Gå til innhold

Fjordland juletallerken, hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det selges ikke her jeg bor. (Glem det første innlegget, skrev det sånn for å slippe å forklare.)

De fleste ingrediensene er ikke mulig å få tak i separat. Feires ikke jul heller.

Så den første Fjordlandpakka jeg fikk i posten var vidunderlig (porto 300kr :sjokk:)! Men den jeg fikk nå må visst kastes, noe som selvfølgelig er trist.

Anonym poster: f4cdaaa6bce23734a99a0c7b0b217d8d

Kan du ikke be noen sende pinnekjøtt til deg? Det holder seg jo lenge.

Så lager du det selv. Kolrabi finner du sikkert i butikken? :)

Skrevet

Pinnekjøtt er en god idé, men kålrabi er ikke bare enkelt å finne i utlandet!

Knutekål er derimot ganske vanlig i store deler av verden, og siden den kan erstatte kålrabi i ertesuppe og lapskaus, vil jeg tro at det er mulig å lage stappe av den også.

:heks:

Skrevet

Pinnekjøtt er en god idé, men kålrabi er ikke bare enkelt å finne i utlandet!

Knutekål er derimot ganske vanlig i store deler av verden, og siden den kan erstatte kålrabi i ertesuppe og lapskaus, vil jeg tro at det er mulig å lage stappe av den også.

:heks:

Du kan jo prøve å se først?

Blir litt dumt hvis du bestiller pinnekjøtt så er det ikke godt med knutekål.

Håper du får en skikkelig julemiddag snart! Forstår godt at du ønsker deg det :)

Skrevet

Som erstatning for kålrabistappe ville jeg heller satset på gresskarpuré (feks av butternut squash) eller søtpotetpuré - det likner mer smaksmessig og fargemessig enn knutekål, etter mitt syn, og burde også være lettere å få tak i i store deler av verden.

Anonym poster: 63479b7b02bb5456ebeadf6d99b587a4

Skrevet

Takk for tips i forhold til å finne på noe annet, selv om det nok blir vanskeligere enn dere forstår. Men skal be om å få tilsendt pinnekjøtt (Fjordland) tross dyr porto igjen. Får håpe ikke denne også tar en måned i postgang.

Siden det var enstemmig kast, så blir det kast av denne.

Skrevet

Takk for tips i forhold til å finne på noe annet, selv om det nok blir vanskeligere enn dere forstår. Men skal be om å få tilsendt pinnekjøtt (Fjordland) tross dyr porto igjen. Får håpe ikke denne også tar en måned i postgang.

Hvorfor fjordland?

Du kan jo bestille fra en kjøttprodusent der de sender deg skikkelig pinnekjøtt?

Så damper du det hjemme selv.

Koker poteter, og som AB #24 sier, så er iallefall søtpotetpurè (eller stappe) kjempegodt! Du kan også blande litt gulrot og potet i den stappa :)

Skrevet (endret)

Fjordlandmiddager må da bli bedervet i posten? De skal jo oppbevares i kjøleskap. Endret av Out
Skrevet

Fjordlandmiddager må da bli bedervet i posten? De skal jo oppbevares i kjøleskap.

Når man har vært stasjonert lenge i utlandet med hjemlengsel, og landet man bor i i tillegg har mye lavere terskel for hva som betegnes trygg mat, da slutter man å være så pirkete på sånt.

Har aldri blitt syk av postlevert mat, selv om det egentlig er kjølevarer.

Men flytur PLUSS 14 dager etter forbruksdato fikk tilogmed meg til å tvile. Derav innlegget.

Skrevet

Hvorfor fjordland?

Du kan jo bestille fra en kjøttprodusent der de sender deg skikkelig pinnekjøtt?

Så damper du det hjemme selv.

Koker poteter, og som AB #24 sier, så er iallefall søtpotetpurè (eller stappe) kjempegodt! Du kan også blande litt gulrot og potet i den stappa :)

Har du link til en kjøttprodusent som sender? :)

Skrevet (endret)

Spekehuset.no

Pølsemannen.no

Spar på Voss: "

Sending av pinnekjøtt og andre sesongvarer til hele landet."

Kansje du kan ringe og høre om de kan sende til deg også?

Problemet er jo at det kansje er lite igjenn nå. Men du kan jo kansje ringe uansett og bare spørre, kansje de er snille med deg? :)

Endret av Notisblokk
Skrevet

Spekehuset.no

Pølsemannen.no

Spar på Voss: "

Sending av pinnekjøtt og andre sesongvarer til hele landet."

Kansje du kan ringe og høre om de kan sende til deg også?

Problemet er jo at det kansje er lite igjenn nå. Men du kan jo kansje ringe uansett og bare spørre, kansje de er snille med deg? :)

Sitatet ditt fra Spar på Voss sier jo at de sender til hele landet. Men dette er snakk om utland, ikke-vestlig land.

Men jeg skal kikke på de andre linkene. Takk! :)

Skrevet

Sitatet ditt fra Spar på Voss sier jo at de sender til hele landet. Men dette er snakk om utland, ikke-vestlig land.

Men jeg skal kikke på de andre linkene. Takk! :)

Ja jeg vet, men kansje de vil sende til deg alievell hvis du ringer og spør fint? :)

Håper du får bestillt noe! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...