Gå til innhold

Straff for å reise på ungdomsbillett? (over 26 år)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber både på innsjekk før sikkerhetskontrollen og ved gate! :) Og ja, det hender vi sjekker legitimasjon både før sikkerhetskontrollen og etter...

Så om du velger å være uærlig for å spare noen hundrelapper så får det være din sak... Jeg kan ikke svare for hvor strenge og konsekvente mine kollegaer er når det gjelder ung.billetter.

Men jeg sjekker alltid legitimasjon... Så får virkelig håpe jeg treffer på deg! Det kunne vært morsomt...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg jobber både på innsjekk før sikkerhetskontrollen og ved gate! :) Og ja, det hender vi sjekker legitimasjon både før sikkerhetskontrollen og etter...

Så om du velger å være uærlig for å spare noen hundrelapper så får det være din sak... Jeg kan ikke svare for hvor strenge og konsekvente mine kollegaer er når det gjelder ung.billetter.

Men jeg sjekker alltid legitimasjon... Så får virkelig håpe jeg treffer på deg! Det kunne vært morsomt...

Du jobber tydeligvis ikke i Nord-Norge! "Noen hundrelapper"..haha. Du har ikke peiling på prisnivået, tydeligvis. Man kan spare så mye at når man evt. får en bot, vil det være verdt det.

Hvis man (i Oslo og Trondheim i alle fall) sjekker inn via nett og så bare drar kortet når man skal videre, er det ingen som trenger å sjekke noe som helst. Eller det går kanskje ikke på ungdomsbillett..jeg vet ikke. Uansett er det aldri noen som har sjekket noe leg på noen av mine innenlandsreiser.

Men takk for svar :)

TS

Anonym poster: 9baa1c2e78545e9d269ae2a3a2284894

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber ikke i Nord-Norge nei. Og prisnivået på flybilletter både i nord-norge og ellers i landet har jeg god kontroll over... Selger billetter daglig :)

Men blir du tatt med feil type billett så er det ikke snakk om å betale noen bot, men helt ny billett...

Ja, det er sjelden de sjekker legitimasjon. Men når de gjør det ville det jo vært veldig kjipt å måtte kjøpe ny billett når det er snakk om veldig mye i ekstra utgifter.. Håper jeg treffer på deg med feil billett for å si det sånn!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jobber ikke i Nord-Norge nei. Og prisnivået på flybilletter både i nord-norge og ellers i landet har jeg god kontroll over... Selger billetter daglig :)

Men blir du tatt med feil type billett så er det ikke snakk om å betale noen bot, men helt ny billett...

Ja, det er sjelden de sjekker legitimasjon. Men når de gjør det ville det jo vært veldig kjipt å måtte kjøpe ny billett når det er snakk om veldig mye i ekstra utgifter.. Håper jeg treffer på deg med feil billett for å si det sånn!

Hvorfor sier du noen hundrelapper hvis du har så god oversikt?

Så får jeg ikke en bot, men må betale ny billett. Men jeg får vel også valget om å bli igjen, regner jeg med. Så da kan det lønne seg. Og jeg har ingen dårlig samvittighet for det, nei, så bare gled deg til du evnt. møter meg. :)

TS

Anonym poster: 9baa1c2e78545e9d269ae2a3a2284894

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...