AnonymBruker Skrevet 2. januar 2013 #1 Skrevet 2. januar 2013 Det er så mange som henger seg opp i min jobb. Mange sier at jeg må få en ordentlig jobb, at det jeg gjør bare tull og masse sånt. Hvorfor? Så lenge det jeg gjør er lovlig, hvorfor har det noe å si hva jeg jobber med? Jeg har kanskje ingen vanlig jobb, jeg lager diverse ting, tegninger, malerier, 3D modeller og diverse, og selger det og tjener svært godt og lever av det. Jeg er min egen sjef og har min egen arbeidstid. Det er det jeg liker å gjøre. Er kanskje en bagatell, men jeg synes det er sårende når folk skal rynke på nesen og nesten kjefte på meg for min jobb. "Det er ikke noen jobb" har jeg til og med blit fortalt. Har også blitt fortalt at om det ikke var for internett så hadde jeg hatt noen jobb, vel, sant det, men det gjelder da svært mange andre jobber også. Jeg skjønner rett og slett ikke hvorfor. Plager det "deg" at jeg har den jobben jeg har? Er folk misunnelig på meg, i såfall hvorfor? Eller er det bare det at noen må ha noen å "hate" og jeg er et lett offer siden jeg ikke akkurat er noe A-4 menneske? Anonym poster: 4f8d192c17e53f3e4246f67bc647f2e5
Karenina Skrevet 2. januar 2013 #2 Skrevet 2. januar 2013 Det er hardt å livnære seg på noe slikt, og mange som ikke klarer det. At folk ber deg få en "ordentlig" jobb kan være fordi de er redd du skal stå uten inntekt plutselig? Du har jo større sikkerhet når du er tilknyttet et arbeidssted, fast lønn, ingen svinginger..
OneLove Skrevet 2. januar 2013 #3 Skrevet 2. januar 2013 Enig med deg. Det er ingens business hva du holder på med og hva du livnærer deg med. Du jobber, tjener penger og betaler skatt til det norske samfunnet og er ingen byrde for noen. Har også blitt fortalt at om det ikke var for internett så hadde jeg hatt noen jobb, vel (...). Anonym poster: 4f8d192c17e53f3e4246f67bc647f2e5 Det er jo bare idiotisk å si. Internett har uansett kommet for å bli, og det blir som å si at en lastebilsjåfør ikke hadde hatt jobb hvis det ikke var for asfalterte veier eller mange selgere hadde vært uten jobb hvis man ikke hadde funnet opp telefonen. Internett er et kommunikasjonsmiddel som åpner for muligheter man ikke hadde tidligere, akkurat som mye annen teknologi. 2
Capt. Obvious Skrevet 2. januar 2013 #4 Skrevet 2. januar 2013 Glem dem, du sier jo at du trives og at du i tillegg tjener svært godt for det. Det er det ikke alle som har kreative, selvstendige yrker som kan si, og det er nok en del misunnelse ute og går. Det er alltid de med en kjedelig, grå kontorjobb som skal rakke ned på andre som har fått det til selv. Å trekke frem at hvis ikke internett hadde eksistert så hadde du ikke hatt jobb er latterlig, og det tyder jo på at de som rakker ned på deg har jobber som kanskje ikke krever all verdens av kompetanse selv. Svært mange jobber i dag er direkte eller indirekte avhengig av nettet for å overleve. Bedrifter som f. eks Google, Facebook og andre sosiale medier hadde jo rett og slett ikke eksistert om det ikke hadde vært for nettet som infrastruktur. Det kan du gjerne påpeke neste gang noen prøver å være "smarte". 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2013 #5 Skrevet 2. januar 2013 Jeg beundrer deg Forsøker å etablere meg som frilanser selv. Drit i dem. Folk i dette landet er så utrolig konforme og A4 og trygghetssøkende at det er til å spy av. Og ja, jeg tror faktisk at mange er misunnelige, samtidig som de er altfor feige til å prøve å stå på egne ben. Si til dem at "takk, men nei takk, jeg setter veldig stor pris på friheten jeg har, å få drive med det jeg vil når jeg vil og attpåtil tjener jeg bra på det, så jeg må jo gjøre noe riktig her". Anonym poster: dcade28a67720992b233b35aef25d5a2 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2013 #6 Skrevet 2. januar 2013 hadde det ikke vært for internett.... spør disse folka om hvordan jobben deres hadde vært uten epost for eksempel. Anonym poster: dcade28a67720992b233b35aef25d5a2 1
momo Skrevet 2. januar 2013 #7 Skrevet 2. januar 2013 Høres jo ut som du virkelig har drømmejobben. Er vel kanskje noen som er missunnelige og, over at du faktisk klarer å leve bra på det du gjør. 2
Gjest Crazycatlady Skrevet 2. januar 2013 #8 Skrevet 2. januar 2013 Det er rett og slett noen som bare må blande seg opp i hva andre driver med. Jeg syns det høres ut som en drøm å kunne gjøre noe sånt Nå har jeg desverre ikke noe særlig med talent,men jeg syns det er kjempeflott at andre får det til Ville ikke brydd meg om dem.Så lenge du driver med noe du har lyst til så er det det som er viktig,og ikke hva de mener
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2013 #9 Skrevet 2. januar 2013 Jeg for tyn for det helt motsatte. At jeg ikke klarer meg alene, at uten mor staten dør jeg, at jeg er konform, kjedelig, at jungelens lov eksisterer og uten en arbeidsgiver dør jeg osv...
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2013 #10 Skrevet 2. januar 2013 Jeg for tyn for det helt motsatte. At jeg ikke klarer meg alene, at uten mor staten dør jeg, at jeg er konform, kjedelig, at jungelens lov eksisterer og uten en arbeidsgiver dør jeg osv... NAVer?
Chloe- Skrevet 2. januar 2013 #11 Skrevet 2. januar 2013 TS: Mottar du noen form for stønad? Betaler du skatt?
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2013 #12 Skrevet 2. januar 2013 NAVer? Nei, jeg er i offentlig stilling og får ofte tyn for det. At jeg ikke finner min indre John Galt og står på mine egne ben liksom...
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2013 #13 Skrevet 2. januar 2013 TS: Mottar du noen form for stønad? Betaler du skatt? Nei, jeg tjener mine egne penger, mottar ingen stønad eller trygd og betaler skatt som alle andre. Det har jeg også sagt, men ser ikke ut som det er godt nok. Det er hardt å livnære seg på noe slikt, og mange som ikke klarer det. At folk ber deg få en "ordentlig" jobb kan være fordi de er redd du skal stå uten inntekt plutselig? Vel, da bør dem si det på en hyggelig måte? For slik det kan tolkes så er det mer sutring fra dem. De angriper meg mer eller mindre, de har ikke sagt "jeg er litt bekymret for deg", også rakker de ned på mitt arbeid, eller hobby, som de kaller det "for det er jo ikke noe arbeid", som de bruker å si. Er for det meste fra familie og venner av dem, og det var ikke akkurat en hyggelig nyttårsaften jeg hadde da de skulle diskutere meg i selskapet og hvot "lite" jeg gjør i hverdagen. Anonym poster: 4f8d192c17e53f3e4246f67bc647f2e5
Pringle Skrevet 2. januar 2013 #14 Skrevet 2. januar 2013 (endret) Kanskje de ikke forstår hva jobben din går ut på og derfor tror du bare diller. Mange jobber er nå så abstrakte og genererer lite fysisk materiale - selge tjenester, formidle tjenester, passe på at ting blir gjort osv at det er vanskelig å forholde seg til. Det er enklere å se for seg hva en søppeltømmer gjør, enn en controller. (Skrivefeil) Endret 2. januar 2013 av Pringle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå