havanaa Skrevet 1. januar 2013 #1 Skrevet 1. januar 2013 Planen min er å starte barnevernspedagog utdanningen til sommeren. Noen som kjenner noen som har gått det, eller har gått det selv? Fornøyd med utdanningen? Hvordan er jobbmulighetene?
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2013 #2 Skrevet 1. januar 2013 Har god kjennskap til det. Tøff bransje, men noen må ta jobben. Det er vel mangel på barnevernspedagoger så vidt jeg vet. Du kan jobbe som saksbehandler i en barneverntjeneste, Eller som miljøarbeider i institusjon for barn eller ungdom, og enkelte skoler har ansatt barnevernspedagoger i miljøarbeiderstillinger. Jeg anbefaler ingen å jobbe i barnevernet uten å være forelder selv. Det er provoserende for familier i en vanskelig situasjon å bli konfrontert av en ung og uerfaren person. Du skal ha livserfaring og et klokt hode i den jobben. Fram til midten av 90-tallet måtte du ha minst 5 års praksis med barn eller ungdom for å komme inn på studiet. Da det kravet forsvant, begynte mange unge rett fra videregående på utdanningen. Jeg forstår ikke hvordan myndighetene tenker. Etter min mening burde det vært en aldersgrense på min. 25 år for å starte på utdanningen. Andre kan ha helt andre synspunkter på saken. Håper du får mange andre svar på ditt viktige spørsmål! Lykke til! PS Er litt nysgjerrig på hvorfor du har lyst å ta studiet? Hvorfor ikke førskolelærer eller sykepleier? Anonym poster: e81a0bde5eca4b6208c8a871a14ddfcc
havanaa Skrevet 2. januar 2013 Forfatter #3 Skrevet 2. januar 2013 Har god kjennskap til det. Tøff bransje, men noen må ta jobben. Det er vel mangel på barnevernspedagoger så vidt jeg vet. Du kan jobbe som saksbehandler i en barneverntjeneste, Eller som miljøarbeider i institusjon for barn eller ungdom, og enkelte skoler har ansatt barnevernspedagoger i miljøarbeiderstillinger. Jeg anbefaler ingen å jobbe i barnevernet uten å være forelder selv. Det er provoserende for familier i en vanskelig situasjon å bli konfrontert av en ung og uerfaren person. Du skal ha livserfaring og et klokt hode i den jobben. Fram til midten av 90-tallet måtte du ha minst 5 års praksis med barn eller ungdom for å komme inn på studiet. Da det kravet forsvant, begynte mange unge rett fra videregående på utdanningen. Jeg forstår ikke hvordan myndighetene tenker. Etter min mening burde det vært en aldersgrense på min. 25 år for å starte på utdanningen. Andre kan ha helt andre synspunkter på saken. Håper du får mange andre svar på ditt viktige spørsmål! Lykke til! PS Er litt nysgjerrig på hvorfor du har lyst å ta studiet? Hvorfor ikke førskolelærer eller sykepleier? Anonym poster: e81a0bde5eca4b6208c8a871a14ddfcc Jeg blir 22 om noen måneder, så kommer ikke rett fra videregående. Har tenkt på det du sier anngående livserfaring og modenhet, og det er jeg helt enig i. Derfor er jeg på en måte glad for at jeg har ventet med å starte på høgskole. Vurderer å få barn før jeg er ferdig med utdannelsen, så når jeg er ferdig vil jeg mest sannynlig være 26. Har vurderert å bli sykepleier. Men må ærlig innrømme at jeg er litt redd for nåler, og er ikke så glad i å se blod/sår. Men dette er kanskje noe som forsvinner av seg selv når man driver med det... Mitt inntrykk er også at det å jobbe som barnevernspedagog er et tøft og krevende yrke, men føler likevel at det er riktig for meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå