AnonymBruker Skrevet 2. januar 2013 #1 Skrevet 2. januar 2013 Jeg føler meg som en idiot. Har alltid vært skeptisk til nettdating, men for et par uker siden lot jeg meg overtale av en kompis og laget meg en profil på sukker. Det tok bare et par timer før en kjempeflott gutt skrev til meg. Han var veldig hyggelig og vi skrev sammen hver kveld i en ukes tid før han spurte etter nummeret mitt. Da vi snakket på telefon begynte jeg å reagere på at han foretrakk å snakke om seg selv. Hvis han stilte meg et spørsmål hørte han meg aldri ferdig før han begynte om seg selv igjen. Og han begynte å sende alt for mye sms. En kveld jeg var ute med venniner gikk jeg med på å møte.han for å hilse på.. Vi snakket sammen i en times tid før jeg unnskyldte meg og gikk tilbake til venninene mine. Da begynte det. Han sendte meg meldinger hvert tiende minutt med kjærlighetserkleringer. Jeg svarte litt avvisende på noe av det som kom, resten ignorerte jeg fordi jeg tross alt var på byen med venner. Da snudde meldingene til å bli hets av meg, fy f.. så patetisk du er osv. Sånn har det fortsatt hele denne uka. Det kommer kjærlighetserklæringer og hatmeldinger om hverandre til alle døgnets tider. Og det nytter ikke be han slutte å ring og skrive til meg. Har slettet profilen på sukker og mått blokker han på facebook fordi han begynte å hetse meg der.. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå. Begynner å bli litt redd.. Anonym poster: e6f356167eba738aed5c5f0b950f0bbb
Tøffeldyret Skrevet 2. januar 2013 #2 Skrevet 2. januar 2013 Ta vare på meldingene, så du kan bruke dem som bevis hvis du velger å anmelde. 4
Gjest SpaceBaby Skrevet 2. januar 2013 #3 Skrevet 2. januar 2013 Høres ikke bra ut. Sånn jeg ser det har du tre muligheter: 1) Kontakte politiet (kan desverre ta en liten evighet) 2) Ignorere det og satse på at det går over (noe som slettes ikke er sikkert) 3) Få noen mannlige kompiser av deg til å "skremme" ham litt (holder en knapp på den) 3
rosa_smurf Skrevet 2. januar 2013 #4 Skrevet 2. januar 2013 Jeg hadde en sånn også. Men han kom på døren, sto å banket på i over 20 minutter flere ganger. Ringte politiet flere ganger uten har det hjalp. Jeg fant ut at det eneste måten å bli kvitt han på var å bruke noe han hadde sagt mot han. Altså han sa en gang at han hvertfall ikke skulle bli far før han var over 30. Så jeg begynte å late som jeg var så klar for å få barn igjen. sa jeg hadde sluttet på prevansjon for at jeg ville bli gravid og det spilte ingen rolle for meg hvem som var faren osv..... I tillegg så tok jeg tlf hver gang han ringte, men det eneste jeg snakket om var ønske om å bli gravid, hva jeg og gutten jeg har hadde gjort på og jeg rapet i tlf når jeg Det tok bare 4 dager så hørte jeg ikke mer fra han, og han blokket meg fra facebook.... Er ikke sikkert det funker for deg, men i mitt tilfelle var det mer effektivt en å ringe til politiet. Eller kansje det var begge deler 9
Reaper Skrevet 2. januar 2013 #5 Skrevet 2. januar 2013 Få deg besøksforbud mot ham. Skal nesten ingenting til for å få det.
Gjest meh Skrevet 2. januar 2013 #6 Skrevet 2. januar 2013 (endret) Gjør det helt klart at du vil anse all videre kontakt som trakassering og at du vil anmelde han tvert hvis det fortsetter, hvis han fortsetter å kontakte deg etter dette så holder jeg en knapp på det tredje forslaget til Spacebaby. Går fint an å skremme en person uten å begå lovbrudd, eller ved å begå lovbrudd som er veldig vanskelig å dømme noen for siden det bare blir ord mot ord. Endret 2. januar 2013 av meh
Sommee Skrevet 2. januar 2013 #7 Skrevet 2. januar 2013 Og angående sukker, så blokkerer du bare han, så ser han ikke deg, og ikke du han. Så kan du fortsette som vanlig der. 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2013 #8 Skrevet 2. januar 2013 Få deg besøksforbud mot ham. Skal nesten ingenting til for å få det. Akkurat som politiet ikke har nok å drive med... Men selvfølgelig, dersom du er virkelig redd for at han skal skade deg, bør du gå til politiet. Anonym poster: ae98f87416f9fba6553dff8d0c2c370c
Gjest Amazing Cunt Wig Skrevet 2. januar 2013 #9 Skrevet 2. januar 2013 Si du er en hot-wife som tenner på forhold hvor mannen ikke kan røre sin kvinne og/eller andre kvinner, mens kvinnen kan ha multiple seksuelle relasjoner. Om ikke det skremmer ham vekk bør du bli alvorlig redd
BeSafe Skrevet 2. januar 2013 #10 Skrevet 2. januar 2013 Du skal på ingen måte føle deg dum! Stalking er en form for besettelse som eksisterer i stalkeren hode. Dvs at det er ingen ting du kunne, gjort, latt være å gjort eller gjort annerledes. For stalkeren er dette helt logisk - for oss andre er det uforståelig. Stalking har blitt et lite "buzz-word", men det er faktisk slik at 1 av 6 kvinner opplever stalking i en eller annen for i løpet av livet. Stalking er videre en situasjon som er potensielt farlig og krever en eller annen form for håndtering. Og desverre er det slik at Politiet sjelden er rett instans for denne typen håndtering, fordi de er reaktive - de kan ikke ta affære før det er begått straffbare handlinger - og så langt fra beskrivelsen din, ser jeg ikke at så har skjedd. For i motsetning til de fleste andre siviliserte vestlige land, mangler Norge en anti-stalking lov. Det gis noen råd her... Men etter å ha jobbet med dette fagfeltet i mange år, kan jeg ikke umiddelbatrt hive meg på disse - med unntak av dette med å samle dokumentasjon! Det var et godt råd! Ikke fall for fristelsen til å benytte vold ogskremsler! Det vil garantert ødelegge ethvert forsøk på å håndtere dette! Du vil finne flere gode råd på www.stalking.no - en non-profit ressurs side for anti stalking amanagement. Her finner du også en gratis initialanalyse, som vil være et godt verktøy i det å utarbeide en håndteringsstrategi. Her finner du gode råd! Jeg råder deg uansett til å gjøre "noe" så tidelig som mulig, før atferden eskalerer for langt. Send meg gjerne en PM for mer informasjon! 2
-Jiinxs- Skrevet 2. januar 2013 #11 Skrevet 2. januar 2013 Du har vel muligheten å blokkere tlfnr, om du har en relativt ny mobil (smartphone?)?
Wolfmoon Skrevet 2. januar 2013 #12 Skrevet 2. januar 2013 Gi beskjed til sukker, blokker nummeret, kontakt politiet, ikke svar.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2013 #13 Skrevet 2. januar 2013 Jeg hadde en sånn også. Men han kom på døren, sto å banket på i over 20 minutter flere ganger. Ringte politiet flere ganger uten har det hjalp. Jeg fant ut at det eneste måten å bli kvitt han på var å bruke noe han hadde sagt mot han. Altså han sa en gang at han hvertfall ikke skulle bli far før han var over 30. Så jeg begynte å late som jeg var så klar for å få barn igjen. sa jeg hadde sluttet på prevansjon for at jeg ville bli gravid og det spilte ingen rolle for meg hvem som var faren osv..... I tillegg så tok jeg tlf hver gang han ringte, men det eneste jeg snakket om var ønske om å bli gravid, hva jeg og gutten jeg har hadde gjort på og jeg rapet i tlf når jeg Det tok bare 4 dager så hørte jeg ikke mer fra han, og han blokket meg fra facebook.... Er ikke sikkert det funker for deg, men i mitt tilfelle var det mer effektivt en å ringe til politiet. Eller kansje det var begge deler Og nå troller stalkeren din kvinneguiden om at alle kvinner er ute etter å lure mannen og at det ikke bryr seg om hvem faren er Anonym poster: 0a4dee2795bbeadb526e1fe9debbe1ec 1
Gjest *Maja* Skrevet 3. januar 2013 #14 Skrevet 3. januar 2013 Jeg hadde faktisk skiftet nummer og fått hemmelig nummer. Ville også sagt ifra at om han trakasserer deg mer så vil ham bli politianmeldt. 1
Torepop Skrevet 3. januar 2013 #15 Skrevet 3. januar 2013 Gud, han her høres jo ikke helt stabil ut. enig med mange over her. Kontakt politiet og spar på meldingene!!
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2013 #16 Skrevet 3. januar 2013 ÅÅh jeg hadde også en sån en! Stakkars deg altså... Det som tilslutt funket delvis var at en venn av meg med veldig mørk og truende stemme tok telefonen når han ringte, sa han var kjæresten min og at han ikke kom til å akseptere at han ringte til dama hans mer. Anonym poster: 5e74fc501224712f2a1e3ed638c926b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå