre meg helt i senk, trykke meg så langt ned som mulig og slite meg ut. Logikken i det hele er bakvendt. Jeg skulle så gjerne ha vært i aktivitet, det er ikke det, tenk å tjene penger.. Men sånn helsa er nå så er det ikke realistisk.

Jeg føler med dere som sliter med søvn, det gjorde jeg tidligere og holdt på å bli sprø. Sender over stor hauger med sovestøv til dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest LadySizz

Da gikk planene i vasken idag OGSÅ.. Klarte ikke komme meg opp før klokka 14,og deltok ikke på treningsgruppen jeg skal være med i hver Tirsdag som starter klokken 15.. Faan! :S Hvorfor er ting så bra i ett øyeblikk,så raser det ned fortere enn svint etter bare noen dager??

Er skuffet over meg selv,kjip følelse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for deg Cupcake som har søkt jobb, ønsker deg lykke til! Det høres deilig ut å bo i et annet land for en stund, nye impulser og andre omgivelser kan gjøre underverker.

Jammy så god kake Altflyter, når passer det med besøk? Hihi ;)

Det er veldig godt å skrive her for dere vet hva jeg snakker om og hvordan det oppleves. Jeg har ofte tenkt at det er de som gir opp som får hjelp, for spørsmålene om man ønsker å ta livet av seg kommer jo når man er inne til samtale(det er vel lov å snakke generelt om dette moderator...????)

Alltid er svaret mitt nei på disse spørsmålene og jeg tror det er mye av grunnen til at det ikke skjer noe for det er faktisk ikke krise. Jeg forstår jo det og at det blir en prioritering men alikevel, det er sært at så lenge man holder holdet så vidt oppe så får man ikke hjelp, for det går jo fra dag til dag, men noe bedre helse blir det ikke ut av det...

Nå skal jeg ut i arbeidstrening igjen, sist gang endte det med panikk. Det er et forundelig opplegg synes jeg, hvorfor ikke gi meg behandling først også lose meg ut i aktivitet? Nå er det motsatt, ingen behandling men krav til aktivitet. Det føles som at systemet har tenkt å kjøre meg helt i senk, trykke meg så langt ned som mulig og slite meg ut. Logikken i det hele er bakvendt. Jeg skulle så gjerne ha vært i aktivitet, det er ikke det, tenk å tjene penger.. Men sånn helsa er nå så er det ikke realistisk.

Jeg føler med dere som sliter med søvn, det gjorde jeg tidligere og holdt på å bli sprø. Sender over stor hauger med sovestøv til dere :)

Tror ikke helsenorge forstår seg selv alltid, jeg. Det virker i grunnen som om det meste er ganske tilfeldig. Man burde jo så klart ha fått hjelp til å bli bedre før man kastes ut igjen i verden, men det virker som om samfunnet har fått for seg at det er bedre å slenge flere inn i den evinnelige svingdøren i psykiatrien. Kan ikke forstå at det er så vanskelig å skjønne at om man gir folk litt mer tid,får de muligheten til å bli frisk, og da slipper de også å være inne i systemet for resten av livet.

Lurer på hvor mange konsulenter de må ansette før noen klarer å regne seg fram til at det er billigere med forebygging enn brannslukking...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gikk planene i vasken idag OGSÅ.. Klarte ikke komme meg opp før klokka 14,og deltok ikke på treningsgruppen jeg skal være med i hver Tirsdag som starter klokken 15.. Faan! :S Hvorfor er ting så bra i ett øyeblikk,så raser det ned fortere enn svint etter bare noen dager??

Er skuffet over meg selv,kjip følelse..

Selv om dette føles som et tilbakesteg, er det viktig at du husker på at du er ikke tilbake til utgangspunktet selv om noe går skeis en dag. Prøv å fokuser på de positive dagene, alt du har fått til i det siste.

Skriv ned grunner til at du skal være stolt av deg selv. aksepter at ikke alt går etter planen, men ikke la deg knekke av det. Neste gang klarer du å få vært med på treningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og angster over at jeg kanskje ikke får jobben. Det er tåpelig, jeg er fult klar over det. Man kan ikke få alle jobber man søker på. Og jeg søkte jo igår! Men det føles som om den jobben er liv eller død. Herregud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...