Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og hva ville du gjort med den?

Anonym poster: e97faefd269db70889ccd41cac187cbd

Videoannonse
Annonse
Gjest Funky Punk
Skrevet

Jeg hadde tenkt at det var spennende også ville jeg lest den og så oppbevart den i bokhylla.

Jeg er ikke religiøs, men syns det er spennende å lære om forskjellige religioner

• Liker 2
Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Den hadde fått flytte inn i bokhylla mi, kjekt å ha :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg eier Quranen fra før av, så jeg ville bare satt den i bokhyllen ilag med den andre.

Skrevet

Sikkert sett på det som litt morsomt og hadde nok lest litt i den også. Jeg syns jo det er interessant å lære om de ulike religionene, det gir jo litt bredere perspektiv :)

• Liker 1
Skrevet

Hadde lest den, og hatt den i bokhyllen min. Nå ønsket jeg meg den til jul, men fikk den ikke.

AnonymBruker
Skrevet

da måtte jeg ledd. for de som lever etter den forstår den ikke, hvordan i alle dager skal andre skjønne den da:)

Anonym poster: 8ac2217f3a426289097a6edf7981a510

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde selvfølgelig blitt overrasket, men den som gir bort Koranen i gave, gjør det fordi boka betyr mye for henne, så da hadde jeg tatt imot den med takk, og så hadde jeg lest den med interesse.

Skrevet

Den ville havnet i bokhylla og støvet ned. Er det ikke fagbok, eller en bok skrevet av en av mine favorittforfatterre blir det ikke lest før jeg er ferdig med å studere. Men kunne gjerne tenkt meg å lese den i fremtiden - samt andre religiøse tekster.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville nok ha syntes at det var litt rart, og tenkt at giver ikke kjenner meg så godt. Jeg hadde nok ikke gjort noe med den bortsett fra å sette den i bokhylla og kanskje bladd litt i den.

Anonym poster: 6ca0a680372f7241acc943fc3229c8da

• Liker 2
Skrevet

Om jeg hadde uttrykt et ønske om det, eller på annen måte signalisert at jeg var interessert i å vite hva den inneholdt, så hadde jeg selvsagt blitt glad.

Når det derimot ikke er gitt noen som helst signaler så lurer jeg på hva hva motivet var for å gi meg en sånn bok, eller Bibelen for den saks skyld. Dette er jo ikke bøker man ønsker seg om man ikke er interessert - ei heller om giveren har hatt en positiv opplevelse med den.

Dette er de fleste mennesker klar over, så når noen likevel gir en slik bok har jeg lett for å tenke at det enten dreier seg om sosial uintelligens eller om en forkynnende handling, der man håper på å vekke interesse hos mottakeren. En gave "forplikter" jo, det er større sjanse for å få et menneske til å lese den, eller få i gang en samtale om den, når man har gitt den som gave og den faktsik står i hyllen.

Jeg hadde nok høyst sannsynlig gitt den tilbake og sagt at jeg takker for omtanken, men ikke er interessert, og at det er bedre han eller hun gir den til noen som kommer til å lese den.

Da har man slått 3 fluer i en smekk:

Ærlig - din venn blir (om han ikke visste det fra før) klar over ditt standpunkt

Respekt for giveren

Slipper evt videre mas om religiøse spørsmål og bokens innhold

• Liker 4
Skrevet

Det kommer helt an på hvem jeg fikk den av...

• Liker 2
Gjest brutal mann
Skrevet

Og hva ville du gjort med den?

Tenk hvor lite vedkommende kjente meg og kastet den i søppelet. Dvs, i returdunken for papir :opplyser: Samme med bibler og annet fanteri.

• Liker 2
Gjest Nimmel
Skrevet

Jeg eier Quranen fra før av, så jeg ville bare satt den i bokhyllen ilag med den andre.

^ Det her.

Det skader forøvrig ikke å vite om religioner. :3

Gjest SpaceBaby
Skrevet

Hadde takket for gaven, satt den i bokhylla og forhåpentligvis fått lest den på et eller annet tidspunkt. Kun bortskjemte drittunger blir utakknemlige og begynner å skape seg over en gave.

• Liker 1
Gjest Corto Maltese
Skrevet

Jeg hadde sakt at jeg har koranen.

Gjest tarandus
Skrevet

Jeg har den faktisk. Synes det er spennende med andre og for meg ukjente kulturer og religioner. Har lest litt i den, mest for å forstå. Så jeg måtte nok sagt at jeg har den.

Skrevet

^ Det her.

Det skader forøvrig ikke å vite om religioner. :3

Nei, verken Bibel eller Quran kunskap skader en.

Skrevet

Jeg ville blitt glad, siden jeg lenge har tenkt på å kjøpe en selv.

Skrevet

Jeg ville også takket, og lest i den når jeg er ferdig med studiene og kan lese akkurat hva jeg vil uten å få dårlig samvittghet fordi jeg burde lese pensum :P

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...