Gå til innhold

Poserings tips..

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Min kusine skal være fotograf for oss, og ho ba oss komme med ideer til posering.. Noen som har noen forslag?

Vil ikke bare være kjedlige heller...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

se på bryllupsbildene som ligger i albumet

Skrevet

Hvis du har tenkt å ta bilder mens du sitter på gresset kan det være en fordel å ha med seg et grønt teppe. Jeg fikk stor våt flekk bak på min kjole etter å ha sittet i litt vått gress da vi tok bilder... Jeg merket det ikke engang, så det bare på noen av bildene da vi fikk dem igjen..... :ler:

Gjest gjest1
Skrevet

Blir ikke å sitte ute, nei! Er nok snø her opp ennda..

Skrevet

Hvis dere kan danse litt, så hadde det kanskje vært morsomt med bilder i dansepostitur? Må jo stilles opp, så dere får vist dere fram, men det hadde jo vært litt morsomt med litt Ginger Rogers og Fred Astaire stil. :)

Hvor skal dere ta bildene? I kirken, eller i studio eller noe annet sted? Hvis det er en fin trapp der dere skal fotograferes, så kan dere jo bruke den.

Catzy

Skrevet

Kanskje dere kan ha snøballkrig...?

Remedier kan være greit å ha, som fex en flaske champagne og glass, dere kan dele en pølse eller en ispinne, en stor brus og to sugerør....

Da vi ble fotografert to fotografen over to hundre bilder. Noen av dem ble tatt helt på slutten, vi stod på Ekebergkafeen og så utover Oslofjorden. Vi står med ryggen til fotografen, og jeg følte at han satt og tok bilder av rompa mi. Det var kjempeekkelt å stå der med et kamera en halv meter bak oss og jeg tenkte ærlig talt dette kan da umulig bli bra! :ler:

Men jammen er det de bildene som er finest, du ser hele oss stå hånd i hånd med brudebuketten mellom oss. Vi står litt og "henger" altså ikke sånn oppstilt men helt naturlig, og titter på en måte ut på fremtiden. Og du ser hele Oslofjorden, og alle Langøyene foran oss....

Utrolig stemningsfullt!!

Skrevet

Så fint at du får noen du kjenner til å ta bildene! Da blir det sikkert litt mer avslappet. Vi skal også bruke noen vi kjenner, en venninne som jeg har tatt masse bilder sammen med. Kjæresten min har en tendens til å bli litt anstrengt på offisielle bilder, så vi valgte bevisst å bruke venninna mi. Hun synes det er kult å bli spurt, og har legger slagplan allerede :ler:

Så vi skal bare herje litt rundt, og det blir det nok bra bilder av.

Vi gifter oss på samme sted som mine foreldre for 32 år siden, så pappa lurte på om vi kunne ta bilder fra hagen der oppstilt sånn som de var. Kjempesjarmerende.. pappa legger seg ikke opp i planleggingen annet enn det vi spør ham om, men akkurat det ville han gjerne ha.

M

Skrevet

TEX:

Da vi ble fotografert to fotografen over to hundre bilder. Noen av dem ble tatt helt på slutten, vi stod på Ekebergkafeen og så utover Oslofjorden. Vi står med ryggen til fotografen, og jeg følte at han satt og tok bilder av rompa mi. Det var kjempeekkelt å stå der med et kamera en halv meter bak oss og jeg tenkte ærlig talt dette kan da umulig bli bra!  

Men jammen er det de bildene som er finest, du ser hele oss stå hånd i hånd med brudebuketten mellom oss. Vi står litt og "henger" altså ikke sånn oppstilt men helt naturlig, og titter på en måte ut på fremtiden. Og du ser hele Oslofjorden, og alle Langøyene foran oss....  

Utrolig stemningsfullt!!

Jeg har tydeligvis gått glipp av noe her!?? :wink: Er du allerede gift?? Har du kanskje vært gift før?? Har du tatt brudebildene på forhånd??? Mulig det er tidlig på morgenen for meg - men fortell!!!!! :wink::)

Klem

Ninach

Skrevet

Jeg syns det er stilig med bilder med litt bevegelse i, jeg! Bilder hvor det virker som om paret ikke vet at fotografen knipser, og bilder i litt utradisjonelle omgivelser.

Skulle jeg gjort det hele på nytt skulle vi ha pratet mye mer grundig med de som tok bildene våre (selv om vi har maaange fine)slik at det hadde vært litt mer "planlagt". Det ble en del stress de siste dagene før, og fotografene våre (to venner) kom ikke til byen før kvelden før, så da ble det ikke tid til en liten rekognoseringsrunde der vi skulle ta bildene...

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei. Vi skal også ha ei fotokyndig venninne som fotograf. Vi skal ta en runde sammen med henne et par uker før bryllupet for å finne gode steder å ta bildene.

Det bør dere også gjøre. Finn fine steder. Finnes det et vann dere kan ha i bakgrunnen? En fin benk, fine trær, en fin vegg, en strand, en fin trapp eller noe annet som kan gjøre seg? Når dere tar denne runden, bør dere kanskje gjøre det omtrent på samme tidspunkt på dagen som dere skal ta bildene. Da kan fotografen også se hvordan sollyset er på det tidspunktet.

Skrevet
Jeg har tydeligvis gått glipp av noe her!?? :wink: Er du allerede gift?? Har du kanskje vært gift før?? Har du tatt brudebildene på forhånd??? Mulig det er tidlig på morgenen for meg - men fortell!!!!! :wink::)

Med fare for å bli halshugget av folk som syns jeg forteller denne historien hele tiden,

ta deg en titt her... :wink:

Skrevet

Tex: jeg syntes det var utrolig morsomt! :ler: Kan ikke huske sit gang jeg lo så godt! En knall bra affere, med et godt resultat! :wink:

Gjett om jeg er kjempeenig.... :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...