Gjest MammaMia Skrevet 2. januar 2013 #1 Skrevet 2. januar 2013 Vi har ei jente på snart 12 år som i perioder ikke tør å legge seg alene. Hun er ei empatisk jente som er flink til det meste, både på skolen og hjemme. Hun er mørkeredd og husredd og tør ikke å legge seg alene på kvelden. Hun blir liggende å rope på mamma hele kvelden, og det ender som regel opp med at jeg må ta henne med meg i vår seng og legge meg sammen med henne. Dette begynner å bli meget slitsomt, da vi ikke får noe som helst voksentid. Mamma kan heller aldri dra bort på besøk! Jeg prøver å spørre henne om hva det er som plager henne, men som regel sier hun at hun ikke vet. Andre ganger tenker hun på døden, naturkatastrofer etc. Hun er som regel kvalm da hun skal legge seg. Hun sovner alltid for sent, og dette fører til at hun får for lite søvn og det gjør jo generelt hverdagen tyngre. Det går greit da hun ligger over til venninner, og når de overnatter hos oss. Hun tør ikke overnatte hos besteforeldre uten at de legger seg samtidig som henne. Hun har jevnlige samtaler med helsesøster og det synes hun er nyttig. Hun synes ikke situasjonen er bra selv, og synes det er flaut at småsøsknene er flinkere enn henne til å legge seg om kvelden. Vi er frustrerte foreldre som ikke alltid klarer å opptre på best mulig måte når klokka nærmer seg 23 og jenta fortsatt ligger og roper på mamma. Noen ganger blir vi sinte og kjefter på henne, og andre ganger klarer vi å lande situasjonen. Da er resultatet som regel at hun sovner i mamma og pappas seng. Er det noen her som har tips til oss? Har noen erfaring med mindfulness CD? Noen som har brukt det i forbindelse med leggetid? Blir takknemlig for gode tilbakemeldinger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå