Gå til innhold

Hvordan barbere med høvel og skum? Hvordan fjerne hår fra høvelen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan barberer du deg meg høvel og skum?

Jeg synes det blir så mye styr.

Det jeg gjør er:

Smører på skum hvor det skal barberes, drar høvelen over med hårene, innimellom må jeg jo ta bort hårene som er kommet i høvelen, jeg tar de bort med dopapir. Det er for mye styr synes jeg.

Hvordan gjør fjerner dere hårene fra høvelen?

Da jeg i tenårene begynte med barbering, brukte jeg høvel, men gikk etter et halvt - et år eller noe slikt over til barbermaskin, den er nå blitt ødelagt.

Så nå vil jeg kjøpe ny, finner mange på nettet, men jeg vet ikke om de er til mannfolk eller kvinner. Er vel en ladyshawer jeg har hatt, men de er jo så dyre.

Fant en barbermaskin på biltema, men til hvilket bruk er den? Til mannfolk (skjegg) eller kvinner?

Link: http://www.biltema.no/no/Hjem/Hygiene/Elektriske-apparater/Oppladbar-barbermaskin-84105/

Barberingsmaskinen skal jeg bruker til legger og armhuler.

Anonym poster: d068b7d4cecd089ce78222996589170d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fjerne hår fra høvelen med dopapir?? Kan godt tenke meg at det føles som styr med de metodene du bruker, ja!

Jeg tar barberinga i dusjen. Noen ganger "flotter" jeg meg med barberskum, men som regel bruker jeg dusjsåpe, og dr. greve-såpe + babyolje til intimbarbering. Hår skyller jeg bare vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fjerne hår fra høvelen med dopapir?? Kan godt tenke meg at det føles som styr med de metodene du bruker, ja!

Jeg tar barberinga i dusjen. Noen ganger "flotter" jeg meg med barberskum, men som regel bruker jeg dusjsåpe, og dr. greve-såpe + babyolje til intimbarbering. Hår skyller jeg bare vekk.

Grunnen til at jeg ikke skyller høvelen når det trengs å fjerne hår fra den, er for å unngå å tette dusjen/vasken med små hår. Skal kjøpe barbermaskin så fort jeg finner en billig en, så jeg slipper å bruke høvel. Mye enklere, greiere og billigere med barbermaskin. Men hvor finner jeg en billig en? Helst under 200 lappen, jo billigere jo bedre.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ganske mye til for å tette vasken med hår fra bein og skræv....

Faktisk aldri tettet noe som helst med hår derifra.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal ganske mye til for å tette vasken med hår fra bein og skræv....

Faktisk aldri tettet noe som helst med hår derifra.

Det er fullt mulig.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Borghild

Sikkert mulig å tette vasken med hår fra skrævet om man kun barberer seg et par ganger i året og i tillegg har kraftig hårvekst. :D Enkelte er ikke så nøye med barberingen. Tar man det ofte før det rekker å vokse ut så mye tror jeg neppe det er mulig å tette en vask gitt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Sikkert mulig å tette vasken med hår fra skrævet om man kun barberer seg et par ganger i året og i tillegg har kraftig hårvekst. :D Enkelte er ikke så nøye med barberingen. Tar man det ofte før det rekker å vokse ut så mye tror jeg neppe det er mulig å tette en vask gitt. :D

Jo, det kan jo det. Om det skylles ned små hår 2-3 ganger i måneden skylles det jo ned i vasken og vil jo etterhvert delvis tette seg. I dusjen tetter det seg delvis med hodehår innimellom, så jeg må fjerne fra sluket. Men det er vel min sak om jeg vil skylle ned småhår eller ikke?

Kan jeg ikke bare få svar på det jeg spør om?

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med en liten bolle med vann du kan skylle høvelen i mens du holder på, så kan du skylde innholdet end i do etterpå?

Anonym poster: 6bd85e1c68814185f3076d590758e6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alille

Jo, det kan jo det. Om det skylles ned små hår 2-3 ganger i måneden skylles det jo ned i vasken og vil jo etterhvert delvis tette seg. I dusjen tetter det seg delvis med hodehår innimellom, så jeg må fjerne fra sluket. Men det er vel min sak om jeg vil skylle ned småhår eller ikke?

Kan jeg ikke bare få svar på det jeg spør om?

ts

Men hodehåret er for stort til å renne ned i sluken. Det er ikke småhårene, så de tetter ikke igjen noe som helst.

Men om du er veldig redd for det var jo det siste tipset veldig bra, bruk en bolle med vann. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv barberer jeg armhuler og bein i dusjen. Høvel skylles i dusjstrålen. Hårene er så små og fine at sjansen for at de tetter sluket er minimal. Det er mulig de "fester" seg til hodehåret som havner på sluket, i så fall blir de fjernet etter hver dusj.

Barbermaskin er fint hvis du vil klippe hårene, ellers finnes det jo epilatorer som drar håret opp med rota. Ser på Elkjøp sine sider at de har epilatorer til 4-500 kroner, ikke så mye dyrere enn barbermaskinen du linket til, TS. Er du ute etter mer "kvinnelige" barbermaskiner, kalles de Ladyshave.

Ellers går det jo an å vokse, da slipper du alt "styret" med å fjerne hår både fra høvel og sluk.

Endret av PecanPie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skyller heller ned i en bolle enn i et sluk. Men håper jeg får kjøpt barberingsmaskin snarest nå, slik at jeg slipper å bruke høvel flere ganger.

Epilator og/eller voksing: ALDRI i livet. Vet det er vondest de første gangene og at man etterhvert blir vant til det, men NEI TAKK!

Smertefri, rask og enkel barbering: JA TAKK! :)

Har nå sett litt på elkøp sine sider, der var det jo flere billige ladyshavere. Skulle igrunnen gjerne hatt en man må bruke i stikkontakten, så jeg slipper å alltid tenke på å måtte ha batterier liggende og med meg når jeg reiser avsted. Men jeg får gå for den billigste jeg finner slik at jeg kan få kjøpt i nærmeste fremtid. Så slipper jeg det høvel styret flere ganger.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...